Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitt


Recommended Posts

Hvor gammel var hunden da den hadde tangbitt sist? (Øh, veldig rart spørsmål, men du skjønner sikkert?)

Jeg synes også at det så ut som saksebitt, et litt trangt et.

Oh... skal vel være så ærlig å si at jeg ikke har hengt meg så opp i det faktisk. Men han hadde tangbitt da han gikk som junior på utstilling... ett år siden sånn ca, da var han 16 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok et trangt saksebitt, ja. Får håpe overkjeven vokser enda litt mer, for trangt saksebitt kan gi litt problemer. Tia har dette og har nå slipt ned nesten alle fortennene i underkjeven sin. Tror ikke hun har vondt av det enda, men det kan sikkert fort bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenker trangt saksebitt.

Jeg har sett eldre bernere enn det skifte bitt - fra underbitt til saksebitt. På vår rase regner en at hodet utvikler seg til de er fire år, og da kan jo ting skje med kjevedelene også. Men som regel evner de å utvikle seg parallelt, slik at de ikke skifter bitt ofte. Jeg har for eksempel ikke sett annet enn saksebitt på våre hunder opp gjennom årene. Men det finnes alltids unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenker trangt saksebitt.

Jeg har sett eldre bernere enn det skifte bitt - fra underbitt til saksebitt. På vår rase regner en at hodet utvikler seg til de er fire år, og da kan jo ting skje med kjevedelene også. Men som regel evner de å utvikle seg parallelt, slik at de ikke skifter bitt ofte. Jeg har for eksempel ikke sett annet enn saksebitt på våre hunder opp gjennom årene. Men det finnes alltids unntak.

Takk for svar :) På flat regnes de ikke som ferdig utviklet før de er 3 - 4 år, så han har jo fortsatt ett par år igjen. Jeg vet han har mye igjen å utvikle seg i dybde/bredde, hvor mye som skjer med hodet kan jeg ikke si. Selv om han nok der også skal utvikle seg endel til.

Jeg tenkte i grunn saksebitt selv da jeg sjekket, samtidig så har han jo ikke likt bitt til bc'en som også har saksebitt. Regner da med at forskjellen ligger i at bc'en har ett riktig saksebitt mens flat'en er som dere sier trang.

Edit: Vet ikke om det har noe å si, men han er en type som har utviklet seg veldig ujevnt. Han har vokst litt her og litt der og i grunn ikke begynt å få en kropp som passer godt sammen før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...