Gå til innhold
Hundesonen.no

Lei av Finnmarksløpet!


pippin

Recommended Posts

Om det faktisk er mye møkk i løypene, får en jo be teknisk arrangør om å ta en plukkerunde - på samme måte som utstillingsarrangør rydder opp rundt Letohallen etter et arrangement. Men hvor er møkka, er den langt ute på vidda eller i turområder?

Så lurer jeg på om varaordføreren har tenkt på at slike arrangement genererer pæng i kommunekassa også - som regel legger turister, konkurrerende og deres hjelpeapparat igjen betydelige summer i hotell, mat, sightseeing, etc - pluss at de drar hjem og fortelle alle sine venner om hvor fint det var i Tana.

Alle de norske byene hvor NKK arrangerer utstilling har sagt at de tjener (fett) på hundefolket.

Jeg skulle gjerne sett hans begrunnelse for at det er organisert dyremishandling, for å etterlate seg bæsj i sporet er vel ikke mishandling?

Jeg vet heller ikke helt hva han mener med barna som må leke i stedet for å lære, men om det er fordi de bruker skole eller mannskap til løpet, kan de vel kalle den uka vinterferie, og ha undervisning når andre har ferie? Vinterferien i 1994 var styrt etter Lillehammer-OL.

Da VM i hundekjøring ble arrangert i mars i Oslo i år, var det forresten flere skoleklasser og barnehager innom på ekskursjon, så kanskje kan en til og med lage et fagopplegg for elevene? Snakke med utlendinger på engelsk, lære om dyrevern, lære om fjellvettregler, you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På godt Nord-Norsk: for en ***** surkuk! :blink:

Så trist at det faktisk stinker bæsj i en mnd så gubben ikke får nyte scooterturen sin.

Har vondt for å tro at det kan være ilfelle i grunnen.

Og så signerer jeg Emma for resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke helt hva han mener med barna som må leke i stedet for å lære, men om det er fordi de bruker skole eller mannskap til løpet, kan de vel kalle den uka vinterferie, og ha undervisning når andre har ferie? Vinterferien i 1994 var styrt etter Lillehammer-OL.

Han mener det med at ungdomsskole-elevene får være med å bygge snø-skulpturene som blir satt opp i anledning av løpet. Dette er noe elvene får velge selv etter ønske, altså, to-tre dager med uteaktiviteter. Dette vet jeg, ettersom at jeg selv kommer derfra, og har vært med på det. :)

Var flere som skrev inn til Finnmarken i ettertid, hvor de blant annet og tok opp motpartens side; de som vil dra på tur og nyte naturen, som blir forstyrret av en bråkete skuter som kommer brasende forbi, og forurenser naturen og etterlater masse eksos og ubehag... Måtte le litt for meg selv da jeg så det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener det med at ungdomsskole-elevene får være med å bygge snø-skulpturene som blir satt opp i anledning av løpet. Dette er noe elvene får velge selv etter ønske, altså, to-tre dager med uteaktiviteter. Dette vet jeg, ettersom at jeg selv kommer derfra, og har vært med på det. :)

Men herregud da, stakkars barna som må være ute i frisk luft, være i aktivitet og bevege på seg! :lol:

Det har nettopp vært fokus i Aftenposten om for mye stillesittende tid for skoleelever i løpet av en skoledag, og at en ønsker mer gym, mer obligatorisk utelek i friminuttene, etc. Et par dager med snølek burde jo være i tråd med hva skoleverket ønsker seg.

Var flere som skrev inn til Finnmarken i ettertid, hvor de blant annet og tok opp motpartens side; de som vil dra på tur og nyte naturen, som blir forstyrret av en bråkete skuter som kommer brasende forbi, og forurenser naturen og etterlater masse eksos og ubehag... Måtte le litt for meg selv da jeg så det. :lol:

*fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...