Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynt å tisse inne igjen


acinom

Recommended Posts

Jeg har en lagotto-gutt på 7-mnd som har vært stueren i fire mnd (med enkelte uhell - min skyld), men nå har han begynt å tisse inne flere ganger daglig:-( Prøver å gå ut med han oftere enn før, men han kan gjerne finne på å skvette en time etter at vi har gått laaaang tur og han har "tissa seg tom". Har tenkt på om han kan være overstimmulert etter lek osv ute, men det skjer like gjerne etter at han har ligget i fanget og kost.

Han løfter på beinet, tror han er tenåring, er dette markering, og kan det i så fall trenes bort? Har aldri kjeftet eller vært sint på ham pga av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal sjekke for urinveisinfeksjon. Hvis det er pga kjønnsmoding, vil det da sannsynligvis være kun for en periode, slik at vi bare må holde ut til det er overstått?

Dersom han skvetter pga kjønnsmodning ville jeg nok ikke bare slått meg til ro med at det går over. Jeg ville nok gått inn for å hindret ham i å skvette, kanskje ta kontroll på hvor han får tisse når dere går på tur også, sånn at han ikke utvikler seg til en grisegutt som skal pisse på alt han ser. Jeg ville fotfulgt ham litt, passet på både inne og ute og satt grenser for når han får tisse og hvor.

Dette forutsetter selvsagt at dere har utelukket urinveisinfeksjon da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...