Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjefter på kattene


Qasha
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg er en stolt nybakt valpemamma til en liten langhåret schæfer-tispe som jeg allerede elsker over alt på jord. Hun er fantastisk lettlært; til tross for å ha hatt henne i bare 14 dager, så er bitingen nesten borte, hun kan sitte, ligge, bli og rulle rundt og med en gang hun hører lyden av nøkkelhanka i klikkeren, er hun så fokusert på meg eller min samboer at det nesten er umulig å få henne til å slappe av. Qasha heter hun og er verdens vakreste!

P4113051.JPG

Typisk nok er det et lite problem som jeg lurer litt på hvordan vi skal få bukt med. Vi har i fra før to, like kjære katter, som merkelig nok har tatt hundens ankomst med stor ro. Såklart, hun fikk seg et par slag over nesen de første dagene, men nå ser det ut til at de har funnet sine måter å akseptere nykommeren på.

P4113195.JPG

Det som er problemet er at nå har Qasha begynt å bli nysgjerrig på disse skapningene og ønsker (tror jeg) å prøve og leke med disse små raringene. Hun går bort til dem, holder passe avstand og bjeffer det hun er god for. Er en mulighet for at hun er redd, men jeg tror ikke det, siden hun aktivt oppsøker dem og logrer og peser når hun ser dem.

P4022869.JPG

Det vi til nå har gjort med problemet er å konsekvent fjerne henne fra situasjonen ved å stille oss i mellom henne og kattene og forsøke å dominere henne bort fra området med kroppsspråk rett og slett. Det funker veldig bra som en midlertidig løsning, men neste gang hun våkner og er leken er det "på'an" igjen.

Så det jeg lurer på er egnetlig om det er noen der ute som har tips til andre metoder vi kan forsøker for å få så harmonisk dyrehold som mulig. Vi bruker hovedsaklig klikker og positiv forsterking i oppdragelsen og bruker gjerne det her og hvis noen her har tips om hvordan!

P4113179.JPG

på forhånd, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...