Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjellfantens C-kull

Ane

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg kunne lage en tråd for det nye kullet våres. Det er ikke skjedd så mye, men Henni har besøk av hannhund Varangervalpen's Mikkel Erik, "Mikkel" denne uken. Parringen har enda ikke blitt gjennomført, men vi håper Mikkel snart finner ut av tingene!

N J(K)CH N UCH Rugdelias L M E Henni

2508svm.jpg

og

Varangervalpens Mikkel Erik

2iv0mkk.jpg

Oppdateringer kommer når det skjer noe!

Skrevet

Så spennende da! Håper at ting går som det skal! :icon_redface:

Ja, får håpe det! Blir Henni sitt siste kull, i og med at hun er 8 i år.

Skrevet

Da er Henni parret!

"Henni er nå parret med Varangervalpen Mikkel Eirik og går alt etter planen, vil mange nye jegere se dagens lys en gang midt i mai, med levering i midten av juli. En fin tid å ha valp, siden valpen kan være mye ute. Vi kommer til å beholde en valp selv etter denne parringen som vi har stor tro på vil gi hunder med godt gemytt, stor jaktlyst, godt eksteriør og trivelige hunder å ha i hus og hjem. Mikkel Eirik har vist seg som en veldig trivelig herremann, rolig og avbalansert i hus og gikk til oppgaven først da tiden var inne. Ikke noe stress og kav før det." (Hentet fra hjemmesiden)

• 1 month later...
Skrevet

Da har Henni vært på ultralyd, og det er i hvert fall 6 valper. Forrige gang fikk hun 10stk. Valpene er ventet 17. mai! :)

Skrevet

Dem så "bare" 6 forrige gang også, og da kom det jo 10. Vi håper på rundt 9-10 valper denne gangen også :)

Forløbig går det veldig bra! Hun er blitt tykkere, og jeg synes hun både er mer kosete og mer ute etter mat enn vanlig.

• 3 weeks later...
Skrevet

2vw8h9h.jpg

Henni forsatt interessert i kaninene!

20z7dab.jpg

Henni for litt over en uke siden. 17 dager til termin på bildet.

ankkfa.jpg

Henni før parring.

Skrevet

Heidi: Ja, hun har gått sammen med dem i noen mnd. nå :) Og hun har lært Terje å knurre!

Edit: (Puma er den svarte/brune kaninen, og Terje er den Hvite. Amalie er en viltbrun^)

Skrevet

Så fin og tjukk hun er :D :D

Og så må jeg bare si, så heldige kaninene dine er!! Blir kvalm av å se kaniner stuet bort i slike små trekantbur....

Så: :thumbs:

Skrevet

Så fin og tjukk hun er :D :D

Og så må jeg bare si, så heldige kaninene dine er! Blir kvalm av å se kaniner stuet bort i slike små trekantbur....

Så: :thumbs:

Veldig enig! Tror kaninene er fornøyd også! :D

Skrevet

Så tjukk og god! Må være mer enn 6 valper der! Håper jeg får komme på besøk når de små tassene er ankommet og blitt litt livat :)

Skrevet

Valpene er kommet! Klokken litt over to i natt kom første valp. Siste kom klokken åtte i dag tidlig. Det kom fire tisper og fire hannhunder. Alle med vekt mellom 412g og 480g. Jeg har ikke sett dem enda, men skal nok å se på dem idag! Det gikk bra med alle :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...