Gå til innhold
Hundesonen.no

Påsken 2011!


tm100021

Recommended Posts

Har dere noen påsketradisjoner? Noe sted dere "alltid" drar til? Gir dere egg? Mottar dere egg?

Har ingen utenom lammelår middag iløpet av påsken! Men iår skal jeg ha den selv, også skal jeg og mannen gi påskeegg til hverandre.. DET gleder jeg meg til! Har kjøpt et stooort påskeegg som skal fylles med litt sjokolade (Han spiser det jo egentlig ikke, så det blir jo mitt :innocent::ahappy: ) og masse småting! som Feks, Ipodørepropper, morsomme sokker, ny nøkkelring, ny husnøkkel med bilde av favorittfotball laget hans på, trekkbelte til når han skal jogge med hundene- Gleder meg veldig til at han skal åpne det, nesten like morsomt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er! Og litt morsomt at du tar en Homer Simpson og kjøper gaver til deg gjennom mannen. :ahappy: (Alle husker vel bowlingskula til Marge som det sto "Homer" på?). Jeg har overhodet ingen påsketradisjoner, bortsett fra da jeg var liten og blei med mormor til Larvik der vi har sommerhus. Men etter at hun helt ukritisk lot meg se på alskens mord og døderier, turte jeg jo ikke sove når jeg var der (gammelt hus fullt av kott mordere kunne gjemme seg i), og da blei det litt vanskelig å være der. Jeg turte om sommeren da! :)

Jeg har vært i Trysil en gang, det var gøy. I år lurer jeg på om jeg skal kjøpe små påskeegg til jentene og la dem åpne dem sjøl. Da blir det nok en del hvining av frustrasjon, men hvis jeg fyller dem med kylling blir de nok fornøyde. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er! Og litt morsomt at du tar en Homer Simpson og kjøper gaver til deg gjennom mannen. :ahappy: ( Alle husker vel bowlingskula til Marge som det sto "Homer" på?). Jeg har overhodet ingen påsketradisjoner, bortsett fra da jeg var liten og blei med mormor til Larvik der vi har sommerhus. Men etter at hun helt ukritisk lot meg se på alskens mord og døderier, turte jeg jo ikke sove når jeg var der (gammelt hus fullt av kott mordere kunne gjemme seg i), og da blei det litt vanskelig å være der. Jeg turte om sommeren da! :)

Jeg har vært i Trysil en gang, det var gøy. I år lurer jeg på om jeg skal kjøpe små påskeegg til jentene og la dem åpne dem sjøl. Da blir det nok en del hvining av frustrasjon, men hvis jeg fyller dem med kylling blir de nok fornøyde. :wub:

er det nå man ikke skal nevne at en del av bursdagsgaven hans er gps- Og han er ikke den som sliter med geografikunnskapene for å si det sånn :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen påsketradisjoner overhode bortsett fra at noen ganger jobber jeg, og andre ganger jobber jeg ikke (jeg foretrekker å jobbe, for det er så godt betalt i påska). :P

Og jeg synes at det er litt festlig at "trekkbelte" går under "småting" som kan stappes oppi et påskeegg da. :lol: Må være et stort påskeegg han får da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et gult porselenspåskeegg som mamma pleier å fylle opp. Selv i fjor, da jeg på påskeaften (og bokstavelig talt aften) satt på en internettcafé i Roma og bestilte flybilletter hjem til Trondheim til dagen etterpå, kom jeg hjem til oppfylt påskeegg! Og vi har aldri godteri liggende i huset, så da hadde mamma tatt seg bryet med å dra på en bensinstasjon for å kjøpe. :lol:

Ellers pleier alltid enten min mormor eller min pappa å ha bursdag i påsken, så da blir det gjerne appelsinsjokoladekake i forbindelse med det. Men i år er påska så sen at det ikke blir noen bursdagsfeiring - det vil si, jeg har med meg bursdagsgave til pappa når jeg kommer hjem nå, så det kan vel hende at det blir kake allikevel. :aww:

Men ellers har jeg ingen påsketradisjoner! Jeg forbinder påska med bar asfalt (med masse grus på), å endelig ta fram sykkelen etter vinteren, å så karse i en gåseformet skål, å begynne å ha verandadøra åpen på dagtid, å gå ut i tøysko og lett vindjakke, og å plukke hestehov og kattelabber. Bypåske, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten dro familien alltid på hytta, og det var så koselig. Vi fikk alle hvert vårt fargede påskeegg med sløyfe på av mormor. Og masse godis oppi :D

Så ble jeg voksen og ingen gadd å være med på hytta mer eller finne på noe som helst i påsken. Så der røyk alt av tradisjoner.

Men jeg pynter for meg selv, kjøper påskeegg med masse nammis i og koser meg for meg selv.

Får alltid Freia påskeegg av mamma :P Synes det er koselig jeg :ahappy:

I år skal Sandra og jeg stille hund en dag, og så skal jeg og mamma ta et par privattimer i stallen. Så håper jeg at jeg får avtalt en dag begge søstrene mine kan, så vi kan treffes til påskekos.

