Gå til innhold
Hundesonen.no

DimlEfit! :D


Pim

Recommended Posts

Natt til 1. mars prøvde hjernen min seg på et riktig festlig prosjekt: Hold vimsedamen våken med unødvendige tanker - hele natta! :whistle::ahappy: Derfor ble det ingen bilder av oppvåkning og morgentur og kaffe og trøtte tryner og sånn.

Første bilde: 08.17 - bussen skulle ha vært her men jeg venter fortsatt, tar bilde av Mannetingen som tusler på den andre siden av gata

1298964068906.jpg

På jobb var det riktig hurra-hei, alle skulker visst jobben i Barteby når vårsola kommer i mars. Mars er en av de travleste månedene hos oss, faktisk! Snodig. Så jeg kan ikke garantere at alle bilder er med 1 times mellomrom - men det første jeg rakk å ta var av den nybakte gulrotkaka jeg putta inn i kjøleskapet

1298971563230.jpg

Dette er faktisk ganske lite oppvask. Og en kaffekanne som er tom - må trakte mer kaffe, tømme vaskemaskina, vaske skitne kopper, hente flere skitne kopper i lokalet, lage 5 davinci latte og en haug søt chili pluss ørtogførti cappuccinoer og cortadoer med laktoseredusert soyamelk and whatnot

1298977891452.jpg

Hr. Manneting, to av kollegene hans og ei venninne var innom for lønsj - akkurat da jeg hadde 5 min til overs for litt lønsjing selv :aww: Jeg drikker en tøffing og har med matpakke i fine Blafre-boksen min :blink:

1298979696254.jpg

Pakker kaffe som skal være dagens i morgen. Kenyansk kaffe - alltid masse morsom smak i!

1298983199246.jpg?t=1299053342

Fem timer med hardkjør på kaffe og vasking har gått, og jeg blir avløst. Endelig har jeg tid til å gå på do etter å ha drukket ca tre liter espresso :heart:

1298985026763.jpg

Stikker innom butikken for å skaffe det nødvendigste: hjertelys til kake - mannetingen har bursdag på lørdag, pølse - til hr. Dimling, og smør. Det går med noen kilo smør hos oss i løpet av en måned... :ahappy:

1298986955496.jpg

Hr. Trøtski-Pøtski er fryktelig glad for at mor er hjemme, men det blir litt for slitsomt å reise seg sånn med det første. Bedre å lokke mamsen ned på gulvet for koooooos :) Han kom seg til slutt opp, så vi fikk gått en liten tur :P

1298987159216.jpg

Lompelus og jeg er på sivilforsvaret og later som om vi trener hundene våre. Egentlig mest lek - og forsøk på å få dem til å jobbe med oss selv om åååherregudbestisen min sitter i bilen! :lol::whistle: Fredriksen har ball. Ballen piper. JUUhUUUU!

1298992852398.jpg

Jeg øver mest på det jeg lærte på temakvelden hos brukshundklubben på mandag - jeg må bli flinkere til å skille godt mellom pauser og trening, enten ha full fres eller ta helt kvelden. Dimlingen er flink mann, sitter og slapper av på harde livet

1298995923875.jpg?t=1299053384

Hjemme igjen. Dimlingen tenker at man godt kunne hatt litt mer aktivitet, så han gir Scott en real omgang

1299000003420.jpg?t=1299053384

Mannetingen har lagd middag :D

1299001716901.jpg?t=1299053384

"Nei, altså, jeg aner ikke hvordan den flaska plutselig kom dit, og jeg skjønner heller ikke hvorfor den er helt krønsja?!" :icon_confused:

1299007006619.jpg?t=1299053384

Mannetingen vasker opp og rydder på kjøkkenet! :D:P

1299007063408.jpg?t=1299053384

"Skal vi gå...tur?!"

1299009413535.jpg?t=1299053384

Dimlingen setter seg ved soveromsdøra vår og sier piiiip sånn i nitida. Da er det nemlig kveld :P Han slippes inn og går og legger seg.

1299015218286.jpg?t=1299053384

Etter det ser vi på trygdekontoret, og så legger vi oss, og det ble ikke noen flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg savner kaffe/te/kakao på Dromedar!

Søt Dimling, forresten! :whistle:

Bare å komme innom, det vel! Er bare en liten, eh, 6 timers togtur unna? :icon_confused: Kommer du innom før jeg slutter (siste vakt 15. mars) skal du attpåtil få spesialen min: Appelsinkryss! :ahappy:

Søteste Dimling!

:blink::ahappy:

Fiiine Dimlemann! Snufsern hilser masse!

Dimlingen savner snusern - med v-åttern og full pakke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme innom, det vel! Er bare en liten, eh, 6 timers togtur unna? :icon_confused: Kommer du innom før jeg slutter (siste vakt 15. mars) skal du attpåtil få spesialen min: Appelsinkryss! :whistle:

Skal ikke til Trondheim før i april, jeg. :ahappy: Vet du forresten tilfeldigvis om dere trenger sommervikarer i år? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke til Trondheim før i april, jeg. :whistle: Vet du forresten tilfeldigvis om dere trenger sommervikarer i år? :icon_confused:

Helt sikkert! Men det koster en del tusenlapper å utdanne nye baristaer, så jeg tror egentlig ikke at de kommer til å ta inn sommervikrarer - kanskje bare hvis du pynter litt på sannheten og sier at du se for deg å jobbe i et år? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se dagen din :ahappy: Har kaffebaren din dromedar med hjerte i logoen? En kollega på jobb eeelsker en kaffebar i trondheim som har en dromedar i logoen, og hun har tatovert logoen på foten :ahappy:

The one and only - Dromedar Kaffebar :icon_confused: Gründerne har også Dromedartattiser...

Han er så kul, han derre dimlingen, assa. :whistle:

Han er ikke så dum, nei! Eller, vent... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert! Men det koster en del tusenlapper å utdanne nye baristaer, så jeg tror egentlig ikke at de kommer til å ta inn sommervikrarer - kanskje bare hvis du pynter litt på sannheten og sier at du se for deg å jobbe i et år? :icon_confused:

Hehe, det ante meg at slike småbagateller kunne komme i veien, ja... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Og han ser alltid så glad ut! :icon_cry:

Ja, på de bildene jeg har posta nå, ja... :icon_redface: Han er i alle fall alltid veldig uttrykksfull :flowers: Men også en skikkelig happyhund :icecream:

Hehe, det ante meg at slike småbagateller kunne komme i veien, ja... :hug:

:icon_redface:

Slutten på dagen så veldig kos ut :console: Fiiine lille som var så glad for at du var kommet hjem :huh:

Ja, det var en veldig koselig dag :pinch: Alltid godt å komme hjem til en pelsball som syns du er verdens deiligste person bare fordi du går inn døra! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...