Gå til innhold
Hundesonen.no

Henter valp om en uke


SelvesteTerese

Recommended Posts

Hei, og gratulerer med valp! Enig i det de andre sier, kos deg med valpen din! Bli kjent med ham, og la ham bli kjent med deg (og evt de andre han skal bo sammen med), huset og stedet rett utafor døra di :ahappy:

Hvor er Odin fra, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp! Og så samojed da :wub:

Har ikke noe konkret å komme med, for jeg har aldri hatt valp i hus før jeg.. Men vil definitivt anbefale deg å ikke stresse, bli kjent med valpen din og ikke begynn med trening med en gang den kommer i hus. La den bli kjent med deg og omgivelsene før du begynner med trening osv. Begynn med å lære den at man gjør ifra seg utendørs når den kommer, ved å løfte den ut osv etter soving, leking og spising. Kos deg med valpen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med valp! Enig i det de andre sier, kos deg med valpen din! Bli kjent med ham, og la ham bli kjent med deg (og evt de andre han skal bo sammen med), huset og stedet rett utafor døra di :ahappy:

Hvor er Odin fra, forresten?

Tusen takk :) Odin er fra Tyssedal, Inge Bjaanes Sæter heter mannen :)

Gratulerer med valp! Er den fra Tyssedal?

Det stemmer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig heldig du er! Jeg krysser fingrene selv for godkjenning av faren min til en ny hund i hus, men det blir ikke før til sommeren. Jeg misunner deg virkelig! Det er så utrolig koselig med en valp i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande :).

Vi fekk vår første kvalp for 5 veker sidan, så vi har ferske erfaringar frå den slags (er eigentleg berre såvidt byrja å erfare enno). Eg las òg hundebok etter hundebok, både om rasen og om kvalp generelt. Første par dagane kjendest det som eg ikkje hugsa eitt ord av det eg hadde lese, men det har nok vist seg at eg har lærd noko, og kvalpen gjer meir og meir som vi vil :). Min filosofi er vel at det viktigaste er å alltid vere rolig, og der er eg ganske god, om eg må seie det sjølv :whistle: . Om det så er orkan i stova, snakk roleg til hunden, evt reis deg opp på ein heilt avslappa og normal måte, gå heilt rolig og normalt mot hunden (som om du berre skal ut på kjøkenet og hente eit glas vatn), ta med deg hunden til ein annan plass og hald han / kos med han. Ikkje alltid like lett, og eg skal ikkje påstå at eg har klart å utføre dette perfekt kvar gong ( :lol: ), men eg ser jo at dei gongane vi klarer det, er dei gongane som gir resultat.

No har vi ein utruleg sedat og avbalansert kvalp frå ein likedan rase. Eg kjenner ikkje noko til Samojed og deira lynne, anna enn at naboen til foreldra mine hadde ein eit par år.

Konklusjonen er iallefall at det er enormt med arbeid i starten, men ettersom vekene går blir det mindre og mindre jobb, og meir og meir kos :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Tusen takk :) Odin er fra Tyssedal, Inge Bjaanes Sæter heter mannen :)

Hei Hei :) Jeg skal hente valp av den samme oppdretteren i helgen også, men nå bor jeg i odda og har vært der ute mange ganger og hilset på de. De er utrolig nydelige. Inge sa det var ei som kom å skulle hente en hannhund i helgen. Kjempe kos å ha noen på forumet som skal ha samme valp i fra kullet som meg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...