Gå til innhold
Hundesonen.no

når en valp møter en voksen hund


Santos

Recommended Posts

jeg har en valp på 6 mnd gammel. jeg og valpen min gikk på en tur, så kom en voksen hund. da hundeieren spurte etter meg om jeg kan gå bort til ham for å hilse på voksen hund. jeg og valpen min gikk bort til dem og hilste på... plutselig fant jeg ut at det er en voksen hund som er sur /kurret på valpen min.

så han hundeieren anfabeler meg å holde valpen unna fra voksen hund. for det kan påvirke valpen min for at valpen min kan bli sur eller kurret når valpen er blitt voksen . han fortalte meg at det er lurt å holde valpen glad og blid når valpen møter voknse hunder som er glad uten å være sur mot valpen min,,,

jeg lurer på det stemmer helt ? jeg har opplevd noen ganger folk snakker litt overdriver. f.eks " stakkars valpen- ute er så kaldt " det kan være litt irriterennde at folk sier det sånt til meg . jeg vet egentlig hva jeg skal gjøre med valpen min og han trenger selvfølgelig en luft selv om det er varm, regn, all slags vær =)=)

gjerne å høre hva du/ dere mener om dette .

takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at de voksne hundene valpen din får treffe og leke med er stabile hunder med godt språk. De vil gi valpen "valpelisens", men gi beskjed når det er nok herjing, uten å overdrive. En ustabil hund som utagerer mot valpen din kan gi den dårlige erfaringer som påvirker oppførselen dens senere. Valpen trenger uansett ikke hilse på alle hunder dere møter, det er god trening å ikke hilse! Så kan du la den hilse på og leke med hunder dere kjenner eller blir kjent med, som er trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...