Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn? til nykommer'n!


SiriEveline

Recommended Posts

En av valpene fra vårt seneste kull heter Monster, men det har jeg ikke hørt om andre som heter.

Jeg vet om en korthåret collie også, men det er kun stamtavlenavn altså er det vel forsåvidt godkjent i forhold til å være uvanlig.

Men jeg liker faktisk Pinne ganske godt. Det passer jo også til en hund, med tanke på at de ofte er glad i pinner :)

Og det vet jeg ihvertfall ikke om noen som heter :) Samt at det ikke er sånn wacko rart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Jeg vet om en korthåret collie også, men det er kun stamtavlenavn altså er det vel forsåvidt godkjent i forhold til å være uvanlig.

Men jeg liker faktisk Pinne ganske godt. Det passer jo også til en hund, med tanke på at de ofte er glad i pinner :)

Og det vet jeg ihvertfall ikke om noen som heter :lol: Samt at det ikke er sånn wacko rart :D

"Vår" heter det ikke på stamtavla altså, hans kallenavn er faktisk Monster :)

Men tror likevel ikke det er spesielt vanlig.

Hoho hva med Wacko? (du begynte!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vår" heter det ikke på stamtavla altså, hans kallenavn er faktisk Monster :)

Men tror likevel ikke det er spesielt vanlig.

Hoho hva med Wacko? (du begynte!)

Hmm Wacko var ikke dumt nei *smake litt på det* (dog noe som sier meg at det er et brukt navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, Fakta eller Fortrinn :) Fine navn fra Benedicte sin tråd.

Bringe

Nam nam

Godis

Sukker

Melis

Is

Smash

Mums

Caramello (kalles for Caro, Mello el.)

Hobby

Ifa

Yade

Godtesyk på lørdagskvelden? Tihi!

NamNam minner om Omnom ;P

Melis kjenner jeg faktisk flere hester som heter, av alle navn liksom. Yade var utrolig fint, men synd jeg skal ha hannhund da! :)

Og viste du at Caro betyr dyr på spansk :lol:

Beste navnet herifra er vel Fakta, men igjen, minner mer om tispenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shot

Gecko - syns det er et stilig navn, og kunne tenkt meg å bruke det selv. Men, broren min sin yngste hund heter det så det utgår for min del(skal heller ikke ha flere hannhunder uansett).

Tetrix - Orrfugl sitt vitenskapelige navn er tetrao tetrix. :) OH, eller Tetris! Litt vanskelig å rope kanskje.

Joker

Game

Swift

Vet ikke om noen av disse er nevnt før, har dårlig kortidshukommelse (eller, hukommelse generelt *ler*). Det blir sikkert lettere å velge navn når du finner ut hvem som blir din også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shot

Gecko - syns det er et stilig navn, og kunne tenkt meg å bruke det selv. Men, broren min sin yngste hund heter det så det utgår for min del(skal heller ikke ha flere hannhunder uansett).

Tetrix - Orrfugl sitt vitenskapelige navn er tetrao tetrix. :) OH, eller Tetris! Litt vanskelig å rope kanskje.

Joker

Game

Swift

Vet ikke om noen av disse er nevnt før, har dårlig kortidshukommelse (eller, hukommelse generelt *ler*). Det blir sikkert lettere å velge navn når du finner ut hvem som blir din også. :)

Gecko var kanskje kulere enn Wacko igjen.. Chico jaktet jo på gecko (eller firfisler da) i Mexico, så vil tro alle münstere gjør det :lol:

Tetrix var kult! Og evt. Tetris, ellers så kan jo Tetrix uttales med S.. er nok vanskeligere å "rope" enn Pinne, men syntes ikke det var umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg er sikkert litt sær, men jeg liker navn jeg da og ikke ting, adjektiver eller ord som egentlig ikke finnes.

Å kalle hunden sin for Pinne er noe jeg ikke ser humoren i. Eller gaffel, eller kanskje, ikke, liksom. Det er ikke navn. Da kan du jo bare kalle den "Eller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert litt sær, men jeg liker navn jeg da og ikke ting, adjektiver eller ord som egentlig ikke finnes.

