Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruk av dekken..

Kathrine

Recommended Posts

Skrevet

Ser mange her inne bruker dekken på hundene sine..

Har enda ikke brukt dekken på Amy. Men hadde tenkt å kjøpe et nå til jul ho kan ha de dagene det er ekstra kaldt og vi kun skal gå rolig tur. Men når eg går turer der ho får det meste går løs har eg alltid tenkt at ho holder varmen når ho springer osv..

Begynner da å lure om dette er feil tenkt av meg..

Så til dere som har "litt større hunder" når bruker dere dekken?

Skrevet

Jeg bruker stort sett dekken når Aiko skal sitte lenge i ro i bilen om vinteren. Blir en del i ro sitting på treninger..

Skrevet

nei da ikke noe i veien med det, selv har vi ikke noe dekken til hundene, men har vurdert å kjøpe et nå i vinter for jeg vet at Tinka nå kommer til å bli"nakenhund" om ikke så lenge siden hun nettopp har fått valper, men det blir bare kjøpt om det er behov for det.

har kjøpt et refleks dekken og skal ha 2 til (må bare på nille og se om de har flere) sånn at vi har til de små hundene, mens gubben skal ha sånt halsbånd med lys i til Aiwa sier han, så han vil ikke ha dekken til Aiwa.

Skrevet

Har ikke dekken til Balder, skal først vente å se om han trenger det. Men jeg skal bruke dekken på han når vi skal begynne å trekke saccovogn, da skal han ha på seg dekken i pauser o.l på kalde og sure dager slik at han ikke blir stiv i ledd og muskler. Men ellers håper jeg han klarer seg med den pelsen han har, gjør han ikke det så får han seg et godt dekken :D

Skrevet

Vi har dekken til Aro, hadde det ikke vært for at han hater å bruke det så hadde jeg brukt det på sure dager. Du vet jo hvordan regne kan komme på tvers her på Jæren :wink: Nå da det var litt snø så lå han å skalv på sofaen da han kom hjem fra tur så jeg har vurdert om jeg skal se etter et mykere dekke til han. Det han har nå er sånn Kennel dekken med teddyfor inni og regnstoff utenpå, veldigt stivt. Vi må jo ha noe å ta på han når vi er på langturer i vinter å har pauser... Han er vel det nærmeste man kommer en nakenhund med pels... Stammer jo fra Afrika så han har et tynt lag med pels som såvidt dekker kroppen hans :wink:

Skrevet
Jeg har bestilt dekken til Tiko' date=' får det sikkert i neste uke.[/quote']

Hva slags dekken da?

Har ikke dekken til Lisa, men har vurdert å kjøpe det fordi hun har mistet en del pels i det siste. Hun har bare regndekken som vi bruker når det regner og vi ikke vil ha så altfor våt hund(hun liker å rulle i sølepytter).

Skrevet

Jeg bruker ikke dekken på Lisa, men det har hendt et par ganger at hun har vært lenge ute etter å ha trent, og da har jeg tatt det på for at hun ikke skal stivne. Pedro har selvsagt dekken, den bittelille kroppen fryser så fort tempen er under 22 grader. Han har camodekken 8)

Skrevet

Jeg har ikke brukt det før i år, hun har jo hatt litt stive hofter og nå er hun skadet.

Man skal være litt forsiktig med å bruke dekke for ofte også, for hundene setter ikke skikkelig vinter pels og man MÅ bruke dekken hele vinteren pga dem fort fryser.

Chicka har vært med på lange turer når det har vært kjempe kaldt før og hun har klart seg kun med vinterpelsen sin. :wink:

Skrevet

har sånn refleksdekken sak t toya.. kan vel ikke kalle det hel dekken.. men sånn halvveis vertfall.. greit å ha refleks på såpass stor og mørk hund...

:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...