Gå til innhold
Hundesonen.no

Uansvarlige hunde eiere :(


ceccy

Recommended Posts

Var akkurat på tur med Aikogutten og det regelrett eksploderte i hodet mitt! Traff på en liten jente på tur med en steinhissig tispe (ikke hennes hund). Hun klarte ikke å holde hunden i det hele tatt og den slet seg løs og hoppet rett på Aiko. Jeg slapp båndet på aiko som febrilsk prøvde å komme seg unna og fikk fatt i denne tispen (kjenner hun fra før..). Ble kjempe sint der og da og ba denne jenten gå hjem med hunden med en gang. Hun unskylte seg på det sterkeste og begynte å kjefte på hunden. Da fikk jeg roet meg ned litt igjen og forklarte henne at det ikke var hunden sin feil og forklarte videre om litt forskjellige ting.. Denne jenten var i tillegg på tur med en annen liten jente med enda en tispe.. (de to hundene går ikke sammen overhodet!). Jenten gikk hjem med hunden og unskylte seg enda en gang. Sa til henne at det var sånn som skjedde i blandt, men at jeg ble forbanna der og da da jeg så hun komme på tur med en hund som hun ikke hadde kontroll på og ikke klarte å holde. Hun sa at hun skjønte det veldig godt

poenget mitt her er at jeg ikke kan fatte og forstå hva hunde eieren tenker med når hun slipper ut en hissig tispe (blanding av setter og border collie, så hun er temmelig stor..) med en liten jente på 10-12 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det finnes mange hundeeiere som ikke tenker, jeg sender ALDRI ut hundene mine med andre enn familien. Dette er av to grunner, Oscar liker ikke andre hannhunder og det kan gå veldig galt hvis han blir med fremmede da de ikke vet hvordan de skal takle han, og andre hunder kan komme og hunden kan bli skadet, hadde visst flere grunner, hunden kan stikke av (Oscar) etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi låner aldri bort våre hunder. Selv om Vesla er liten så drar hun som bare det når det kommer folk, og hvis folk ikke er vant til det så kan de lett glippe henne. Det skjedde mewd lillesøsteren(11) min da hun skulle gå tur med henne de første par gangene.

Lisa nekter å gå tur med andre enn mamme og meg. Da bare blir hun med øverst i veien og stopper helt, eller går tilbake..

Da jeg var rundt seks år gammel(og fortatt gikk i barnehagen) var det et par som lånte bort hunden(en liten terrier, husker ikke rasen) deres til en venninne og meg, det gikk bra, men jeg ville aldri ha lånt bort hunden min til 6-åringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No traff jeg eieren til den hunden som hoppet på Aiko på tur og fortalte han hva som hadde skjedd. Han beklaget så mye og takket for beskjeden og sa at jenten ikke fikk gå tur med hunden aleine mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...