Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny tlf :)


sham

Recommended Posts

Hei!

På jakt etter ny mobil etter litt problemer med min Sony ericsson xperia. ¨Så trenger litt tips :)

Skal bruke den til vanlig bruk (SMS, ringe osv)og nett (facebook osv), og seff noen apps :) Trenger ikke veldig avanserte ting da. Gjerne et bra kamera. Er vant til touch, men er ikke kjempe glad i skrivemåten på sms.

Så hva syntes dere jeg skal kjøpe? Iphone, HTC (og hvem evt) eller noe annet?

Er viktig for meg at den ikke er så alt for dyr, da det er litt trang økonomi for tiden ;)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha med tastatur eller uten?

f.ex kjøpte jeg meg LG Optimux 2x i helgen, og er storfornøyd. Fungerer knall.

hm.. Ja si det ;) Kan vel egentlig klare meg uten :)

LG er jeg dessverre ikke så fan av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv iphone 4. Jeg er litt i tvil om jeg ønsker å anbefale den til andre, alle vet jo at det er en super tlf. Men jeg synes at det er haugevis av problemer på den... Når jeg ser på diverse mac forum så går det på samme ting, igjen og igjen.. Snakk om å ikke lage produktet ferdig / ønskes at folk skal måtte bruke penger på reparasjoner.

Nå sliter jeg, til tross for at de lover at det skal komme en oppdatering som hjelper. Denne sensoren - når man holder tlf inntil hodet så SKAL skjermen skrues av, slik at man ikke er borti knappene. Det var en liten stund der den fungerte, men nå er det samme visa.

Det var ikke heeeelt det du lurte på :whistle: Måtte blåse ut litt steam, for jeg begynner å se iphone i et j#$%& dårlig lys, snakk om møkk! :angry:

HTC skal være veldig god, noen sverger til at denne er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Ja si det ;) Kan vel egentlig klare meg uten :)

LG er jeg dessverre ikke så fan av :P

Egentlig ikke jeg heller, men dærsken å god mobil. Jeg følte meg litt skitten og rar som kjøpte den. Etter å alltid ha hatt HTC og SE. Men gud for en bra mobil :ahappy:

Men er jo bare å titte på komplett da, er ganske vanskelig å anbefale en mobil når du ikke har noe pris tak ol å gå etter :P

Om du ikke har noe så hadde jeg tatt LG Optimus X2, rett og slett fordi det er nyeste Android telefon på markedet, den har 2 kjerner og masse minne, stort internt minne og den går som ei klokke. Den er også veldig lett i vekt.

HTC Desire HD er også helt kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv iphone 4. Jeg er litt i tvil om jeg ønsker å anbefale den til andre, alle vet jo at det er en super tlf. Men jeg synes at det er haugevis av problemer på den... Når jeg ser på diverse mac forum så går det på samme ting, igjen og igjen.. Snakk om å ikke lage produktet ferdig / ønskes at folk skal måtte bruke penger på reparasjoner.

Nå sliter jeg, til tross for at de lover at det skal komme en oppdatering som hjelper. Denne sensoren - når man holder tlf inntil hodet så SKAL skjermen skrues av, slik at man ikke er borti knappene. Det var en liten stund der den fungerte, men nå er det samme visa.

Det var ikke heeeelt det du lurte på :whistle: Måtte blåse ut litt steam, for jeg begynner å se iphone i et j#$%& dårlig lys, snakk om møkk! :angry:

HTC skal være veldig god, noen sverger til at denne er bedre.

Takk for svar :)

Hørte noe om den sensoren, og da sa de at man måtte ha en gummi "greie" på tlf så skulle vist ikke det være noe problem? Ikke vet jeg :lol:

Egentlig ikke jeg heller, men dærsken å god mobil. Jeg følte meg litt skitten og rar som kjøpte den. Etter å alltid ha hatt HTC og SE. Men gud for en bra mobil :ahappy:

Men er jo bare å titte på komplett da, er ganske vanskelig å anbefale en mobil når du ikke har noe pris tak ol å gå etter :P

Om du ikke har noe så hadde jeg tatt LG Optimus X2, rett og slett fordi det er nyeste Android telefon på markedet, den har 2 kjerner og masse minne, stort internt minne og den går som ei klokke. Den er også veldig lett i vekt.

HTC Desire HD er også helt kurant.

Ja jeg kan jo iallefall se på den :)

Prisen ja, hm.. Ikke dyrt :P Heller betale litt mere pr mnd på abonomentet (eller hvordan det skrives) Jeg gidder ikke å betale over 2000 kr iallefall ; )

Jeg har Iphone 3gs, superfornøyd! Blir nok ikke byttet ut før den er død, for den er så herlig :wub:

Ja, da får jeg se på den og da ;) hehe

Er det noen av Sony eller Nokia dere kan anbefale da?

Eller er det HTC/iphone/LG som er tingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha avbetaling?

Du får ingen god telefon til 2000kr som er touch ol. uten at det går på avbetaling og bindingstid :)

Og da må du jo nesten nevne om du har bindingstid nå, om du foretrekker et telefonselskap og ev hvilket abo du vil ha.

Jeg kjøper som regel ut telefonene istedenfor på avbetaling, liker ikke bindingstid ol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha avbetaling?

Du får ingen god telefon til 2000kr som er touch ol. uten at det går på avbetaling og bindingstid :)

Og da må du jo nesten nevne om du har bindingstid nå, om du foretrekker et telefonselskap og ev hvilket abo du vil ha.

