Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekeberg hundesletta

Cams

Recommended Posts

tenkte jeg kunne dele litt bilder jeg har tatt på hundesletta med dere. Kanskje jeg til og med har knipset din hund? ;) Ville vært gøy!

Første gangen vi var der var det en helt nyydelig dag, og tilfeldigvis Rhodesian Ridgeback treff også. Ypperlig for yngstedamen som er livredd større, påtrengende hunder. :P Men det gikk veldig bra. Hun fikk kjørt seg bra med sosialisering, og hittil har alle hunder vi har truffet på der vært trivelige vovfser.

Hundesletta004.jpg

Dakota er som vanlig mest opptatt av å leke med oss enn de andre hundene, og vi fikk låne tennisball av noen andre.

Hundesletta009.jpg

En kelpie man bare ikke kan unngå å beundre. Flott hunderase det er, altså!

Hundesletta011.jpg

Hundesletta020.jpg

Lykkelig vorsther-hopping :P

Hundesletta016.jpg

Hundesletta021.jpg

Hundesletta023.jpg

Hundesletta024.jpg

Hundesletta025.jpg

Hundesletta028.jpg

(merker kanskje på antall bilder av kelpien at jeg var en smule betatt, haha :ahappy: )

Hundesletta030.jpg

Hundesletta037.jpg

Hundesletta051.jpg

Hundesletta053.jpg

Hundesletta055.jpg

Hundesletta057.jpg

Hundesletta058.jpg

Hundesletta059.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Montana, titter livredd rundt seg og syns nok det var altfor mange enorme hunder på et sted.

Hundesletta060.jpg

Hundesletta062.jpg

Og ikke alltid like lett, når man da blir nesten løpt ned av en enorm hvit hårdott! ;)

Hundesletta064.jpg

"Holy crap!"

Hundesletta065.jpg

Den hvite vofsen syns forøvrig at Montana var dødsfestelig. Jeg tror det har noe sammenheng med at hun hyler som en liten gris når man løper etter henne.

Hundesletta066.jpg

Hundesletta067.jpg

"Mamma, hvor i steike er det dere har tatt meg med henn!??"

Hundesletta068.jpg

Hundesletta069.jpg

Meanwhile, Dakota... BALL BALL BALL BALL BALL

Hundesletta071.jpg

Stilig vofse, da :ahappy:

Hundesletta072.jpg

Småttisene inntar Ekeberg

Hundesletta067-1.jpg

Det beste med hunder må være den gleden de viser av enkle små ting!

Hundesletta002.jpg

Hundesletta003.jpg

Hundesletta004-1.jpg

Montana fant gleden i pinne også

Hundesletta009-1.jpg

Hundesletta016-1.jpg

Hundesletta020-1.jpg

Hundesletta022.jpg

Hundesletta032.jpg

Hundesletta037-1.jpg

Dakota er litt Ferdinand.. fine blomster..

Hundesletta044.jpg

Life is awesome!

Hundesletta045.jpg

Kan jo ikke unngå å bli sjarmert av denne tassen. :P

Hundesletta049.jpg

Dakota følte også for å bli litt sjarmert. Chihuahua-herremannen så derimot ikke enig ut.

Hundesletta050.jpg

Hundesletta064-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder, lurer hvem kelpien er :P

JeanetteH! du som vet alt :ahappy:

Liker Dakota sin egen lille verden da ;)

Takk!

Kelpien var eid av ei jente som også eide schäferen så vidt jeg husker.

Jeg synes kelpien liknet på en lapsk vallhund jeg :P Og den store, hvite lodotten liknet skikkelig på en hvit portis, selv om jeg mistenker litt doodle :P

Mener eieren sa at det var en "working kelpie". Jeg kan ikke rasen noe godt i det hele tatt, men kanskje det finnes to "versjoner" noe ala som det gjør av jakt-labrador og bruksschäfer?

Haha, for noen herlige bilder! Nå vil jeg også dra dit!

Ja, er et herlig sted, særlig på sommeren i fint vær. :P Er jo bare fantastisk. Skal faktisk på Ekebergsletta første søndagen i Mars, så om noen vil henge på, så kan de gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! :ahappy:

Artig og se noen settere også, som både leker og er løs! ;)

Vetduhva, Oslo er FULL av settere. o_o Reiser jo inn og ut av Oslo hver dag, og jeg blir helt overrasket over hvor mye settere jeg ser i forhold til andre hunderaser. Skulle jo ikke akkurat tro settere var ypperlige bybikkjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm :P Setteren min (og generelt settere som jeg vet om) har null intresse for andre hunder på hundetreff, slipper jeg han da, snuser han litt fram og tilbake og snuser seg fram til første og beste fuglen han ser.. Men, på den andre siden, Engelsk Setteren er vell den 5 eller 6 mest populære hunden i norge, så vidt jeg vet :ahappy:

Og om den Kelipen, jeg synes den lignet veldig på en WK ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er et herlig sted, særlig på sommeren i fint vær. :ahappy: Er jo bare fantastisk. Skal faktisk på Ekebergsletta første søndagen i Mars, så om noen vil henge på, så kan de gjøre det.

