Superbikkja Skrevet 26. April 2011 Rapporter Skrevet 26. April 2011 Under øvelsen neseprøve står det i reglene ingen ting om at man har lov til å kommandere "bli" når man skal snu seg rundt mens hunden skal bli sittende mens pinnene legges ut. Likevel kommanderer alle jeg kjenner bli her. Har man lov til dette, eller risikerer man å bli trukket hvis man sier bli til hunden? I flg. reglene har man lov til å gi følgende kommandoer: Ord eller tegn for ”søk apport” og ”avlever”. Dvs. ingen bli-kommando...
Benedicte Skrevet 26. April 2011 Rapporter Skrevet 26. April 2011 Det har jeg også stusset på, men jeg sier alltid høyt og tydelig "bli" og har aldri fått noe trekk for det, så jeg fortsetter med det inntil videre
Caroline Skrevet 26. April 2011 Rapporter Skrevet 26. April 2011 Dette spurte jeg om i vår kl.III-debut, og det har man lov til
Bjørg Eva Skrevet 26. April 2011 Rapporter Skrevet 26. April 2011 Jeg har lagt merke til at det ikke står kommando for "bli" i reglementet til klasse 3. Men fortsett å si "bli" dere, det er lov i elite så kan ikke tenke meg det skulle være noe annerledes (vanskeligere) i klasse 3 Eller du kan si "på plass", man kan jo nå velge om hunden skal sitte igjen mens du snur rundt eller om hunden skal bli med å snu seg. Anbefaler at hunden sitter igjen og ser neseprøvene bli lagt ut
Superbikkja Skrevet 26. April 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 26. April 2011 Supert! Takk for svar alle sammen
Belgerine Skrevet 27. April 2011 Rapporter Skrevet 27. April 2011 Det står vel som en notis i tillegget til elite at hundefører kan kommandere bli i alle øvelser der hundefører forlater hunden.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar