Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei hei :)


Mateol

Recommended Posts

Eg er ei jente på snart 26 som bor i rogaland, navnet er Marianne :) Eg bor med hunden min Amina som er ei golden jente på 5 1/2år.

Hund har eg alltid hatt lyst på, men måtte vente til eg flytta for meg selv...

Men så passa det endelig! Rase var eg ikke så veldig opptatt av, bortsett fra at eg ville ha ein som var forholdsvis grei 1.gangs hund og ikke for liten.

Så eg endte opp med å leite etter ein golden som var gylden (ikke veldig lett faktisk)og fant Amina til slutt :wub: Hun er bare herlig!

Jobber litt og studerer til å bli interiørkonsulent via nettstudie.

Har også planer om en ny valp i hus :D Planen er til neste vår/sommer ca når eg er ferdig med studiene og skal ha en lang ferie før fast jobb at Amina skal få ei lillesøster.

Men etter litt mer erfaring og flere spesifikke ønsker så blir det ingen golden neste gang.. Merker eg trenger en hund med mer futt og fart i :ahappy: og som ikke røyter så mye :innocent: Så etter litt research om hva som passa meg best havna eg på portugisisk vannhund, og står nå fint på venteliste og venter... :D

Det er aaaaalt for lenge til neste sommer!

Det var litt mer enn litt om meg.. dette virker som et kjekt forum og blir gøy å henge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter litt mer erfaring og flere spesifikke ønsker så blir det ingen golden neste gang.. Merker eg trenger en hund med mer futt og fart i

Gjør som meg - go flat! Det gjorde jeg etter min siste golden. Ikke det, goldenen hadde mye av det jeg ønsket i en hund, men det ER ikke gøy å lete etter "skikkelig" golden i goldenjungelen, vet jeg ...

Velkommen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg - go flat! Det gjorde jeg etter min siste golden. Ikke det, goldenen hadde mye av det jeg ønsket i en hund, men det ER ikke gøy å lete etter "skikkelig" golden i goldenjungelen, vet jeg ...

Velkommen! :)

Flat er skikkelig fine og har mange bra egenskaper, men eg har sett litt vekk fra retrievere og sett mer på raser som røyter "litt" mindre :whistle:

Etter mye research og leting etter aktuelle raser endte eg opp med portugisisk vannhund.

Står på vent og 1 år kan ikke gå fort nok :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

For en fin golden du har. De gyldne er helt klart penest ja, så skjønner godt du jobba litt med å få tak i en sånn :) Er ikke de litt mer arbeidslystne enn de lyse og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen!

For en fin golden du har. De gyldne er helt klart penest ja, så skjønner godt du jobba litt med å få tak i en sånn :) Er ikke de litt mer arbeidslystne enn de lyse og?

Tusen takk Diffi :) Det heter jo golden retriever, så helt klart gylden golden som gjelder her ;)

Om de er mer arbeidslystne vet eg ikke, det har eg ikke hørt om før. Men Amina har absolutt arbeidslyst i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...