Nikita2010 Skrevet 23. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2011 Jeg tror mi tispe har fått si første løpetid. Kan se antydning til blodrester, men aldri sett det dryppe. Har hørt at noen ikke merker noe til at mindre hunder blør så mye. Det jeg lurer på er hvor mye deres små hunder blør under løpetiden?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElleBelle Skrevet 23. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2011 Min lille blandingstispe blør svært lite. Hun er så flink til å vaske seg selv, at det er sjeldent jeg legger merke til noe blod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 23. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2011 Varierer, Ta ett papir (dopapir feks) brett sammen og press inntil hufsa, kommer det blod på papiret har hun nok fått løpetid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IdaC Skrevet 23. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2011 Varierer, Ta ett papir (dopapir feks) brett sammen og press inntil hufsa, kommer det blod på papiret har hun nok fått løpetid Ikke bruk dopapir,det smuldrer! Jeg bruker qtips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikita2010 Skrevet 23. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2011 Jeg har prøvd med litt papir slik, men ikke noe på det. Men vasker henne med våtserviett på kvelden. I løpet av neste dag er det bitte litt antydning i de nærmeste hårene til at det kan ha vært blod der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 23. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2011 Ikke bruk dopapir,det smuldrer! Jeg bruker qtips. Hvilken form for merkelig dopapir er det du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 24. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2011 Veldig lite. Merker det kun ved at oppførselen hennes endrer seg og ved at hun er opphovnet bak. Men så er hun ganske renslig når hun har løpetid også. Veldig sjeldent jeg noen gang ser det dryppe, ikke i sengen en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikita2010 Skrevet 24. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2011 Veldig godt å høre Da slipper vi at det blir stress når hun har løpetid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrudeM Skrevet 15. Juni 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2011 I begynnelsen blør min en del, men så avtar det ganske fort. Hun er flink å vaske seg heldigvis og får løpetid bare hver 8.mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 15. Juni 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2011 Jeg har ikke liten hund, men en ganske stor hund - og jeg synes ikke løpetiden er overtydelig her heller i forhold til blod på gulvet. Vi har hatt tisper som har vært mer grisete før, og vi har hatt tisper som har vært enda mer renslige enn denne. Vi har til og med hatt tisper som har gått og vasket på gulvene etter andre i flokken. Det er altså ikke en størrelsesting, men en individting. Eventuelt at det kan ligge på linjene hvor mye de blør/vasker, men det er en hypotese jeg ikke har hørt før. Men det meste kan jo være arvelig, så hvem vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina&Chica Skrevet 15. Juni 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2011 Chica har bare løpetid en gang i året, og da blør hun veldig lite. Jeg kan kanskje tørke en dråpe eller to på gulvet i løpet av løpetiden. Derfor kan jeg egentlig bare se at hun har løpetid når tissen hennes blir veldig hoven, hun blir mer var på lukter ute på tur, hun blir mer kosete og mer trøtt. I tilegg vasker hun seg mer enn vanlig, noe hun er veldig flink til Hvis hunden ikke blør så mye, kan det være lurt å ikke sette på henne truse, men heller la hun få mulighet til å lære seg å vaske seg.. Noen tisper er flinke til dette, andre er ikke fullt så flinke - og først da kan det jo være greit med den trusa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 15. Juni 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Juni 2011 Emma (papillon x yorkshire terrier mix) blør max 2 dråper under hver løpetid. Ofte ser jeg de aldri - så de slippes sikkert ute, eller en plass hvor de ikke blir oppdaget Så ja. Emma veier 2,5kg, kanskje oppimot 3kg nå som hun har klart å legge på seg litt. My (som er en aussie) på 16kg blør en del, og må bruke tispetruse for å ikke grise ut huset til svigerfar om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar