Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim 2 og 3 juli

Kristiin

Recommended Posts

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Skrevet

Jeg starter i ag 1 "stor" og ag hopp 1 "stor".

i hoppen er startsnummeret mitt: 2562, og i agilityen er startsnummeret mitt: 2478.

:)

Siden PM ser slik ut:

Agility Hopp L - 1 5 09.00

Agility Hopp M - 1 7 09.00

Agility Hopp S - 1 21 09.00

Agility Hopp L - 2 3 09.30

Agility Hopp M - 2 1 09.30

Agility Hopp S - 2 12 09.30

Agility Hopp L - 3 5 10.00

Agility Hopp M - 3 4 10.00

Agility Hopp S - 3 15 10.00

Agility L - 1 4 10.30

Agility M - 1 5 10.30

Agility S - 1 21 10.30

Så skal du inn og ha ag hopp først og så inn i vanlig agility etterpå.

Hvilken nr har du i ringen på hopp-konkurransen da? Altså: Om alle møter skal din hun inn i ringen som nr x

Guest Dratini
Skrevet

Siden PM ser slik ut:

Agility Hopp L - 1 5 09.00

Agility Hopp M - 1 7 09.00

Agility Hopp S - 1 21 09.00

Agility Hopp L - 2 3 09.30

Agility Hopp M - 2 1 09.30

Agility Hopp S - 2 12 09.30

Agility Hopp L - 3 5 10.00

Agility Hopp M - 3 4 10.00

Agility Hopp S - 3 15 10.00

Agility L - 1 4 10.30

Agility M - 1 5 10.30

Agility S - 1 21 10.30

Så skal du inn og ha ag hopp først og så inn i vanlig agility etterpå.

Hvilken nr har du i ringen på hopp-konkurransen da? Altså: Om alle møter skal din hun inn i ringen som nr x

Det står ring nr: 17, bedømmes som nr 23 på hoppen

Står også ring nr: 17, bedømmes som nr 91 på agilityen.

Må si dere er hjelpsome :ahappy:

Jepps, hopp og agility er i samme ring. Hopp først, hvor det er 5 i L1 og 7 i M1, deretter er det S1 hvor du konkurrerer.

I den mailen med startnr ligger det en link til programmet (det samme som jeg linket til tidligere i tråden), der ser du rekkefølgen (som jeg har kopiert litt av i forrige post) ;)

Edit: Må jo prøve å hjelpe til når noen ikke forstår ;)

Skrevet

Det står ring nr: 17, bedømmes som nr 23 på hoppen

Står også ring nr: 17, bedømmes som nr 91 på agilityen.

Må si dere er hjelpsome :ahappy:

Da er du nr. 11 i begge klassene dine etter hva jeg regner kjapt oppi hodet :P

Guest Jonna
Skrevet

*Sette Ikke på fatcamp* Det er nå eller aldri tror jeg :lol:

:lol: Ja jeg syns hun skal på veldig fatcamp innen helgen :P

Skrevet

Jeg skal stille begge dagene med dalmatineren min :) Lørdagen utstilling og LP på søndagen! Blir spennende :D

Noen flere med dalmatiner som skal ivei? (her inne?)

Skrevet

forresten! Noen som vet rekkefølgen på de i LP? :) Jeg skal stille Klasse 1, regner med klasse 3 går først! Men jeg vet ingenting om hvilket nummer jeg er av de 8 som skal gå klasse 1? Om jeg er først ut eller hvor jeg er? For på lappen min står det ingenting om hvilken nummer min hund er i bedømmingen?? :)

Skrevet

forresten! Noen som vet rekkefølgen på de i LP? :) Jeg skal stille Klasse 1, regner med klasse 3 går først! Men jeg vet ingenting om hvilket nummer jeg er av de 8 som skal gå klasse 1? Om jeg er først ut eller hvor jeg er? For på lappen min står det ingenting om hvilken nummer min hund er i bedømmingen?? :)

Som regel går laveste klasse først, men det vil stå i PM'et du fikk med startnummeret - klassrekkefølgene i LP framgår i ringoversikten.

For å vite i hvilken rekkefølge du skal inn i ringen, må du regne sammen antall påmeldte hunder som står oppført i katalogen før deg, og trekke det tallet fra ditt startnummer. Det er eneste måte å finne ut for LP.

Guest Dratini
Skrevet

Står i PM at LP3 går først :whistle:

Ring 16

Lydighet Kl.3 1 09.00

Lydighet Kl.1 8 09.00

Står det ikke "Hvis ALLE i din ring møter, skal din hund bedømmes som X"? Ligger i alle fall inne på alle startnr som vi har fått, altså i det pdf-dokumentet som ligger ved mailen (som også inneholder katalognr).

Skrevet

Står i PM at LP3 går først :whistle:

Ring 16

Lydighet Kl.3 1 09.00

Lydighet Kl.1 8 09.00

Står det ikke "Hvis ALLE i din ring møter, skal din hund bedømmes som X"? Ligger i alle fall inne på alle startnr som vi har fått, altså i det pdf-dokumentet som ligger ved mailen (som også inneholder katalognr).

Nei, den står jo blank :icon_confused:

Så da må jeg vente til jeg får kjøpt katalogen før vet hvilken rekkefølge det er?? :getlost:

Skrevet
3 stk briarder, de vill jeg se.. Jeg har rotet fram hvilken ring og tidpunkt, men finner farsken meg ikke ut om det er lørdag, eller søndag.. :P

Briarden går i gruppe 1 og stiller da lørdag :).

