Gå til innhold
Hundesonen.no

Iphone 4 eller 5?


sham

Recommended Posts

Hei!

Jeg opprettet en tråd her for en stund tilbake ang mobil. Jeg har nå kjøpt min søsters gamle mobil (iphone3)og er strålende fornøyd. Planen var å vente til Iphone 5 kom i september å kjøpe den, meeeen nå mistet jeg mobilen i bakken og der knuste halve skjermen :angry: Jeg skal ha iphone igjen, men skal jeg kjøpe meg iphone 4 eller skal jeg vente til iphone 5 kommer?

Valgets kvaler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTC Desire Z :heart:

Neida.. Nå vet ikke jeg hva slags forskjeller det er mellom dem, jeg har selv bare hatt iPhone 3. Men hvis det er iPhone du skal ha, så burde du vente til iPhone 5 kommer ut selv om du bestemmer deg for å kjøpe iPhone 4. Grunnen til det er at da synker iPhone 4 i pris, logisk nok. Antar du visste dette fra før av, men bare en liten påminnelse om at hvis du har tid til å vente, så gjør du klokt i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp Iphone i hele tatt da du får mye bedre mobiler til en billigere penge en Iphone.. :whistle:

Iphone har blitt grusa i mange tester mot andre telefoner, spesielt da Iphone4.. :whistle:

Men at iphone er den enkleste, mest ryddige mobilen av dem alle er i alle fall helt sikkert. Jeg har androidtelefon nå, aldri mer. Jeg gidder ikke styre sånn for å "lage min egen mobil". På meg blir det aldri verden noe annet enn iphone når den jeg har nå dør. Bruker ipoden min mye mer enn mobilen allerede.

Smak og behag. Selv gir jeg f i tester av mobil. Den jeg har nå fikk kun seksere da den kom, nå er det den mobilen som stråler mest, og aldri jeg har jeg hatt så mye trøbbel med en mobil som med denne...

Forøvrig er det vel først og fremst prosessoren på iphone 5 som er bedre enn 4, ellers er nok forskjellen ganske så små. 3ern og 4ern er veldig like de også, unntatt designet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som vet noenting om hvordan iPÅhone 5 blir...

Det er heller ingen releasedato, "kanksje august"...

Eneste som er sikkert er at det som de 3 forgående, blir en litt bedre telefon spesifikasjonsmessig, ingen revolusjoner.

Jeg har hatt Iphone, ikke ____ om jeg noen gang kommer til å gå tilbake til Apple...

Jeg gav "gladelig" opp de 1000vis av kr jeg hadde brukt på å kjøpe aps og tilbehør for å komme meg bort...

Android er alt jeg kan ønske meg, alle muligheter åpne...

er man ikke interessert i å være fri, men heller synes det er greit å sitte i fengsel,

å ha alt servert i fanget så er jo iPhone aktuelt...

:rolleyes2:

5cent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som vet noenting om hvordan iPÅhone 5 blir...

Det er heller ingen releasedato, "kanksje august"...

Eneste som er sikkert er at det som de 3 forgående, blir en litt bedre telefon spesifikasjonsmessig, ingen revolusjoner.

Jeg har hatt Iphone, ikke ____ om jeg noen gang kommer til å gå tilbake til Apple...

Jeg gav "gladelig" opp de 1000vis av kr jeg hadde brukt på å kjøpe aps og tilbehør for å komme meg bort...

Android er alt jeg kan ønske meg, alle muligheter åpne...

er man ikke interessert i å være fri, men heller synes det er greit å sitte i fengsel,

å ha alt servert i fanget så er jo iPhone aktuelt...

:rolleyes2:

5cent

Har hatt android tlf og jeg er mere fornøyd med iphone.. Jeg har ikke noen apps som jeg må betale for, men jeg har kanskje ikke så avanserte apps?

Mener du med det siste? Hvorfor er man i "fengsel" hvis man har apple? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Iphone 4 selv, å er stooor fornøyd! Skal nok ikke gå over til noen mobiler uten "I" foran i nærmeste framtid :) Det neste blir nok sikkert Iphone 5 :)

Den er en smule større da, og synes egentlig at 4'ern er neeeeesten litt for stor, men går akkurat.. Men jeg ville nok ventet på 5'ern om jeg var deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du med det siste? Hvorfor er man i "fengsel" hvis man har apple? :icon_confused:

Apple gjør det veldig vanskelig å lage sin "egen" telefon. Man har vel mulighet for å bytte bakgrunner, men omtrent der stopper det vel.

For å gjøre mer med en iPhone må man "jailbrake", og det er myyye mer jobb (vanskelige nerdegreier) enn å roote (få full admin-tilgang på android). Mener å ha lest at om man jailbraker, så kan man aldri gå tilbake til slik telefonen var fra fabrikken, og dermed mister man muligheten til å sende den inn til reperasjon hvis det trengs.

Mtp. på musikk er man låst til iTunes, man må bruke det, og man må bruke -sin egen- datamaskin for nesten alt. Om man ikke har tilgang til egen PC mister man mange muligheter man kanskje trenger sårt en dag. (backup f.eks)

Nå går flere og flere telefonprodusenter som bruker Android som operativsystem på telefonene sine mot å ha åpne bootloadere, dvs. trenger man ikke "bryte" seg inn på telefonen sin lengre for å ha alle muligheter åpne. Da kan man bytte operativsystem selv, man kan forandre DPI'en på skjermen (gjøre ting større eller mindre, som når man forandrer oppløsning på en dataskjerm), bruke de fontene man selv vil, overklokke og underklokke CPU'en på telefonen slik at man får bedre ytelse og sparer strøm. Man kan ta backup av HELE telefonen og ALT som finnes i den. Man kan laste ned forbedrede ROM's (operativsystemer) som funker 100 ganger bedre enn det som følger med fra fabrikken osv.

Ikke minst kan man laste ned apps som kontrollerer hva appsene dine får lov til å gjøre. F.eks har det jo vært stort oppstyr i nettavisene om at Apple og Google "overvåker" brukerne av telefonene sine. Info sendes fra telefonene om hvor man er maaange ganger om dagen. Dette kan man kontrollere om man har root-tilgang. Man kan stoppe google maps fra å sende informasjonen videre.

Jeg er fascinert, jeg kan jo faktisk talt gjøre "alt" med mobilen. Jeg kan styre PC'n min, spotify, alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...