Gå til innhold
Hundesonen.no

Klør og klør...


Recommended Posts

Ace har begynt å klø så grusomt. Vi ser at det er veldig ubehagelig og han har begynt å klø seg til blods. Nå har han masse pels, så han kommer heldigvis ikke helt til, men kan se at han er irritert i huden.

Nå har han aldri hatt noe hudproblemer eller noe lignende og han får olje i maten. Jeg vet han tidligere har klødd i røyteperiodene, så jeg ga han et bad i går i håp om at det skulle sette prosessen i gang. Det har det, og han har blitt børstet nøye i dag.

Han klør likevel mye, og jeg begynner å misstenke at det er varmepumpen her, som gir han tørr hud. Han har aldri tidligere bodd i hus med varmepumpe, og jeg merker jo selv at jeg er tørr i huden og hodebunnen. Så nå skal vi prøve å ha på en luftfukter, for å dempe litt den tørre luften. Funker ikke dette, så skal han inn og få tatt litt prøver. Han har ikke noe utøy i pelsen og ikke eksem.

Jeg trenger imidlertidig noe som kan lindre kløen, straks! Stakkars, han er så plaget nå og fokuset er kun på å klø og klø og klø.

Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En parfymefri lotion. Eller hvis noen er alergisk i huset, så lån litt antihistamin å se om det funker, kan jo være at han har truffet på noe han er alergisk mot eller at han har utviklet en ny alergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...