Og jeg kan vel avsløre at det er følgende hunder som stiller til "start" :):

Mont de Valer X Aramis (UHK)

Li-brie's Free Wheeler (CHK)

Cartier Monzerat Funny Farina (AK) - regner jeg iallefall med :).

Skrevet

Briarden går i gruppe 1 og stiller da lørdag :).

Og jeg kan vel avsløre at det er følgende hunder som stiller til "start" :):

Mont de Valer X Aramis (UHK)

Li-brie's Free Wheeler (CHK)

Cartier Monzerat Funny Farina (AK) - regner jeg iallefall med :).

Jeg aner jo ikke hvem de hundene er jeg da.. Eller Willy vet jeg jo hvem er. :whistle: Kanskje man kan hilse på willy? :icon_redface:

edit: må jo sjekke litt når jeg selv skal i ringen, sånn at jeg faktisk rekker og se briardene også. 09.00, 09.50, 12.10 og 13.10 starter jeg på lørdagen. Så jeg skal vell rekke det :)

Skrevet

Nei, det står ikke på LP-startnummer. Det er vel fordi det i elite er lagt opp til at en kan trekke om startrekkefølgen, for å gjette helt vilt og vilkårlig.

Nei, den står jo blank :icon_confused:

Så da må jeg vente til jeg får kjøpt katalogen før vet hvilken rekkefølge det er?? :getlost:

Ja, eller regne det ut på måten som jeg beskrev over her for deg.

Skrevet
Jeg aner jo ikke hvem de hundene er jeg da.. Eller Willy vet jeg jo hvem er. :whistle: Kanskje man kan hilse på willy? :icon_redface:

Willersen kan man få hilse på vettu - og helt sikkert de andre to også :D.

Guest Dratini
Skrevet

Noen som vet hvordan det er med refundering av påmeldingsavgiften ved dommerendring på NKK-utstilling?

Ifølge NKK (som jeg pratet med i morrest) så får man refundert noe av påmeldingsavgiften. Men ikke før etter at utstillingen har vært og de har registrert at man har trukket hunden fra bedømmingen. Man kan trekke hunden ved å sende katalognr pr mail ([email protected]) og skrive at man trekker hunden pga dommerendring.

Slik det ser ut kommer det til å bli trukket minst 5 av de 8 hoffene som er påmeldt også (og det jobbes med å få kontakt med eierne for de 3 siste også). Jeg vet at det er sendt formell protest til arrangør (med kopi til NKK) angående den dommeren som nå er satt opp til å dømme våre raser.

Skrevet

Nei, det står ikke på LP-startnummer. Det er vel fordi det i elite er lagt opp til at en kan trekke om startrekkefølgen, for å gjette helt vilt og vilkårlig.

Ja, eller regne det ut på måten som jeg beskrev over her for deg.

Jaja :) Da får jeg kjøpe programmet da når jeg kommer til NKK! Det er vell bare 1 som skal stille elite. :)

Skrevet

Ifølge NKK (som jeg pratet med i morrest) så får man refundert noe av påmeldingsavgiften. Men ikke før etter at utstillingen har vært og de har registrert at man har trukket hunden fra bedømmingen. Man kan trekke hunden ved å sende katalognr pr mail ([email protected]) og skrive at man trekker hunden pga dommerendring.

Slik det ser ut kommer det til å bli trukket minst 5 av de 8 hoffene som er påmeldt også (og det jobbes med å få kontakt med eierne for de 3 siste også). Jeg vet at det er sendt formell protest til arrangør (med kopi til NKK) angående den dommeren som nå er satt opp til å dømme våre raser.

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg vet at det er sendt formell protest til arrangør (med kopi til NKK) angående den dommeren som nå er satt opp til å dømme våre raser.

NKK region Trøndelag er "bare" teknisk arrangør. Det er NKK som er ansvarlige for dommere og ringsekretærer, så en protest til Region Trøndelag har vel ingenting for seg i denne saken...

Red: Ser også at den nye dommeren er norsk, så da har jo NKK kontroll over autorisasjonene, og så lenge en dommer er autorisert, skal det mye til før man kan klage på at de er satt opp som dommere.

Guest Dratini
Skrevet

NKK region Trøndelag er "bare" teknisk arrangør. Det er NKK som er ansvarlige for dommere og ringsekretærer, så en protest til Region Trøndelag har vel ingenting for seg i denne saken...

Og hvor i all verden har jeg skrevet at det er protestert til Region Trøndelag? :blink:

Red: Ser også at den nye dommeren er norsk, så da har jo NKK kontroll over autorisasjonene, og så lenge en dommer er autorisert, skal det mye til før man kan klage på at de er satt opp som dommere.

Den protesten/klagen har ikke noe med at dommeren er satt opp til å dømme på den utstillingen. Det er synd at de benytter samme dommer som dømte i Midt-Norge kun 14 dager tidligere.

Skrevet

Og hvor i all verden har jeg skrevet at det er protestert til Region Trøndelag? :blink:

Den protesten/klagen har ikke noe med at dommeren er satt opp til å dømme på den utstillingen. Det er synd at de benytter samme dommer som dømte i Midt-Norge kun 14 dager tidligere.

Jeg vet at det er sendt formell protest til arrangør (med kopi til NKK) angående den dommeren som nå er satt opp til å dømme våre raser.

Siden protesten er sendt til arrangør med kopi til NKK, så leste jeg arrangør som "Region" og NKK som kopimottaker. Og skjønte ikke hvorfor NKK skulle være kopimottaker siden den er de som er ansvarlige.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...