Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei :)

Mateol

Recommended Posts

Skrevet

Eg er ei jente på snart 26 som bor i rogaland, navnet er Marianne :) Eg bor med hunden min Amina som er ei golden jente på 5 1/2år.

Hund har eg alltid hatt lyst på, men måtte vente til eg flytta for meg selv...

Men så passa det endelig! Rase var eg ikke så veldig opptatt av, bortsett fra at eg ville ha ein som var forholdsvis grei 1.gangs hund og ikke for liten.

Så eg endte opp med å leite etter ein golden som var gylden (ikke veldig lett faktisk)og fant Amina til slutt :wub: Hun er bare herlig!

Jobber litt og studerer til å bli interiørkonsulent via nettstudie.

Har også planer om en ny valp i hus :D Planen er til neste vår/sommer ca når eg er ferdig med studiene og skal ha en lang ferie før fast jobb at Amina skal få ei lillesøster.

Men etter litt mer erfaring og flere spesifikke ønsker så blir det ingen golden neste gang.. Merker eg trenger en hund med mer futt og fart i :ahappy: og som ikke røyter så mye :innocent: Så etter litt research om hva som passa meg best havna eg på portugisisk vannhund, og står nå fint på venteliste og venter... :D

Det er aaaaalt for lenge til neste sommer!

Det var litt mer enn litt om meg.. dette virker som et kjekt forum og blir gøy å henge med :)

Skrevet

Hej och välkommen hit Marianne :) spännande att se vem som blir Amina sin lillasyster hihi... lägg gärna ut bilder av Amina. Vi sonisar är glada i bilder. :whistle:

Skrevet

Men etter litt mer erfaring og flere spesifikke ønsker så blir det ingen golden neste gang.. Merker eg trenger en hund med mer futt og fart i

Gjør som meg - go flat! Det gjorde jeg etter min siste golden. Ikke det, goldenen hadde mye av det jeg ønsket i en hund, men det ER ikke gøy å lete etter "skikkelig" golden i goldenjungelen, vet jeg ...

Velkommen! :)

Skrevet

Får ikke helt til å legge ut bilde...

Tenkte å legge ut fra photobucket. Hvilken link bruker eg?

Skrevet

Får ikke helt til å legge ut bilde...

Tenkte å legge ut fra photobucket. Hvilken link bruker eg?

IMG-linken, så bare høyreklikker du og limer inn her ;)

Skrevet

Tusen takk for velkomsten :)

Legger med bilder av min kjære herlige Amina :wub:

Ein av favorittbamsene som hun alltid går å bærer på er anda Meis :lol:

Sanderskonfirmasjon023-1.jpg

136.jpg

123-1.jpg

1362.jpg

Skrevet

Gjør som meg - go flat! Det gjorde jeg etter min siste golden. Ikke det, goldenen hadde mye av det jeg ønsket i en hund, men det ER ikke gøy å lete etter "skikkelig" golden i goldenjungelen, vet jeg ...

Velkommen! :)

Flat er skikkelig fine og har mange bra egenskaper, men eg har sett litt vekk fra retrievere og sett mer på raser som røyter "litt" mindre :whistle:

Etter mye research og leting etter aktuelle raser endte eg opp med portugisisk vannhund.

Står på vent og 1 år kan ikke gå fort nok :ahappy:

Skrevet

Hei og velkommen!

For en fin golden du har. De gyldne er helt klart penest ja, så skjønner godt du jobba litt med å få tak i en sånn :) Er ikke de litt mer arbeidslystne enn de lyse og?

Skrevet

Hei og velkommen!

For en fin golden du har. De gyldne er helt klart penest ja, så skjønner godt du jobba litt med å få tak i en sånn :) Er ikke de litt mer arbeidslystne enn de lyse og?

Tusen takk Diffi :) Det heter jo golden retriever, så helt klart gylden golden som gjelder her ;)

Om de er mer arbeidslystne vet eg ikke, det har eg ikke hørt om før. Men Amina har absolutt arbeidslyst i alle fall :)

Skrevet

IMG-linken, så bare høyreklikker du og limer inn her ;)

Tusen takk for tipset forresten, tenkte ikke på å gjøre det så enkelt ;)

Skrevet

Tusen takk for tipset forresten, tenkte ikke på å gjøre det så enkelt ;)

Hihi, ikkeno' problem ;)

Og med kjempefin hund også, klart man må vise fram :wub:

Skrevet

Hihi, ikkeno' problem ;)

Og med kjempefin hund også, klart man må vise fram :wub:

Tusen takk, selvfølgelig må eg det :D

Skrevet

Ja hun er herlig :wub:

Og lille herlige Terkel har vel vokst litt siden sist eg såg han :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...