Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp her..

lillemor

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp.. Jeg har bestemt meg for å kjøpe hund, og hvilken rase. Har vært i kontakt med noen oppdrettere.En av oppdretterene hadde valper igjen. Jeg ble satt opp på valpeliste og fikk beskjed om å ringe om noen uker for å avtale tid for å se på valpene. Men jeg er usikker på om det betyr at jeg får kjøpe valp eller kanskje får kjøpe valp?

Skrevet

Mulig at oppdretter har lyst å møte deg, høre litt mer om deg for å finne ut om de ønsker å selge en valp til deg :)

Jeg ville absolutt dratt dit for å se og for å presentere deg selv, slik at oppdretter ser hvorfor h*n burde la deg kjøpe en valp. Det er jo ikke noe hastverk med å få en hund, og det er mye bedre å bruke tiden til hjelp!

Skrevet

Som sagt over, jeg ville absolutt dratt på besøk og hilst på hundene.. Det kan jo faktisk skje at du ikke liker foreldredyrene eller lignende også, så du vet jo ikke om du vil ha valp ifra dette kullet selv engang..

Skrevet

Takk for svar :) Hvis jeg skal kjøpe meg valp vil jeg ha den til sommeren, fordi det er viktig for meg å ha ferie når jeg skaffer meg valp, slik at jeg har god tid til å være sammen med valpen den første tiden. Om det ikke er mulig vil jeg heller vente til neste år. Men har utrolig lyst på en valp da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...