Gå til innhold
Hundesonen.no

Gardinhjelp


Yodel

Recommended Posts

Nå har jeg lett igjennom iallefall 10 butikker uten å finne de gardinene jeg vil ha til guttenes rom. Vi skal ha jungel-tema, og gardinene skal festes av jungeldyr som holder dem slik som disse:

De kan altså ikke være for mønstrete eller slikt da det bare vil se rotete ut. Ser for meg en enkel gardin med en dus grønn farge mulig innspill av dus blå og/eller hvit. Gjerne med små jungeldyr eller med enkle striper.

Må helst være ferdigsydd da jeg ikke har symaskin, og generelt er elendig på slikt.

Om noen har link til spennende stoffer kan jeg jo alltids levere dem til sying.

2 stk "normale" vinduer.

Tips og forslag mottas med takk!

Edit: Ja, prisen spiller jo også en rolle da. Gardiner til barnerom er ikke det jeg vil invistere de største summene i liksom. Fant noen i en gardinbutikk, men rundt 4000 (!!) for 2 stk gardiner kommer ikke på tale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay FTW! Jungle curtains

Vet du, jeg lette igjennom hele ebay (trodde jeg) i går, men fant ikke mange av de du linket til her. Likte disse:

http://cgi.ebay.com/JOJO-JUNGLE-TIME-GREEN-WINDOW-TREATMENT-PANELS-CURTAINS-/190534660748?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5cc0328c#ht_7863wt_1139

Men de sender ikke til Norge :getlost:

Så, da må jeg lete videre. Prøvde ebay.co.uk, men fant intet av interesse der. Andre steder??? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg lette igjennom hele ebay (trodde jeg) i går, men fant ikke mange av de du linket til her. Likte disse:

http://cgi.ebay.com/JOJO-JUNGLE-TIME-GREEN-WINDOW-TREATMENT-PANELS-CURTAINS-/190534660748?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c5cc0328c#ht_7863wt_1139

Men de sender ikke til Norge :getlost:

Så, da må jeg lete videre. Prøvde ebay.co.uk, men fant intet av interesse der. Andre steder??? :innocent:

Har du spurt selgeren? De aller fleste sender til Norge om man spør, iallefall opplever jeg det :)

Her er noen stoffer hos Stoff og Stil:

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.aspx?group_id=8257

Edit: lagt til link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt selgeren? De aller fleste sender til Norge om man spør, iallefall opplever jeg det :)

Man fikk ikke lov til å spørre denne selgeren spørsmål..

Raksha, nei de hadde jeg heller ikke funnet. De var je egentlig litt fine. Kan definitivt brukes, men kanskje ikke akkuratt det jeg så for meg. *Tygge litt på den* Takk for linker og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fikk ikke lov til å spørre denne selgeren spørsmål...

Raksha, nei de hadde jeg heller ikke funnet. De var je egentlig litt fine. Kan definitivt brukes, men kanskje ikke akkuratt det jeg så for meg. *Tygge litt på den* Takk for linker og tips!

Har du ingen kjente i et av landene de sender til? Så kan selger sende dit, og så sender de det videre til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen kjente i et av landene de sender til? Så kan selger sende dit, og så sender de det videre til deg.

Jo, jeg har gjort det en gang før. Men vedkommende jeg da spurte er eldre, brukte haugelang tid på å videresende og la en haug med søppel (gamle magasiner og reklameblader og slikt :lol: ) Med i pakken. I beste mening altså, men dog...

Da må jeg finne noen andre tror jeg, og jeg er ikke helt sikker på at jeg har SÅ lyst på de gardinene. Må sondere andre muligheter først iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har gjort det en gang før. Men vedkommende jeg da spurte er eldre, brukte haugelang tid på å videresende og la en haug med søppel (gamle magasiner og reklameblader og slikt :lol: ) Med i pakken. I beste mening altså, men dog...

Da må jeg finne noen andre tror jeg, og jeg er ikke helt sikker på at jeg har SÅ lyst på de gardinene. Må sondere andre muligheter først iallefall.

:lol: Du burde jo være glad for å få litt utenlandsk lesestoff på kjøpet da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Du burde jo være glad for å få litt utenlandsk lesestoff på kjøpet da. :lol:

Ja, ikke sant? Jeg får forøvrig all mail-reklamen hennes på e-post også. Hun synes det er så mange gode tilbud, og vil gjerne dele. Innimellom skriver hun meget interessante mailer også da, så her gjelder det å være flink på silinga!

Det er jo vanskelig å si hvordan ting passer inn når man ikke har sett rommet, men jeg syns i alle fall at disse gardinene passer inn i jungeltema. Men de blir kanskje litt for "bråkete"?

Tuuusen takk for tips, men er ikke helt det jeg så for meg.

Har du sett på Stoff og stil? Tror også at de leverer ferdigsydde gardiner, men ellers er jeg lettkjøpt for et par gardiner altså.

Bare på nettbutikken, og fant ikke noe særlig til barn der i det hele tatt egentlig? Mulig jeg ikke er så flink til å lete, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Jeg får forøvrig all mail-reklamen hennes på e-post også. Hun synes det er så mange gode tilbud, og vil gjerne dele. Innimellom skriver hun meget interessante mailer også da, så her gjelder det å være flink på silinga!

Tuuusen takk for tips, men er ikke helt det jeg så for meg.

Bare på nettbutikken, og fant ikke noe særlig til barn der i det hele tatt egentlig? Mulig jeg ikke er så flink til å lete, men...

Hm, var ikke veldig lett å finne noe på nettbutikken nei. Har ikke vært i de andre, men de hadde godt utvalg av morsomme "barnestoffer" på avdelingen i Oslo ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...