Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen får ikke sove


SelvesteTerese

Recommended Posts

Vi bor i byen og her suser det biler og folk forbi ofte! Jeg føler ikke Odin får den søvnen han trenger, for han blir mye avbrutt av biler og folk som går forbi. Det er jo sånn at valpen skal være i fred å ro når den sover, kommer Odin til å ta ska skade av dette? Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg :( Uansett hvilket rom han sover i så hører man jo trafikken like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bur 50 meter frå E16, og har trailerar dundrande forbi husveggen heile natta. Dei blir van med det, og kanskje det kan vere ein fordel seinare, ved at bråk og uro ikkje blir noko hinder for søvn :). Som Raksha seier, ikkje la det vere eit tema i det heile. Lat som ingenting, og vis kvalpen at dette ikkje er noko de ensar i det heile tatt.

Lukke til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved E39 her i Bergen. Merket at Boris når han var valp ofte brukte litt ekstra tid og litt mye tid på å finne rett sovestilling, men når han først vente seg til det kan han sovne så si overalt.

Jeg bor under 20 meter fra E39, det skal nevnes. :)

Jeg lot bare være å bry meg med det når han "slet med å finne liggestillingen":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor MIDT i Oslo sentrum med gateadresse en av de mest brukte gjennomgangsveiene i byen, med trikk i begge retninger på begge sider av huset, Oslos mest besøkte kebabsjappe rett utenfor soveromsvinduet mitt og alt hva det medfølger av "gatefest", fyllebråk og faenskap.

Begge mine hunder sover seg gjennom bomber og granater, og det er JEG som våkner om natta av de fordømte fyllefantene. :D

Ikke tenk så mye på dette, de vender seg til lydene der de bor, og en jevn trafikkstøy er mindre forstyrrende en plutselige forandringer i lyd. Når russetida setter inn, skal jeg sjekke om jentene har lyst til å sove på kjøkkenet som er innerst mot bakrommet og mest sjerma for lyd, men høyst sannsynlig sover de bedre der jeg er uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal du sove hos Sandy må du medbringe ørepropper, for å si det sånn.

Men jeg tror også at du kan ta det helt med ro, for valpen vil venne seg til det som med alt annet. Blir det samme for babyer som bor sånn til, de venner seg til det de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...