Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundegård eller løpeline?

TollerValp

Recommended Posts

Skrevet

Har en hund det best i en hundegård i hagen eller en løpeline? ;)

Altså vi tenker hvis hunden skal stå ute litt på dagen. Da kan vell egentlig løpeline være farlig?

Skrevet

Ville absolutt hatt hundegård med lås vist bikkja skal stå alene ute uten tilsyn, med tanke på både sikkerhet å at ingen skal få lyst å ta me seg bikkja.

Skrevet

Jeg ville valgt hundegård, personlig, om jeg hadde råd, såklart.

Løpeline er skummelt fordi hunden KAN surre seg fast/sette seg fast, og hvis man forestiller seg det verste, kveles. Det er også skummelt fordi hunden ikke kommer unna andre hunder, hvis det skulle komme en aggressiv løshund.

Da er en hundegård bedre, fortrinnsvis med tak(spørs jo litt på hva slags hund man har, men det er utrolig hvor mange hunder som kommer seg over 1,80m om de virkelig vil.), for da kommer ikke andre hunder inn, og din hund får ikke satt seg fast. :ahappy:

Guest lijenta
Skrevet

En hundegård ville jeg anbefalt.

En da på 1,80-2,0 meter høy selv om en har liten hund. Under gården så ville jeg lagt armeringsmatter eller lignende for å sikre mot graving og på toppen så har denm enten tak, bøy gjerdet innover eller legger tak i gjørnene på hundegarden.

Har selv hundene i løpeline for her er det forhold til det men ønsker meg hundegard til dem i steden fungerer bedre. Men å snu opp ned på deler av hagen blir ikke aktuelt her og forresten så blåser det san at garden må ned i bakken for ikke å blåse avgårde.

Skrevet

En kollaga av meg satte sin schæfer i løpestreng i bare 10 minutter, da hun kom tilbake var hunden død. Kvalt på 10 minutter :( Nå setter hun ikke fra seg hunden i vanlig kobbel engang.

Skrevet

En kollaga av meg satte sin schæfer i løpestreng i bare 10 minutter, da hun kom tilbake var hunden død. Kvalt på 10 minutter :( Nå setter hun ikke fra seg hunden i vanlig kobbel engang.

Hadde hun montert feil da? Man må jo ikke sette det så hunden kan løpe rundt noe, over noe etc så den faktisk kan henge seg selv... :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har prøvd:  Non-Stop Løype - sikkerhetslåsen åpnet seg i tide og utide, og festene til frontstykket åpnet seg hele tiden Non-Stop Trekking - sitter for høyt, jeg får vondt i korsryggen Non-Stop CaniX 2.0 - frontstykket ble ødelagt etter kort tid Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med Non-Stop og leter i grunn etter et belte som IKKE er derifra, men ser at veldig mange har samme, usikre kobling eller så sitter de likt som Trekking-beltet.  Har sett på Canix Pro, men jeg vet ikke om jeg stoler helt på nonstop.  Medium stor hund (17kg), sterk som en okse. Bruker magebeltet for det meste på vanlige skogsturer eller til sykling,  ikke løping, Ønsker ikke belte med denne type kobling. Aller helst så skal koblingen være FAST, så man ikke kan bytte ut frontstykket..
    • Det viktige her er ikke ditt hjerte, for det skinner igjennom. Tror rasen du velger er viktig. Det er viktig å velge rett hund til jobben, og omvendt. Jobben kan være lange turer, sofakos, eller totalt kaos. Jeg fikk en portugisisk vann hund som valp. Gleden var stor, helt til den gikk nesten berserk ved 7 måneders alder. Hørte ikke etter lenger, dro i båndet, spiste alt, inkludert steiner og pinner. Det er tross alt forskjell på og tygge å spise pinner. Nå, etter at jeg leste meg opp og fulgte rådende, så jeg problemet i et annet lys, og fikk en god respons hos hunden.  
    • Ja, valpeshow har vel "alltid" vært uoffisielt. Om det er flere enn for to år siden, kanskje klubbene begynner å komme seg igjen etter pandemien?
    • Det er ikke så mange store uoffisielle utstillinger.  Det er mange uoff. Valpeshow hvor junior og veteraner også kan delta. Disse blir  ikke registrert noen steder og det deles ikke ut cert. Har ingenting med mange uregistrerte hunder å gjøre. 
    • Hvor finner du uoffisielle utstillinger? Jeg antar det kan ha noe med mengden uregistrerte hunder å gjøre, uten at jeg vet noe mer om det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...