Jeg kjøper som regel ut telefonene istedenfor på avbetaling, liker ikke bindingstid ol :)

Hadde ikke akkurat tenkt direkte avbetaling. Jeg har kjøpt mobiler til 1 kr de siste årene, som jeg da betaler litt i mnd på. med bindingstid. Så det er jeg jo vant til :)

men hvis man ikke skal ha bindingstid tlf, altså uten abonoment så er det vel ganske mye dyrere? Iallefall med en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke akkurat tenkt direkte avbetaling. Jeg har kjøpt mobiler til 1 kr de siste årene, som jeg da betaler litt i mnd på. med bindingstid. Så det er jeg jo vant til :)

men hvis man ikke skal ha bindingstid tlf, altså uten abonoment så er det vel ganske mye dyrere? Iallefall med en gang :P

Det er avbetaling når du betaler litt mer i mnd i et år... :aww:

Ja,det er dyrere her og nå idag, men det er totalt sett dyrere over et år med nedbetaling :)

f.ex HTC desire HD - kjøpspris 1 kr - Totalpris 12 mnd: 4177,- kr

Mens du kan kjøpe telefonen til 3.375, uten abonnement.

LG optimus 2x - kjøpspris 1999 - Totalpris 12 mnd: 4987,- kr

Mens du kan kjøpe telefonen til 4000 uten abonnement.

Dette var bare to eksempler og jeg brukte netcom sitt billigste abonnement, det blir dyrere emd andre abonnementer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke akkurat tenkt direkte avbetaling. Jeg har kjøpt mobiler til 1 kr de siste årene, som jeg da betaler litt i mnd på. med bindingstid. Så det er jeg jo vant til :)

men hvis man ikke skal ha bindingstid tlf, altså uten abonoment så er det vel ganske mye dyrere? Iallefall med en gang :P

Jeg kjøpte nylig htc desire for 1kr på djuicie. Og da betaler jeg 250kr i mnd for abb. som har 500 ringemin. 500sms og 500 ett eller annet med data, også betaler ejg 200kr i mnd på tlf. syns det er en flott avtale, og er kjempefornøyd med tlf foreløpig! Har hatt iphone før som jeg omtrent hatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avbetaling når du betaler litt mer i mnd i et år... :aww:

Ja,det er dyrere her og nå idag, men det er totalt sett dyrere over et år med nedbetaling :)

f.ex HTC desire HD - kjøpspris 1 kr - Totalpris 12 mnd: 4177,- kr

Mens du kan kjøpe telefonen til 3.375, uten abonnement.

LG optimus 2x - kjøpspris 1999 - Totalpris 12 mnd: 4987,- kr

Mens du kan kjøpe telefonen til 4000 uten abonnement.

Dette var bare to eksempler og jeg brukte netcom sitt billigste abonnement, det blir dyrere emd andre abonnementer :)

Skjønner hva du mener ;)

men da får jeg sjekke litt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig htc desire for 1kr på djuicie. Og da betaler jeg 250kr i mnd for abb. som har 500 ringemin. 500sms og 500 ett eller annet med data, også betaler ejg 200kr i mnd på tlf. syns det er en flott avtale, og er kjempefornøyd med tlf foreløpig! Har hatt iphone før som jeg omtrent hatet!

Oi det var jo kjempe bra da ( tror jeg iallefall) :)

Hvilket abonoment er det? Hvor kjøpte du den?

Edit: Fant det ut ;) men kjøpte du på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var jo kjempe bra da ( tror jeg iallefall) :)

Hvilket abonoment er det? Hvor kjøpte du den?

Edit: Fant det ut ;) men kjøpte du på nett?

Ja jeg syns hvertfall det er en flott avtale og liker tlf veldig godt å. De har flere tlf til samme deal og tror jeg, Jepp bestillte på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns hvertfall det er en flott avtale og liker tlf veldig godt å. De har flere tlf til samme deal og tror jeg, Jepp bestillte på nett.

Ja så de hadde det :) Den Desire HD kostet 999 pluss da resten da ;)

Takk for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man går på f.ex komplett kan man huke av alle telefonene du vil sammenligne og du kan se spesifikasjon for spesifikasjon hva som er forskjellig :)

f.ex

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=623255&sku=583751&sku=610775&sku=623255&sku=583751

LG optimus X2 - HTC Desire - HTC desire HD

Perfekt a ;)

Tusen takk for hjelp igjen :P Er helt grønn på de forskjellige mobilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill anbefale LG Optimus One, har hatt min 1 mnd tid nå å må si jeg er kjempe fornøyd. :D Den er utrolig enkel å bruke og ganske kjapp tlf. Den koster under 2000 kr på de fleste nettbutikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige poster, forsåvidt. Optimus One koster under 1400,- hvis du leter litt. Det er en telefon som stort sett har fått toppkarakter i tester.

Når det er sagt hadde jeg mobilen i 13 dager før jeg sendte den tilbake. Den absolutt beste telefonen jeg noensinne har hatt er Nokia E72, men den koster like mye nå som for to år siden og det er den ikke verdt.

LG Optimus One eller SE Xperia X10 mini pro er sannsynligvis de beste telefonene i sin klasse i forhold til pris, men hvis du ikke har noe i mot å ødsle bort 5k på en telefon, så er det sykt mye bra der ute.

Selv om de fire siste telefonene mine har kostet 20k til sammen, har jeg for tiden ingen planer om å bytte ut min trofaste 2720.

Jeg ble forresten litt satt ut over hvor billig Optimus One er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...