Lola Pagola Skrevet 18. April 2011 Rapporter Share Skrevet 18. April 2011 Er vel endel her inne som har kickbike eller pawtrekker nå tror jeg, så jeg lurte på hva slags utstyr dere bruker. Dere med kikcbike, har dere en stang foran styret, eller fester dere bare i styret? Jeg gjør sistenevnte, og synes det fungerer fint, men kan jo hende det blir en helt annen verden å ha festet lengre frem? Fordeler og ulemper på det?` Også var det dette med strikk. Hvilken kjørestrikk er best å bruke? Jeg bruker bare ett helt vanlig strikkbånd, som de har i alle dyrebutikker. Det er ganske langt, lurer på om det er 2,5 meter utstrakt. Liker veldig godt lengden, men finnes det bånd med enda mer strikk, som i uspent tilstand ikke er så lange? På hjemveien etter en lang tur så er ikke intensiteten like høy, og det blir traving ved siden av meg, og da hadde det vært greit om båndet ikke var så langt. Men når han trekker, noe han jo gjør mesteparten av turen, vil jeg ha det så langt som jeg har det nå, så jeg får tid til å bremse om han skulle bråstoppe etc. I det hele tatt, har dere noen bra tips og gjort dere noen bra eller dårlige erfaringer med disse underverkene på to hjul, kom med dem her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 18. April 2011 Rapporter Share Skrevet 18. April 2011 Hei. Jeg har akkurat stilt nesten samme spørsmål på vov.no (ett polarhundforum) Jeg hentet opp en "gammel" tråd der s der står det litt rundt sparksykkel http://www.vov.no/forum/viewtopic.php?t=1652 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 18. April 2011 Rapporter Share Skrevet 18. April 2011 Anen fin link rundt dette. http://www.paastreif.no/FMH/FMH_Startside.html# og denne http://www.paastreif.no/FMH/FMH_Artikler/Trening_Aktivisering/Fysisk%20trening%20barmark.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 18. April 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. April 2011 Takk for linker, interessante sider! Håper du får noen vettuge svar, skal titte innom der med jevne mellomrom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 18. April 2011 Rapporter Share Skrevet 18. April 2011 Synes det står mye bra på "På streif" siden.Anbefales å rote rundt der. (Ryddet litt teksten min på VOV..lirer av meg utrolig mye merkelig når jeg har det travelt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 18. April 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. April 2011 Ja det virket som en veldig bra side, veldig fint å finne nye "steder" på nett, jeg er jo innom de samme tingene hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bisQuit Skrevet 19. April 2011 Rapporter Share Skrevet 19. April 2011 Med fare for at meste parten eg kommer med her nå bare er tull. Men la gå. Eg mener og ha blitt fortalt at dersom mann skal feste strikken i styret så må mann passe på slik at ikkje festepunktet blir for høyt da dette endrer belastningen på hunden? Eg selv bruker pawtrekker og der er jo innfestningen noelunde likt med høyden på hunden. Av seler bruker eg primært Troll sin kombisele men har også nonstop freemotion liggende. Strikk bruker eg en helt vanlig snørekjøresele fra troll for 2 hunder. Denne er vell kanskje noe slikt som 2,5m lang også. føler den er akkurat passelig lang til og ungå uhell men samtidlig kort nokk til og ha god kontroll på hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 19. April 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. April 2011 Jeg tror trekkpunktet er ganske greit altså, siden strikken er såpass lang. Bruker nonstop selen, superfornøyd med den, kommer til å kjøpe samme når denne blir slitt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 25. April 2011 Rapporter Share Skrevet 25. April 2011 Jeg har Pawtrekker og bruker vanlig strikkbånd til begge mine to. Funker fint. Der er jo festet foran og ganske lavt, så bruker nomesele, strikk og sykkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar