Gå til innhold
Hundesonen.no

Rosa Hurrta seler, hvor?

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet hvor man får tak i de rosa Hurrta selene? (De som kom ut i høst/vinter)

Mener å huske at noen her inne bestilte fra ei i Sverige, men husker ikke hvolken nettbutikk det var...(var vel litt billigere der også? :blink: )

Skrevet

Metro senter :) Buddy dyrebutikk. Vi har i alle fall fått inn en del av de neonfargede (rosa, gule og oransje er det vel) hurttaselene, men er ikke alle str igjen da.

Skrevet

Eiksmarka Hund & Katt har også :)

Tenkte på dere faktisk, da får jo Chicka kjørt buss også som hun eeelsskeer!! :)

Har kjøpt en sort Hurrta sele fra Divinedog, også får jeg komme opp til dere og se hvor knæsj den rosa er i fargen ;)

Har dere de halvstrupene også hos dere?

Skrevet

Seeer man disse fargene når man er ute og går (bilister og sånn, tenker jeg), eller er det bare fint for oss å se skarpe farger?

Om de fungerer, tror jeg at jeg skulle fått fikset et halsbånd. Synes ikke de vanlige halvstrupene med refleksdings rundt synes no' særlig, jeg. Og litt greit med ekstrasikring med halsbånd og vest. ;)

Skrevet

Jeg ser lettere lifeguard serien vs de gamle svarte og andre seler.

Her har Foxi på seg de gamle hurrta halsbåndene uten noe særlig refleks og mørk farge og lifeguard selen

DSC_0152.JPG

Nå jeg går på kvelder ol nå tar jeg bare lifeguard selen på pga refleksene synes så godt at jeg ikke trenger refleksdekkenet.

Jeg har i tillegg hurrta bånd med refleks i(link til bilde av båndet) som jeg bruker.

På amiga syntes jeg ikke Hurrta pro svarte selen syntes noe særlig, så hun bruker refleksdekken (også pga hurrta ikke har en størrelse som passer henne lengre). Men jeg har tenkt til å kjøpe et lifeguard halsbånd og enda et bånd med refleks i.

Jeg kan godt ta bilde på kvelden om du lurer, men da ser du bare refleeeeeeeks om jeg bruker blits ;)

Skrevet

Det er jo refleksen jeg vil se! Dessuten synes han ene jeg bor med at jeg er teit som "doller" opp Pøbel når vi skal ut på kvelden. Refleksvest, liksom! Og potesokker da det var -29 grader ute ... :rolleyes2:

Skrevet

Det er jo refleksen jeg vil se! Dessuten synes han ene jeg bor med at jeg er teit som "doller" opp Pøbel når vi skal ut på kvelden. Refleksvest, liksom! Og potesokker da det var -29 grader ute ... :rolleyes2:

Skal ta bilde ikveld av lifeguard, gamle pro selen bånd og alt,så kan du se hvor godt det synes ;)

Skrevet

Tenkte på dere faktisk, da får jo Chicka kjørt buss også som hun eeelsskeer! :)

Har kjøpt en sort Hurrta sele fra Divinedog, også får jeg komme opp til dere og se hvor knæsj den rosa er i fargen ;)

Har dere de halvstrupene også hos dere?

Ja, vi har halvstrupene i rosa og oransje :)

Skrevet

Noen som vet om billige steder der de selger halvstrupene?

divinedog ? huk av for ingen moms og nok, fikk tilogmed hurrta lifeguard sele til under 200kr !

ps: har ikke tatt bilde fordi jeg var i oslo :lol:

Skrevet

jeg har veldig lyst på den selen i knæsj råååsa :innocent: men jeg er veldig usikker på størrelser... tør liksom ikke å kjøpe på nett for jeg føler jeg må prøve den på, men hun har røyteperiode nå og alt hun er borti får hvit pels :rolleyes2:

noen som vet hvor jeg kasn finne mål og slikt?

Skrevet

jeg har veldig lyst på den selen i knæsj råååsa :innocent: men jeg er veldig usikker på størrelser... tør liksom ikke å kjøpe på nett for jeg føler jeg må prøve den på, men hun har røyteperiode nå og alt hun er borti får hvit pels :rolleyes2:

Jeg må opp i 100cm på min hund (hun er ca liten Labrador str), har prøvd selen til hunden til ei venninne av meg, ellers hadde jeg aldri turt å kjøpe selen :)

Skrevet

Jeg har denne rååååsa hurtta selen i str 90, men den sitter helt forferdelig dårlig på hunden, den ligger alt for nært armhulene, så hvis noen vil kjøpe den så send meg en pm, den er kun brukt på 1 tur.

Ikke meningen og kuppe tråden din :rolleyes2:

Skrevet

Kjøpte en oransje i dag - hadde egentlig lyst på den knall gule, men var ikke flere størrelser igjen. Kjempe fin! :-D Har str. 70 til Casper, staffevalp på 4 mnd. Men er litt for stor...

Skrevet

De har de på Vestkanten :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...