Gå til innhold
Hundesonen.no

Videofilming/lydopptaker


trulte

Recommended Posts

Er endel på forskjellige hundekurs/foredrag med forskjellige folk, både med eksterne kursholdere og med folk innad i egen klubb.

Jeg har så dårlig hukommelse at jeg er avhengig av å ta notater, men sliter da med å ikke få med meg alt (dårlig studieteknikk vil jeg tro). I det siste har jeg begynte å filme forelseningene med videokamera. Ikke nødvendigvis med bilde, men iallefall lyd.

Har man lov til dette, eller bør jeg i fremtiden spørre om tillatelse før jeg filmer? Vil tro det er en lov for dette også...har prøvd å lete litt, men ble ikke mye klokere.

P.S Hvis det ikke er lov å filme uten tillatelse, regner jeg med det samme gjelder for diktafon/lydopptaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg vet et par instruktører som ikke tillater filming, men at man kan ta så mye bilder man vil. Grunnen til dette er at de er redd at filmsekvenser kan oppfattes anderledes når de tas ut av sammenhengen. Det er også en annen grunn til det og det er at når man gjeter bruker man ofte hjelpere som forlenget arm og dette kan gi inntrykk av at man skal slå hunden, noe som absolutt ikke er tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...