Når pleier folk å være der da? Er litt langt å reise herfra, men vi får se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelpiefrøkna er en helt riktig en working kelpie, og broren hennes schæferen heter Ari. :ahappy: Utrolig flotte bilder! Du fanger virkelig øyeblikket og ikke minst uttrykket til hundene på en helt fantastisk måte.

Vi har ikke vært på sletta siden tidlig i høst, mest fordi folk begynte å være så opptatt av å ta med leker til hundene sine, noe som kan være rimelig uheldig i en stor flokk med hunder som ikke kjenner hverandre. Etter løpetid nr 2 har Aiko vært rimelig streng med yngre tisper, og sjøl om det gudskjelov begynner å roe seg nå, ønsker jeg ikke å fyre oppunder et ellers stort sjølbilde ved at hun får buldre mot andre. Men jeg tenker jeg skal ta meg en tur med knertis og sjekke forholdene, for det er virkelig et fantastisk sted for hunder, hadde bare eierne tenkt seg litt mer om innimellom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener eieren sa at det var en "working kelpie". Jeg kan ikke rasen noe godt i det hele tatt, men kanskje det finnes to "versjoner" noe ala som det gjør av jakt-labrador og bruksschäfer?

Ikke helt riktig, men nesten. WK er en variant som ikke er godkjent av FCI og er altså en egen rase, i motsetning til "jaktlabrador" og "bruksschäfer" som bare er varianter innen en godkjent rase. Det skal sies at WK og AK ble registrert om hverandre som AK for ikke altfor lenge siden, men det er som regel lett å plukke dem ut på typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm :P Setteren min (og generelt settere som jeg vet om) har null intresse for andre hunder på hundetreff, slipper jeg han da, snuser han litt fram og tilbake og snuser seg fram til første og beste fuglen han ser.. Men, på den andre siden, Engelsk Setteren er vell den 5 eller 6 mest populære hunden i norge, så vidt jeg vet ;)

Og om den Kelipen, jeg synes den lignet veldig på en WK ja :P

Hm.. Det har vært noen settere på sletta som går i fullstendig fuglehund-form og bare sniker seg langs sletten og løper etter første fugl de ser, haha. Alt annet er blokket ut!

Når pleier folk å være der da? Er litt langt å reise herfra, men vi får se. :P

Jeg vet ikke helt nøyaktig når vi er der neste helg, men jeg håper rundt 12-1 tiden. Det er mest pga at det er da det er mest lys ute nå på vinteren og da blir det finest bilder. :P

Kelpiefrøkna er en helt riktig en working kelpie, og broren hennes schæferen heter Ari. :P Utrolig flotte bilder! Du fanger virkelig øyeblikket og ikke minst uttrykket til hundene på en helt fantastisk måte.

Kjenner du dem? Ari var utrolig flott, virket som en snill kjempe. ^^

Ikke helt riktig, men nesten. WK er en variant som ikke er godkjent av FCI og er altså en egen rase, i motsetning til "jaktlabrador" og "bruksschäfer" som bare er varianter innen en godkjent rase. Det skal sies at WK og AK ble registrert om hverandre som AK for ikke altfor lenge siden, men det er som regel lett å plukke dem ut på typen.

Akkurat ja! :P Takk for opplysningen!

Ubetalelig :ahappy:

Herlige bilder :P

Hihi, takk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå skal jeg være litt kjip, men jeg mener jeg har lest i en annen tråd at du har en hund som er usikker på andre hunder og som syns det er ubehagelig at de kommer tett på henne(?). Hvorfor i all verden tar du henne med på et slikt sted da? Det bygger absolutt ikke trygghet og gir selvtillitt rundt andre hunder.

Caroline: WK er godkjent av FCI, de får stamtavle gjennom NKK, men rasen ivaretas gjennom Norsk sau & Geit slik som BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt kjip, men jeg mener jeg har lest i en annen tråd at du har en hund som er usikker på andre hunder og som syns det er ubehagelig at de kommer tett på henne(?). Hvorfor i all verden tar du henne med på et slikt sted da? Det bygger absolutt ikke trygghet og gir selvtillitt rundt andre hunder.

Fordi hun faktisk blir veldig mye bedre av å være der. Hun liker ikke nødvendigvis alle større hunder, men som i dag så fant hun seg et par hunder som hun faktisk kunne leke fint med. Dette er en fremgang vi aldri så for oss før vi startet å dra på ekebergsletten. Derfor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...