Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjellfantens C-kull

Ane

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne lage en tråd for det nye kullet våres. Det er ikke skjedd så mye, men Henni har besøk av hannhund Varangervalpen's Mikkel Erik, "Mikkel" denne uken. Parringen har enda ikke blitt gjennomført, men vi håper Mikkel snart finner ut av tingene!

N J(K)CH N UCH Rugdelias L M E Henni

2508svm.jpg

og

Varangervalpens Mikkel Erik

2iv0mkk.jpg

Oppdateringer kommer når det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Henni parret!

"Henni er nå parret med Varangervalpen Mikkel Eirik og går alt etter planen, vil mange nye jegere se dagens lys en gang midt i mai, med levering i midten av juli. En fin tid å ha valp, siden valpen kan være mye ute. Vi kommer til å beholde en valp selv etter denne parringen som vi har stor tro på vil gi hunder med godt gemytt, stor jaktlyst, godt eksteriør og trivelige hunder å ha i hus og hjem. Mikkel Eirik har vist seg som en veldig trivelig herremann, rolig og avbalansert i hus og gikk til oppgaven først da tiden var inne. Ikke noe stress og kav før det." (Hentet fra hjemmesiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Dem så "bare" 6 forrige gang også, og da kom det jo 10. Vi håper på rundt 9-10 valper denne gangen også :)

Forløbig går det veldig bra! Hun er blitt tykkere, og jeg synes hun både er mer kosete og mer ute etter mat enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Heidi: Ja, hun har gått sammen med dem i noen mnd. nå :) Og hun har lært Terje å knurre!

Edit: (Puma er den svarte/brune kaninen, og Terje er den Hvite. Amalie er en viltbrun^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin og tjukk hun er :D :D

Og så må jeg bare si, så heldige kaninene dine er! Blir kvalm av å se kaniner stuet bort i slike små trekantbur....

Så: :thumbs:

Veldig enig! Tror kaninene er fornøyd også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene er kommet! Klokken litt over to i natt kom første valp. Siste kom klokken åtte i dag tidlig. Det kom fire tisper og fire hannhunder. Alle med vekt mellom 412g og 480g. Jeg har ikke sett dem enda, men skal nok å se på dem idag! Det gikk bra med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...