KriKoshka Skrevet 3. Mars 2011 Rapporter Share Skrevet 3. Mars 2011 Jeg har meldt meg på et kurs jeg dessverre ikke får deltatt på og det er bindende påmelding. Noen som er interessert i å kjøpe mine plasser? Pris kan diskuteres. Send navn, hundenavn og rase til: [email protected] Se info under: ____________________________________________________________ Her er det ingen begrensninger på verken rase eller alder. KURS I TREIBBALL 9-10 APRIL 2011 LØRDAG & SØNDAG kl 9-15 STED: DRAMMEN HUNDEPARK Instruktør: Maria Odh (SE) ASKN inviterer til grunnkurs i gjeting med ball. Treibball er en ny hundesport i Norge. Trebball er tysk og står for ballgjeting. Treibball går ut på at hunden i samarbeid med fører skal forflytte 8 yogaballer inn i ett mål. Pris: kr 1600 m/ hund kr 500 for observatør. ____________________________________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Noen som vet om denne sporten er på frammarsj? Nå har jo ikke jeg gjeter da, men håper det blir noe slikt senere, og dette ser jo ut som en fin måte og få brukt hunden litt om man ikke har sauer selv. Ser ganske gøy ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Dette er ikke gjeting og har ingenting med gjeting å gjøre. Dette er lek med stor ball. Edit: Treibball er tysk og betyr blåse/dytte på ball. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Noen som vet om denne sporten er på frammarsj? Nå har jo ikke jeg gjeter da, men håper det blir noe slikt senere, og dette ser jo ut som en fin måte og få brukt hunden litt om man ikke har sauer selv. Ser ganske gøy ut Jeg var på det kurset http://hundesonen.no/forum/topic/56359-rapport-fra-treiball-kurs/page__hl__treiball__fromsearch__1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Dette er ikke gjeting og har ingenting med gjeting å gjøre. Dette er lek med stor ball. Er det ikke meningen at de skal 'gjete' ballene da? Altså baller istedet for sauer? (jeg skjønner jo at det er en viss forskjell da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Er det ikke meningen at de skal 'gjete' ballene da? Altså baller istedet for sauer? (jeg skjønner jo at det er en viss forskjell da) Så vidt jeg har forstått dette så skal hunden lære seg å forflytte seg til høyre/venstre, den skal dytte på den utvalgte ballen i den retningen hundeføreren angir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Ok, men det er vell fortsatt en fordel med gjetere kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Ok, men det er vell fortsatt en fordel med gjetere kanskje? Vel borderen min tok konseptet på to sekunder, de med aussie ol brukte hele helga på å få de til å gå rundt mens Foxi tok det med en gang, men hun har jo lett for å gjete andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Ok, men det er vell fortsatt en fordel med gjetere kanskje? Jeg hadde en labrador som elsket å leke med fotball, så det er vel ikke sikkert at det egentlig er så raseavhengig, kanskje mer om hunden har iboende litt jakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Det så litt artig ut! Men hvordan er det å komme seg fra togstasjon i drammen til treningshallen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2012 Jeg hadde en labrador som elsket å leke med fotball, så det er vel ikke sikkert at det egentlig er så raseavhengig, kanskje mer om hunden har iboende litt jakt? Godt mulig, aner ikke.. Min har jo jakt i seg og kan godt leke med ball, men ser ikke for meg at han hadde skjønnt mye av det der. Hadde nok pisset på ballen etter 4 minutter og funnet på noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 26. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2012 Det så litt artig ut! Men hvordan er det å komme seg fra togstasjon i drammen til treningshallen? forøvrig: kurset var ifjor Tråden er et år gammelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar