Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som drikker mye

Ane

Recommended Posts

Jeg hentet i går en 8 uker gammel border collie tispe valp. Og jeg er allerede urolig i mammahjertet mitt! Hun har i løpet av kvelden i går og dagen i dag drukket mye vann. Dvs. mer enn vorstehhundene jeg er vandt med, og jeg synes dem drikker "normalt" med vann.

Hun stresset nok litt på begynnelsen av turen hjem igår, og slevet mye(jakken hun lå på ble våt). Hun spydde også en gang, men sov den siste 1 1/2 timen. Hun begynte å drikke en del i går kveld, men har drukket mer idag. Hun har fått 3-4 Frolic kuler, og dem er jo ganske salt?

Kan det være det bare er for å få i seg vann etter igår? Eller kan det tyde på andre ting? Når hun våknet etter at hun hadde sovet i sted, peste hun en del, men det gikk fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg bekymret meg for dette og spurte veterinæren vår. Hun sa at jeg skulle måle hvor mye valpen drakk. Hvis den drikker mer enn 1 dl vann pr kg den veier så var det for mye. Ellers var det greit. Så jeg ville prøvd å måle hvor mye vann hun faktisk drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg bekymret meg for dette og spurte veterinæren vår. Hun sa at jeg skulle måle hvor mye valpen drakk. Hvis den drikker mer enn 1 dl vann pr kg den veier så var det for mye. Ellers var det greit. Så jeg ville prøvd å måle hvor mye vann hun faktisk drikker.

Kanskje jeg skal måle! Hvis ikke kan jeg nevne det ved 12 ukers vaksinen :)

Hun søler ikke noe ut som de andre "rydder" opp? Jeg trodde først valpen min drakk noe voldsomt mye, helt til jeg oppdaget at han sølte opp alt og typen tørket det opp...

Nei, det er det ikke. Men hun drikker litt mindre idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å drikke masse er jo for mange hunder en måte å "avreagere" på, og signaliserer stress. Og det har jo stakkaren vært utsatt for, såklart, ved første dag i nytt hjem. I tillegg er det jo relativt varmt nå.

Ville ikke vært bekymra om det ikke varer i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...