Men det skjer sjeldent noe om ikke jeg drar i gang. Og jeg liker egentlig at andre engasjerer seg litt også jeg da :P

Lam høres ikke dumt ut, kanskje jeg skal adoptere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er! Og litt morsomt at du tar en Homer Simpson og kjøper gaver til deg gjennom mannen. :ahappy: (Alle husker vel bowlingskula til Marge som det sto "Homer" på?). Jeg har overhodet ingen påsketradisjoner, bortsett fra da jeg var liten og blei med mormor til Larvik der vi har sommerhus. Men etter at hun helt ukritisk lot meg se på alskens mord og døderier, turte jeg jo ikke sove når jeg var der (gammelt hus fullt av kott mordere kunne gjemme seg i), og da blei det litt vanskelig å være der. Jeg turte om sommeren da! :)

Jeg har vært i Trysil en gang, det var gøy. I år lurer jeg på om jeg skal kjøpe små påskeegg til jentene og la dem åpne dem sjøl. Da blir det nok en del hvining av frustrasjon, men hvis jeg fyller dem med kylling blir de nok fornøyde. :wub:

Sant, sant! :lol:

Vi pynter alltid litt til påske, koselig :ahappy: Ellers står som regel mamma for påskeegg til hele familien. Jeg har fyllt ett med godis og små gaver til tantebarna da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det alltid en tur på hytta i Valdres som gjelder, der var vi alltid bestemor/far, tante, onkel, fetter x2, mor, far, søster og meg. Vi har vel vært der oppe hver eneste påske utenom de vi ikke kunne reise hjem (som vel er de 3 årene jeg bodde i Mexico). Nå har bestefar gått bort, og bestemor blitt for dårlig til bens til å være med (da det er 30min skigåing til hytta fra bilen), men resten av oss pleier å reise opp for det om.

Der opp er det skiturer, og kos som gjelder. Alltid maaasse godteri, bestemors hjemmelagde lappskaus og andre retter. Fjellet vi har hytte på har også et årlig renn som vi deltar på og samler stempel, der man oppnår 5, 10 osv årspremier. Samt har vi eget påskerenn og skytekonkurranse.

I år er første året jeg "frivillig" ikke drar opp dit. Det er utrolig synd, men tante/onkel sine hunder, samt mamma sin har kraftig kennelhoste og jeg tar ikke sjansen med valp opp dit da (blitt frarådet av veterinær altså). Men gleder meg til neste år igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte å være i vikingskipet på Tg så var vi på fjellet, påskepynt, påskegodt, påskeegg, påskeskitur etc etc. Og selvfølgelig påskemiddag :ahappy:

Etter vi begynte med TG så er påsken tilbragt i vikingskipet hvor vi storkoser oss, ifjor var vi i england i påsken, det var uvant og rart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifjor var vi i england i påsken, det var uvant og rart :P

I fjor var jeg i Roma i påsken, uten å være turist. Det var rart, det! Byen ble fylt opp av turister - det var helt ekstremt forskjell på påskeuka kontra uka før. Folk gikk rundt med palmeblader, det var gudstjenester "hele tiden" og det var om mulig flere nonner og prester i gatene enn til vanlig. Jeg bodde fem hundre meter fra Peterskirka, men dro ikke opp for å se i løpet av påska - allikevel merket jeg til og med der jeg bodde at det var flere besøkende i kirka enn til vanlig.

(Jeg hadde en særdeles ikke-religiøs påske til å befinne meg i Roma, da - jeg var på stranda, på loppemarked, drakk ferskpresset blodappelsinjuice på gatekafeer, lå i parken og tok toget opp til den koselige byen Frascati. Det var ganske okei, i grunnen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ingen utpreget "påskefamilie".

Jeg og gubben har en ting vi gjør hver påske, og det er å høre Påskelabyrinten på radio.

Og er vi bortreist gjør vi det på nettradio, for det er liksom påske for oss.

Vår nye påsketradisjon, som vi da gjør for 3. året på rad, er å reise på utstilling med hundene påskehelga.

De 2 foregående årene har det vært i Stockholm, men i år arrangerer de ikke der.

Så da blir det Lahti og Lappeenranta i Finland i stede.

Da er vi borte en uke og ferierer i tillegg, da urban byferie.

Vår nå 19 år gamle datter får et velfyllt påskeegg, med godteri, kryssordblad og kanskje noe annet spennende.

Såpass må det jo være når hun passer hus og hjem.

Har gjort unna første innkjøp til egget i dag, og skal gjøre det ferdig før vi reiser.

Så får hun åpne det torsdag.

Tror nok hun kommer til å få påskeegg i mange år framover på lik linje med julekalender og julestrømpe.

Vi har da tross alt bare henne...

Har kjøpt inn et mindre egg til lille Dinamor som må feire påske uten Hampus, Gåttfred og Linus.

Det er fyllt opp med griseøre, kong, oksepenis og litt annet snadder.

Ellers er påskedukene på plass, og en liten kylling her og der.

Skal jo være kos for huspasserne også i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å dra på hytta en tur, men i fjor var jeg i Tokyo og i år er jeg hjemme med valpen, så den tradisjonen utgår! Er påskefest på Onsdag da, som nok kan kalles en tradisjon her på øya. Skikkelig bygdefest. :P

Er lite snø her nå, vi hadde påskeværet for en måned siden.. men satser på å kose meg med valp og venner og følge med på påskekrim på TV. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel.. Min tradisjon er å surmule over det ekle lammekjøttet mamma lager til. :) Uansett hvor mange ganger jeg sier at jeg ikke kan fordra sauekjøtt MÅ jeg måte opp på den middagen. Blir truet med å bli arveløs, litt kjipt ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...