Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2011

Ane

Recommended Posts

Skrevet

http://www.finnmarkslopet.no/article.jsp?id=5239

Kjempe fornøyd med at det var Roger som vant! Alltid kjekt at det ikke er de som er store i kjeften som vinner. Veldig synd med tapet av Høst, og håper det var en naturlig årsak på dødsfallet.

Selv om jeg egentlig ville likt en bergenser i tet, er jeg glad det ikke var han som vant i år. Litt for stor i kjeften, gir meg litt avsmak, både av han og ladyen.

Sigrid på andre plass var også kjekt! Utenom dem ville jeg ønsket meg Jo Are Brennodden lengre fremme, i og med at han fullførte med en 75% vorstehhund i fjor(usikker på om den er med i år).

Målet mitt å kunne starte FL en gang med rent vorstehhundspann. Tiden vil vise om det noen gang lar seg gjøre ;)

Guest lijenta
Skrevet

Altid når jeg ser på Finnmarksløpet så ønsker ejg å kunne vært med som handler .

Godt det var en av eldre garde som vant

Skrevet

Altid når jeg ser på Finnmarksløpet så ønsker ejg å kunne vært med som handler .

Godt det var en av eldre garde som vant

Ja, det er nok veldig kjekt! Var med som frivillig gjennom hele løpet i fjor, kjempe kjekt! Hadde dessverre ikke mulighet i år, med tanke på skole.

Skrevet

Dette må være den ultimate opplevelsen for folk som elsker natur og bikkjer, og som i tillegg er skikkelig spreke. Tenk å stå på sleden over vidda en stjerneklar natt, med nordlyset sprakende over ! Kjenner flere hundekjørere, som sier at de aldri kommer til å gi seg, og vi ser jo at mange av de beste er i godt voksen alder. Kjempefin sport!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...