Gå til innhold
Hundesonen.no

Rister/skjever før mat


soelvd

Recommended Posts

Lurer på en liten ting, hvor vanlig er det at hunder skjelver og rister med hele kroppen når de vil ha noe? Fanta får alltid littegranne matrester siden hun ligger fint på plassen når vi spiser middag. Når hun ser vi snart er ferdige og ikke minst når vi setter ned skålen og hun venter på værsågod så rister hun. Helt enormt, ser labbene slår jo nesten i gulvet, såpass rister hun. Men du verden for en selvkontroll.

Vanlig? Gjør deres hunder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bell gjør det når vi kommer hjem og hun skal sitte pent og hilse. Du ser på hele hunden at hun bare har lyst til å hive seg over deg :P Labbene tramper i gulvet og hun piper fordi hun er så glad for å se oss :) men har ikke sett det i forbindelse med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie skjelver og rister dersom jeg ordner middagsrester til henne. Hun vet at det er hun som skal få selv om jeg ikke sier noe, og da sitter hun og skjelver mens jeg ordner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ganske naturlig at hunden har store forventninger til det som skal skje etter at dere er ferdige med å spise og dermed skjelver. Hunder er jo vanedyr. Selv har jeg alltid gitt hunden min godbit hver gang hun kommer inn døra hjemme etter luftetur. Jeg får et usedvanlig stygt blikk og furtetryne dersom den ikke kommer raskt nok, for å si det sånn. Greia er at det er vi som lærer hunden at den kan forvente noe av en viss situasjon. Vi skaper den "spenningen". Vil man bli kvitt det kan man jo sakte, men sikkert slutte å gjøre det samme hver gang. Kun gi matrester innimellom.

Hunden til svigers får alltid slikke i oppvaskmaskinen etter mat - den oppfører seg på akkurat samme måte som du beskriver at Fanta gjør. Det blir som med unger som vet de kun får godterier på lørdag - de aller fleste begynner å glede seg på fredag, maser litt lørdag formiddag og bli kjempeglade når godisen kommer lørdag kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre der ikke bare er her, da:-D. Vi synes det er litt morsomt. Når det klirrer i begges tallerker veeet hun at det nærmer seg. Halsen blir kjeeeeeeempelang og hele bikkja rister. Merkelig syn, men for en selvkontroll:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...