Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort hvis du vant sju millioner i lotto?

Ingvild

Recommended Posts

Jeg kunne tenkt meg et koselig hus i marka, med en låve hvor en kan trene LP på vinteren, jeg kan leie ut som kurslokale og få masse kule gratis kurs til meg på tomta, jeg kan ha valpetreff der for mine valpekjøpere, jeg skal arrangere et valpeshow i året - og det skal ikke være betonggulv, men mykt belegg en ikke sklir på, lyst og høyt oppunder taket, garderobefasiliteter og et lite kjøkken til å steke vafler, lagre kald brus og trekke pølser.

Jeg skal ha stor, inngjerdet tomt, så hundene kan tusle løse ute. Bak huset er det en skog uten flått, hoggorm, tuneflue, hjorteflue og slik dritt - bare søte dådyr som titter med hodet på skakke mens X'en og jeg går spor eller bare leker oss på tur.

Bak låven skal det være et passelig jorde med kronisk stubb, med litt store steiner og et par trær og andre ting som gjør at jeg kan legge jordespor på vinteren og huske hvor jeg la vinkler og pinner. Det er for øvrig en varm vulkansk harmløs kilde under jordet som gjør at det er bart hele året, særlig på vinteren når sporskogen er full av snø.

På vinteren skal Gråtass, hestene og sleden komme på besøk, også skal vi sitte under varme tepper og dra på kanefart innover i skogen, etterfulgt av kakao foran peisen og skravling.

Huset er alltid varmt og godt, jeg har alltid noe godt i fryseren jeg har bakt selv uten at deigen kliner og klebrer, og døra er alltid åpen for alle mine gode venner som kommer på sånne spontane besøk en gjorde i gamledager, men ingen gjør lenger.

Jeg skal ha investert penger i meg selv og gjort det som trengs for å forbedre min helse på alle nivå, så jeg er alltid i slag og har fått livskvaliteten tilbake.

Huset skal se ut som bestemor sitt, men på en etasje, jeg trenger vel ikke flere etasjer bare gulvarealet er stort nok. Valper skal uansett ikke løpe opp og ned i trapper. :aww:

Jeg tjener nok på å leie ut lokalene til kursvirksomhet, samt at jeg finansierer en utstrakt utstillings- og konkurransevirksomhet gjennom forfatterskapet mitt. Av og til driver jeg med korrekturlesing for å få ut mitt behov for å rulle med øynene og sette mange, mange røde streker for håpløse universitetsstudenter som ikke kan skikkelig norsk og må reddes i land av meg før de leverer doktorgradsoppgavene sine.

Jeg har kull når jeg har bra nok avlsmateriale - men det har jeg faktisk stadig tilgjengelig, og jeg har importert to ubeslektede bernere fra Nederland som har beriket den skandinaviske bernerstammen.

Jeg har en pen liten sum gjeld som er lett å betjene og gir et vakkert fradrag på selvangivelsen. Jeg har gitt noe til mamma og pappa som takk for alt de har gjort for meg, og jeg har gitt til min snille søster. Jeg har også gitt til mormor og morfar, som fortjener en rik pensjonisttilværelse.

Jeg vil også ha samme bondenaboen som 2ne har, og blir jeg for ensom skal han jaggu få være med inn til en "kopp kaffe" av og til også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Betalt ned masse masse masse lån, summen trenger vi ikke nevne :whistle:

Så skulle vi ornda med pukk og grus i innhegninger til hester og hunder, nye hundegårder. Enda en utegangshall/hus til hestene.

Nyere bil, og hundehenger.

Oppussing av badet.

Betalt noen til å pusse opp det som er igjen å pusse opp i huset her, og noen nye møbler.

Da var det veldig tomt tror jeg...

Også ønsker jeg meg nye håndledd og skuldre, hvor man nå får kjøpt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker jeg jaggu at Emma vant i Lotto også. Herlig lesning :ahappy:

Ja ja, selvsagt unner jeg alle Lotto-millioner, men synes slike detaljrike beskrivelser er flott å lese. Det er viktig å ha drømmer synes jeg. Og det ER faktisk mulig for drømmer å gå i oppfyllelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker jeg jaggu at Emma vant i Lotto også. Herlig lesning :ahappy:

Ja ja, selvsagt unner jeg alle Lotto-millioner, men synes slike detaljrike beskrivelser er flott å lese. Det er viktig å ha drømmer synes jeg. Og det ER faktisk mulig for drømmer å gå i oppfyllelse!

