Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjellfantens C-kull

Ane

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne lage en tråd for det nye kullet våres. Det er ikke skjedd så mye, men Henni har besøk av hannhund Varangervalpen's Mikkel Erik, "Mikkel" denne uken. Parringen har enda ikke blitt gjennomført, men vi håper Mikkel snart finner ut av tingene!

N J(K)CH N UCH Rugdelias L M E Henni

2508svm.jpg

og

Varangervalpens Mikkel Erik

2iv0mkk.jpg

Oppdateringer kommer når det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Henni parret!

"Henni er nå parret med Varangervalpen Mikkel Eirik og går alt etter planen, vil mange nye jegere se dagens lys en gang midt i mai, med levering i midten av juli. En fin tid å ha valp, siden valpen kan være mye ute. Vi kommer til å beholde en valp selv etter denne parringen som vi har stor tro på vil gi hunder med godt gemytt, stor jaktlyst, godt eksteriør og trivelige hunder å ha i hus og hjem. Mikkel Eirik har vist seg som en veldig trivelig herremann, rolig og avbalansert i hus og gikk til oppgaven først da tiden var inne. Ikke noe stress og kav før det." (Hentet fra hjemmesiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Dem så "bare" 6 forrige gang også, og da kom det jo 10. Vi håper på rundt 9-10 valper denne gangen også :)

Forløbig går det veldig bra! Hun er blitt tykkere, og jeg synes hun både er mer kosete og mer ute etter mat enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Heidi: Ja, hun har gått sammen med dem i noen mnd. nå :) Og hun har lært Terje å knurre!

Edit: (Puma er den svarte/brune kaninen, og Terje er den Hvite. Amalie er en viltbrun^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin og tjukk hun er :D :D

Og så må jeg bare si, så heldige kaninene dine er! Blir kvalm av å se kaniner stuet bort i slike små trekantbur....

Så: :thumbs:

Veldig enig! Tror kaninene er fornøyd også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene er kommet! Klokken litt over to i natt kom første valp. Siste kom klokken åtte i dag tidlig. Det kom fire tisper og fire hannhunder. Alle med vekt mellom 412g og 480g. Jeg har ikke sett dem enda, men skal nok å se på dem idag! Det gikk bra med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...