Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundelufter søkes


Margrete

Recommended Posts

Jeg har ødelagt kneet mitt og det ser ut til å bli en langvarig greie. Nå har jeg en kjempefin oppdretter som har tatt vare på dem i en akutt situasjon, men nå får de tisper hjem som skal føde, og da er det dessverre ikke plass til begge mine. Så da kommer gullungene hjem neste helg. I den forbindelse søker jeg ett voksent menneske som kan hente hundene mine tre til fire ganger i uken og lufte de godt mot en liten betaling.

Det er snakk om to schäfere, en tispe og en hannhund.

Uta: er ei livlig liten frøken, hun er lett å bli glad i og er relativt lydig :P Hun er litt redd for rullende ting, så skal man sykle med henne, så er det lang line og skog som gjelder :P

HosTonje098.jpg

Asti; er en ung schæfergutt på halvannet år og som går under navnet Artimann. Han er i overkant morsom og har en livsglede som kanskje burde vært noen hakk lavere. Han bør ikke håndteres av unge siden han blir litt for sterk. Han er i alderen der han gjerne vil fortelle de andre gutta at han er størst og sterkest og litt til.

Srkedalen120.jpg

Begge to har personligheter på hver sin side av skalaen. Uta er liten og forsiktig, Asti er stor og uforsiktig :wub:

Kunne du tenke deg å lufte hundene for meg i Oslo-området, har egen bil og kan hente de hos meg, lufte de en time eller to og levere de trøtte, slitne og kvalme hos meg igjen, så blir jeg utrolig glad!

Send meg en pm, lønn blir vi enige om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i osloområdet da?

Jeg kan muligens gjøre det innimellom, men pga egene hunder og jobb tror jeg det blir vanskelig å gjøre det veldig fast :)

Kan eventuelt ha med på fjellhytte (da med to andre greie hunder) noen helger her og der om det er ønskelig :) (da går vi nesten hele dagen og sitter masse i fjellet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i osloområdet da?

Jeg kan muligens gjøre det innimellom, men pga egene hunder og jobb tror jeg det blir vanskelig å gjøre det veldig fast :)

Kan eventuelt ha med på fjellhytte (da med to andre greie hunder) noen helger her og der om det er ønskelig :) (da går vi nesten hele dagen og sitter masse i fjellet).

Jeg bor på Vinderen. Har du tisper er jeg veldig interessert i det altså :) Det er strengt tatt hverdagene som er viktigst, men for å brenne av litt energi er jo en helg på fjellet stas som bare det!

Edit: æsj, Cosmo er jo hannhund kom jeg jo på... *suuuur* Ellers hadde det jo vært supert! (Asti er i en bølleschæferhund alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare med sånne tråder er at man alltid begynner å tenke seriøst på om man kunne gjort det. Men det er femti mil unna, jeg har to hunder selv som trenger det jeg har av turressurser, og jeg har alvorlig grad av artrose i begge knær! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå jeg og Chicka skulle bodd i hybelen deres ;)

mm, den blir jo ledig nå i juni, så jeg har nå tenkt å høre med gubbelure om eventuelt hundelufter som er singel kan få bo der i en liten periode :P

Det rare med sånne tråder er at man alltid begynner å tenke seriøst på om man kunne gjort det. Men det er femti mil unna, jeg har to hunder selv som trenger det jeg har av turressurser, og jeg har alvorlig grad av artrose i begge knær! :lol:

*ler* Her setter vi det rett inn på "det er tanken som teller"-kontoen! Takk :D

Jeg kan gå tur med dem innimellom uten cosmo da om du ikke finner noen andre:-)

Tusen takk! Evetuelt at du bare tar med Utepus, og så kan jeg slippe Asti løs i gata og la han jage en setter :P Neeeeeida! Men det kan jo også være ett alternativ, altså å la deg ta de med deg på tur uten Cosmo... men det hørtes slitsomt ut

Jeg og tulip vil ha opp en av dem her når tulip er her i sommer. Så det så!

:wub: Jeg kommer med brask og bram opp den 17 og blir til den 19, så Tulip og alle hennes kortbeinte å være på plass! Har bare med Uta, så alt blir bare velstand og vi slipper å tenke på gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne hjelpe både Margrete og Pippin&Symra... Hadde bare min "lille" gutt ikke vært så greten å redd andre hunder kunne jeg tatt med hundene til Pippin&Symra på fjellturer i helgene å litt sånne ting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm, den blir jo ledig nå i juni, så jeg har nå tenkt å høre med gubbelure om eventuelt hundelufter som er singel kan få bo der i en liten periode :P

Bare i juni, eller fra og med juni? Jeg MÅ (må må må!) finne et sted å bo nå, nemlig... :whistle:

Jeg kunne luftet jeg, men har ikke bil eller lappen foreløpig dessverre... I tillegg er jo Orry hannhund, men kastrert og alltid typen som ikke gidder å bry seg med diskusjoner/bråk. Meeen om det er snakk om lufting kan jeg jo bare ha med Norma, men problemet med bil er jo uansett like gjeldende :aww:

Edit: eventuelt kan de luftes uten mine hunder, men igjen så er det jo dette med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne hjelpe både Margrete og Pippin&Symra... Hadde bare min "lille" gutt ikke vært så greten å redd andre hunder kunne jeg tatt med hundene til Pippin&Symra på fjellturer i helgene å litt sånne ting :(

Takk for tanken, men det går bra med oss altså. Det blir mange korte turer i stedet for få lange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i juni, eller fra og med juni? Jeg MÅ (må må må!) finne et sted å bo nå, nemlig... :whistle:

Jeg kunne luftet jeg, men har ikke bil eller lappen foreløpig dessverre... I tillegg er jo Orry hannhund, men kastrert og alltid typen som ikke gidder å bry seg med diskusjoner/bråk. Meeen om det er snakk om lufting kan jeg jo bare ha med Norma, men problemet med bil er jo uansett like gjeldende :aww:

Edit: eventuelt kan de luftes uten mine hunder, men igjen så er det jo dette med bil.

Desverre er det slik at min mann gikk over hodet på meg (dust), og leide ut til en hundeløs... siste leieboer satte ett lite støkk i oss dessverre. Vi regner med at juni blir brukt til å rydde opp og pusse opp etter henne :( MEN hadde noen som kunne hjelpe meg i juni kunnet bodd der i uke dagene, og vi fikk helgen på oss, så hadde det vært perfekt!

Hvor bor du hen nå da? For det er ikke så hakkenes galt med meg om jeg må kjøre litt med dem. Begynner å bli litt desp. selv her nå *ler*

Jeg tror Asti vil synes at en kastrat er bare deilig, han er tilsnakkendes og jeg kan jo være med en liten runde første gangen.

Som dere ser, så er dette fortsatt like aktuelt. Jeg har noe hjelp, men det avhenger av jobb til begge de som har sagt at de vil hjelpe! Så enda en, hadde vært supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er dette fortsatt aktuelt? Hvor i Oslo bor du? Jeg har verken bil eller lappen, men bor ved Grefsen kirke. Har en bøllete hannhund, og en supersnill tispe. Dersom du vil at jeg skal lufte hundene dine innimellom er det ikke verre enn å la hannhunden være hjemme :) Har også hest, så det går eventuelt å ta de med opp dit en gang i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...