Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund på for?


Sasha&Kiara

Recommended Posts

Klarer ikke få den streken over O i for :icon_redface: Så derfor ser det litt rart ut kanskje :ahappy:

Men hvor vanlig er det og ha hann hunder på foravtale?

Og hvordan fungerer det i forhold til tispe?

På tisper er det jo ofte 2kull feks.

Men gjelder det samme på hannhund? At oppdretter skal ha 2parringer med han uten og betale? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i de avtalene jeg har vært borti. Har vært borti i noen forskjellig typer avtaler der feks hannhunden aldri blir ordentlig din, noen avtaler der hannhundeier har krav på 3-4 parringer "utenifra" og fri tilgang på hunden til egne tisper og noen tidsbestemte avtaler der feks hunden er forhund frem til han er 6 år. Det som jeg synes er enda viktigere i avtalene er hvordan man gjør det med selve parringene, hvem som skal levere/hente hannhunden, hvor osv osv, hvor ofte skal eier få lov til å låne hunden til utstilling og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg vet om, som ikke er så mange så får "aldri" forvert hunden. Skulle hunden viser jeg og ikke være en god avlshund så blir det overdratt til forvert, eller det skjer andre ting som gjør at oppdretter ikke vil bruke han så skjer det samme. Men hvis det er en god hund som oppdretter vil bruke i sitt eget oppdrett eller på andre tisper så forblir den i oppdretters navn til den ikke kan/skal brukes i avl mer. Vet ikke hvordan det er med de nye reglene om eier/deleier, men oppdretter er den som står først på stamtavel og har da underskriftsrett som jeg har forstått og forvert som deleier/nr. 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...