Tusen takk :ahappy:

Ikke alt kan kjøpes for penger per i dag, men innen jeg har syv millioner har det nok kommet en del teknologiske framskritt...

Emma: jeg elsker at dine syv millioner gir deg deig som ikke klebrer :lol: Herlig lesning! Made my day!

Du vet, i en perfekt verden... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vunnet 7 millioner i lotto så ville jeg nok betalt ned lånet som mannen har på leiligheten og bilen, og så hadde vi flyttet nærmere oslo.

så hadde jeg kjøpt masse nye møbler og byttet ut hele garderoben min.

selvfølgelig så hadde jeg fått tatt lappen og kjøpt en liten sånn "start" bil til meg selv, er jo ikke helt lurt å ha en helt ny bil når man akkurat har fått lappen har jeg hørt. hadde nok blitt en nyere bil senere.

hadde kjøpt div ting til mamma som jeg vet hun vil ha :) hjulpet henne med litt lån også

og kjøpt meg en hund som jeg kan skjemme bort

så hadde jeg satt penger til side for fremtidige barn og sånt, de må jo også ha litt av potten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, det hadde vært noe det!

Jeg hadde satt av ca. 3 mill til å kjøpe meg småbruk og ha mini kennel eller en annen liten privat virksomhet med hund.

Så ville jeg kjøpt med en praktisk stor hundebil til rundt 200.000, og satt av 50.000 til å bygge lekebil.

Ca 200.000 ville jeg brukt til å betale fremtidlig studielån, og kanskje 1 mill på leilighet til å studere i og leie ut senere.

200.000 ville jeg brukt til reise, shopping til to og firbente, familien og en egen hundekonto

Det resterende ville jeg satt inn på sparing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt småbruket mitt som ligger å venter ved Tyrifjorden et sted, med utegangsplass til hester og innendørs hall til kombinert bruk.

Så ville jeg hjulpet familie og venner med litt, også håper jeg virkelig at jeg ville klart å gi mye til veldedige organisasjoner da til regnskogen, dyr og barn.

Men jeg antar på en måte at jo mer man har jo mer trenger man, så jeg er litt usikker på hvor mye jeg ville klart å gi. Per nå så hadde jeg jo blitt overlykkelig for bare en million også liksom, og burde dermed klare å gi bort de 6 andre. Håper egentlig jeg kommer i dette dillemaet en dag så jeg kan finne ut hva jeg faktisk gjør! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vant jeg jo for 3 uker siden,ikke i lotto men på flaxlodd ,og ikke 7 mill men en halv :P Og det har gått til å betale ned div gjeld, kjøpt bil (ca 72000 etter omregistrering) shoppa diverse ting og satt av penger og begynnt på lappen, og etter dette så står 275 000 og renter seg til jeg skal kjøpe meg hus/leilighet om noen år :)

Men hadde jeg vunnet 7 mill så hadde jeg funnet meg et småbruk med masse plass til treningsplass, plass til å bygge treningshall og kanskje et kennelbygg så jeg kunne starta med hundepensjonat.

Jeg ville gitt masse til min mor og mine 2 brødre, og samme med 2 av veninnene min, samt noen andre hadde fått litt.

Jeg villa kjøpt meg masse fotoutstyr, og tatt mange fotokurs slik jeg faktisk kunne blitt flink å ta bilder.

Ellers hadde jeg vel satt det meste av det som ble igjen på doverse sparekontoer så det fikk renta seg litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vant jeg jo for 3 uker siden,ikke i lotto men på flaxlodd ,og ikke 7 mill men en halv :P Og det har gått til å betale ned div gjeld, kjøpt bil (ca 72000 etter omregistrering) shoppa diverse ting og satt av penger og begynnt på lappen, og etter dette så står 275 000 og renter seg til jeg skal kjøpe meg hus/leilighet om noen år :)

Oh, så heldig du er! Du har Flax, altså! (den var innmari tørr, jeg veit..) :lol: Jeg går fortsatt og håper på den millionen på flaxloddet jeg, i og med jeg har skrapt ganske mange flaxlodd oppigjennom, så burde jo sjansene være store for at jeg snart vinner mer enn 250 kr. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...