Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjekrangel i Molde


xxx12345

Recommended Posts

Skrevet

Wow ... er det mulig? Jeg liker måten de har ordnet det rundt på Strømmen/Lillestrøm. Dedikerte "bæsjekasser" rundtom, til og med med bæsjeposer man kan bruke i de.

Her jeg bor er det elendig med søppelkasser rundt om. De tømmer restavfallet en gang i måneden, og da er man ikke lysten til å kaste bæsjeposene i allerede fullt søppel, eller fylle opp andres søppel med bæsj. Vanlige søppeldunker eksisterer ikke, tror jeg. Kanskje utenfor butikkene. Ene turveien er full av dritt, og på åtte meter, telte jeg 27 forskjellige "bæsjehauger". :hmm:

Drøyt ...

Skrevet

Jeg er så "frekk" at jeg bruker søppelkassen som er tiljengelig vist jeg må, men ser på dette som en bedre løsning en å la bæsjen ligge igjenn.... men høres ut som en meget god løsning å ha egne bæsjekasser rundtomkring ja :)

Skrevet

Wow ... er det mulig? Jeg liker måten de har ordnet det rundt på Strømmen/Lillestrøm. Dedikerte "bæsjekasser" rundtom, til og med med bæsjeposer man kan bruke i de.

Her jeg bor er det elendig med søppelkasser rundt om. De tømmer restavfallet en gang i måneden, og da er man ikke lysten til å kaste bæsjeposene i allerede fullt søppel, eller fylle opp andres søppel med bæsj. Vanlige søppeldunker eksisterer ikke, tror jeg. Kanskje utenfor butikkene. Ene turveien er full av dritt, og på åtte meter, telte jeg 27 forskjellige "bæsjehauger". :hmm:

Drøyt ...

Samme her, tømmer restavfallet en gang i mnd, da er det ikke særlig fristende å kaste møkk i andres kasser, så ender med at jeg tar dem med meg på turen. I skogen lar jeg bare være.

Fjerne søppelkassene er jo bare... jah.

Skrevet

Jeg bor i Molde jeg. Og vi er en gjeng som konkurrerer i lp som har leid en innendørs kunstgressbane en kveld i uka, dette har vært gjort i tre år. Nå nylig gikk en familie til avisa om det pga allergi, så nå er vi kasta ut. Kjempe hundevenneligkommune :icon_cry:

Skrevet

I fjor vår hadde jeg en tur til Praha. Der krydde der av hunder! I en stor park vi spaserte i, var der merket av egne områder hvor hunder var tillatt. På gatehjørner rundt om hang stativer med bæsjesøppelkasse og poser/spader. Hvorfor er det så forbaska vanskelig å få norske byer og kommuner med på noe lignende? :(

Skrevet

Jeg er så "frekk" at jeg bruker søppelkassen som er tiljengelig vist jeg må, men ser på dette som en bedre løsning en å la bæsjen ligge igjenn.... men høres ut som en meget god løsning å ha egne bæsjekasser rundtomkring ja :)

Så "frekk" er jeg også, og om noen kaster en hundepose i min søppelkasse, så er det helt greit. Mye bedre med en bæsjepose i søpla, enn bæsj under skoa :)

Jeg bor i Molde jeg. Og vi er en gjeng som konkurrerer i lp som har leid en innendørs kunstgressbane en kveld i uka, dette har vært gjort i tre år. Nå nylig gikk en familie til avisa om det pga allergi, så nå er vi kasta ut. Kjempe hundevenneligkommune :icon_cry:

Det samme skjedde for THK: Vi trente i den ene messehallen i mange år, men plutselig var det noen som mente det var uestetisk og at det kunne gi plager for allergikere :hmm: Da må det også pressiseres at det er asaltdekke i hallen.

Som en "motytelse" til at vi fikk bruke hallen, hadde vi dugnad hver vår, hvor vi ryddet helle messeområde for hundebæsj (når vi først er inne på bæsjediskusjon). Lurer på hvem som plukker opp der i år!

Skrevet

Samme her, tømmer restavfallet en gang i mnd, da er det ikke særlig fristende å kaste møkk i andres kasser, så ender med at jeg tar dem med meg på turen. I skogen lar jeg bare være.

Fjerne søppelkassene er jo bare... jah.

Pleier som regel å kjøpe de bioposene, så kaster jeg de i matavfallet. For den tømmes litt oftere. ;) Men bioposene er liksom dyre i lengden også, da ...

Skrevet

Pleier som regel å kjøpe de bioposene, så kaster jeg de i matavfallet. For den tømmes litt oftere. ;) Men bioposene er liksom dyre i lengden også, da ...

Har tenkt på det samme, men med tre hunder blir det rett og slett dyrere enn det smaker. :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...