Gå til innhold
Hundesonen.no

Analkjertel lukt.


Recommended Posts

Ja, som overskriften sier. Hvis hunden har fulle analkjertler, kan dette påvirke hannhunder til å bli ekstra interessert i tisper?

Jeg spør fordi jeg var på hundetreff idag å hannhundene var ekstremt interessert i tispa mi. Hun ble kasteret på februar, så det er ikke noe løpetid lukt på henne.

Eller kan det være noe annet?

Setter pris på alle innspill og tanker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som overskriften sier. Hvis hunden har fulle analkjertler, kan dette påvirke hannhunder til å bli ekstra interessert i tisper?

Jeg spør fordi jeg var på hundetreff idag å hannhundene var ekstremt interessert i tispa mi. Hun ble kasteret på februar, så det er ikke noe løpetid lukt på henne.

Eller kan det være noe annet?

Setter pris på alle innspill og tanker.. :)

Ja, det kan det definitivt. Det er det sikreste tegnet på at tispen min trenger "vedlikehold" av hannhunden snuser mer på henne enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan det definitivt. Det er det sikreste tegnet på at tispen min trenger "vedlikehold" av hannhunden snuser mer på henne enn vanlig.

Okei, det var egentlig det jeg trodde, men ville spørre hvis flere har erfaring med slike ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja, som overskriften sier. Hvis hunden har fulle analkjertler, kan dette påvirke hannhunder til å bli ekstra interessert i tisper?

Jeg spør fordi jeg var på hundetreff idag å hannhundene var ekstremt interessert i tispa mi. Hun ble kasteret på februar, så det er ikke noe løpetid lukt på henne.

Eller kan det være noe annet?

Setter pris på alle innspill og tanker.. :)

Kastrerte tisper virker ofte attraktive på inntakte hanner. Noen tisper lukter også godt hele livet kastrert eller ikke - mens andre nesten må være høyløpske før hannen reagerer. Sånn er det bare. Men alts mange hannhunder blir ekstra ivrige på kastrerte tisper og mange kastrerte tisper lar seg villig vekk pare av hannhunder. Noen ganger blir også kastrerte tisper regelrett voldtatt av hannhunder.

Jeg tror ikke dette har noe med analkjertler å gjøre i det hele tatt.

Jeg tviler på at dette har noe med analkjertler å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrerte tisper virker ofte attraktive på inntakte hanner. Noen tisper lukter også godt hele livet kastrert eller ikke - mens andre nesten må være høyløpske før hannen reagerer. Sånn er det bare. Men alts mange hannhunder blir ekstra ivrige på kastrerte tisper og mange kastrerte tisper lar seg villig vekk pare av hannhunder. Noen ganger blir også kastrerte tisper regelrett voldtatt av hannhunder.

Jeg tror ikke dette har noe med analkjertler å gjøre i det hele tatt.

Jeg tviler på at dette har noe med analkjertler å gjøre.

Okei, men jeg skal uansett sjekke dem for å være sikker. :)

Hun lar ikke hannhunder pare på henne, hun sier ifra til dem når de blir for innpåslitne, men noen hannhunder virker EKSTREMT treige i pappen til tider. Noen er så ekstreme noen ganger at de blir satt i bånd fordi de ikke lar henne være ifred..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi måtte kasterres for 6 uker siden og ja jeg merker stor forskjell på mange hannhunder!Som om hun er i den værste løpetiden jo!Æsj,ikke bra synes jeg!Tøtta får starte si fra for seg men,det skjer nok aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi måtte kasterres for 6 uker siden og ja jeg merker stor forskjell på mange hannhunder!Som om hun er i den værste løpetiden jo!Æsj,ikke bra synes jeg!Tøtta får starte si fra for seg men,det skjer nok aldri!

Ja, det er sånn med mi å, men det er ikke alle hannhundene som reagere, noen bryr seg katta, mens andre blir helt paralisert å gjør ALT for å komme seg opp på ryggen hennes.. :icon_confused: Hun sier ifra selv mi, men når hun ikke får fred etter å ha sakt fra så hjelper jeg henne så hun kommer seg litt bort å får puste igjen på en måte, hender også at den personen som eier hannhunden må ta den i bånd for den er så fiksert..

Har nå vært til dyrlegen og begge kjærtlene hennes var fulle, den ene var fullere enn den andre. Den hadde ikke tømt seg i hele tatt med avføringen hennes, mens den andre hadde tømt seg litt bare. De var ikke betente eller noe da heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke alle hannhundene som bryr seg men,som du sier de som gjør det blir veldig fiksert !Jeg hadde jo hørt det var muligheter for at dette kunne hende etter operasjonen men,det er virkelig ikke nå særlig synes jeg .Det blir jo nesten som ha tispe som er klar til parring hele året da istedet for bare noe dager!Hehe.

Jaja,glad for at det er mest tisper jeg bruker møte så ikke så stort problem :) Bra du dro til dyrlegen og fikk tømt kjærtlene til hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke alle hannhundene som bryr seg men,som du sier de som gjør det blir veldig fiksert !Jeg hadde jo hørt det var muligheter for at dette kunne hende etter operasjonen men,det er virkelig ikke nå særlig synes jeg .Det blir jo nesten som ha tispe som er klar til parring hele året da istedet for bare noe dager!Hehe.

Jaja,glad for at det er mest tisper jeg bruker møte så ikke så stort problem :) Bra du dro til dyrlegen og fikk tømt kjærtlene til hun også :)

Ja, det blir spennende å se om det er likens på neste treff, om det var kjertlene eller ikke som gjorde det. :)

Ja, hvis det blir slik fremover så blir ikke vi å dra på flere treff fordi da blir det mer pes enn morro får hunden og det vill jeg ikke. Da blir jeg å kun møte hunder jeg vet hun leker med og som ikke henger i rompa på henne hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si hvordan det går etter neste treff om det gjorde utslag tømme kjærtlene!

Selv om jeg møtte en hund i går som ble kjempe stresset av mi,nektet gå videre,peste og styrte på så dette lover ikke helt bra!Hehe!Men,han vi møtte før i dag var "vanlig" da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo på treff igjen på mandag, glemte helt å oppdatere her. :) Men det gjorde stor forskjell, hun var ikke interessant i hele tatt og hun fikk være helt ifred.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...