Gå til innhold
Hundesonen.no

Kortklipt pels


occurrence

Recommended Posts

Jeg har planer om å ta DMC Körung (den tyske mallekåringen) på mallen min i november. For å ta kåringen må han oppfylle følgende krav:

Age: 18 month+

Copy of FCI pedigree

HD result A or B

ED result 0 or 0-critical

Copy of show result 1 or 2 (very good A or good B)

Very good/Good= Blå sløyfe?

Problemet mitt er at mallen min ble klippet av veterinær i desember og det tar lang tid før pelsen kommer ut. Han har nå kun underull på området, så han har en lys ganske stor firekant på siden. Jeg må få stilt han innen november om jeg skal delta og håper at dekkhårene kommer om ikke lenge, men dersom det skulle ta lang tid, hvor strenge er utstillingsdommere på slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Very good/Good= Blå sløyfe?

Problemet mitt er at mallen min ble klippet av veterinær i desember og det tar lang tid før pelsen kommer ut. Han har nå kun underull på området, så han har en lys ganske stor firekant på siden. Jeg må få stilt han innen november om jeg skal delta og håper at dekkhårene kommer om ikke lenge, men dersom det skulle ta lang tid, hvor strenge er utstillingsdommere på slike ting?

Dersom det ikke er hele hunden som er nedbarbert, bare et større parti på kroppen, så skal ikke dommeren ta spesielt hensyn til dette i en kvalitetsbedømmelse. Dette vil kanskje ha noe å si i en konkurranseklasse, evt BIR/BIM, men du skal nok få blåsløyfa di selv med en barbering :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...