Gå til innhold
Hundesonen.no

Å beholde opptjente penger i regionen


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg tror vi har diskutert noe lignende før, men med en litt annen vinkling. Saken er altså at klubben vår tjener ganske store penger på et visst arrangement, og regionen vår ønsker å beholde halvparten av pengene (det er vi som jobber på dette arrangementet). Vi tenker selvsagt å legge fram regnskap, og overføre ubrukte midler til moderklubben ved årets slutt. Grunnen til at vi vil beholde styringen på en del av de pengene vi tjener er at vi er overbevist om at det å ha egne midler er en stor inspirasjon til aktivitet. Det er mye lettere å arrangere noe når vi vet at vi har pengene enn å planlegge først, så søke moderklubben om midler og så kanskje få bare en del av utgiftene dekket.

Hvordan gjør dere dette i andre klubber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting er vel satt opp i vedtektene til Klubben deres...

Tas opp på GF eller nos slikt for endring...?

I Retrieverklubben har avdelingene egen økonomi, med eget styre, egen kasserer, eget regnskap, egen revisor eget organisasjonsnr...

Retrieverklubben sentralt har sin egen økonomi, avdelingene har sin egen økonomi...

Men nå er retrieverklubben vesentlig større en de fleste raseklubber, å ha felles økonomi i hele landet for over 5000 medlemmer og 19 avdelinger hadde ikke fungert...

Dere må veie det opp mot alle de negative sidene også , det er mye jobb med å ha egen økonomi også...

Om man må søke Klubben for hvert arrangement så er det kanksje mindre jobb en å ha egen økonomi og bokføring.

Heller kreve av Klubben at dere MÅ få dekket alle utgifter med arrangement...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...