Å kalle hunden sin for Pinne er noe jeg ikke ser humoren i. Eller gaffel, eller kanskje, ikke, liksom. Det er ikke navn. Da kan du jo bare kalle den "Eller".

Jeg er helt enig med deg!

Å kalle en hund sånt som "gaffel" synes jeg blir altfor rart. Men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert litt sær, men jeg liker navn jeg da og ikke ting, adjektiver eller ord som egentlig ikke finnes.

Å kalle hunden sin for Pinne er noe jeg ikke ser humoren i. Eller gaffel, eller kanskje, ikke, liksom. Det er ikke navn. Da kan du jo bare kalle den "Eller".

Blir vel kanskje litt dumt å kalle seg selv sær, når de fleste faktisk har vanlige navn på hundene sine.

Har jo selv sagt at jeg er klar over at jeg er sær, men jeg liker faktisk "rare" navn som ikke helt er navn heller, men det er bare meg da :) Og dette er tross alt min tråd og min hund :ahappy:

Men regner vel heller ikke med at du irriterer deg over navn som Ikke osv (kommer ikke på andre i farten)? Men aksepterer andres navnevalg uten å sukke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Blir vel kanskje litt dumt å kalle seg selv sær, når de fleste faktisk har vanlige navn på hundene sine.

Har jo selv sagt at jeg er klar over at jeg er sær, men jeg liker faktisk "rare" navn som ikke helt er navn heller, men det er bare meg da :) Og dette er tross alt min tråd og min hund :ahappy:

Men regner vel heller ikke med at du irriterer deg over navn som Ikke osv (kommer ikke på andre i farten)? Men aksepterer andres navnevalg uten å sukke..

Oj, har jeg sagt at jeg irriterer meg? Nei, å mye betyr det ikke for meg hva andre kaller bikkjene sine. Jeg sier at jeg (som i meg personlig) ikke liker navn som ikke er navn, ja som navnet IKKE.

Jeg har ikke "vanlige" navn på hundene mine, jeg har navn på dem. Men for meg er det ikke om å gjøre å være sær, det er om å gjøre å finne et navn som jeg liker, et navn som klinger godt og om er lett for hunden å oppfatte.

Ja det er din hund, din tråd og alt annet du måtte føle et eierskap til, men det er fortsatt min mening. Like it or not..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har jeg sagt at jeg irriterer meg? Nei, å mye betyr det ikke for meg hva andre kaller bikkjene sine. Jeg sier at jeg (som i meg personlig) ikke liker navn som ikke er navn, ja som navnet IKKE.

Jeg har ikke "vanlige" navn på hundene mine, jeg har navn på dem. Men for meg er det ikke om å gjøre å være sær, det er om å gjøre å finne et navn som jeg liker, et navn som klinger godt og om er lett for hunden å oppfatte.

Ja det er din hund, din tråd og alt annet du måtte føle et eierskap til, men det er fortsatt min mening. Like it or not..

*Liker*

Man velger jo det man selv liker og vil ha :ahappy: og det akter jeg å gjøre. Sliter fremdeles veldig, men alle forslag tas imot, og selvom jeg kanskje ikke har lagt merke til et navn som allerede er skrevet, kan det godt hende det blir nettop det :)

Lager omtrent liste hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Kinder best av disse :ahappy: Fint og enkelt å si.

Æsj, nå klønet jeg til quotene, men Siri - sjekk godt hva et ord betyr før du velger det, om du skal gå for tysk. Så du er sikker på at det ikke betyr noe du ikke liker.

Kinder betyr for eksempel barn, ja - men det betyr barn i flertall. Altså unger. Da får det en annen betydning enn om det er "barnet".

Edit: Og jeg klarer ikke komme med navneforslag, for jeg klarer ikke å foreslå navn jeg ikke liker - og navn jeg liker beholder jeg for meg selv, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå klønet jeg til quotene, men Siri - sjekk godt hva et ord betyr før du velger det, om du skal gå for tysk. Så du er sikker på at det ikke betyr noe du ikke liker.

Kinder betyr for eksempel barn, ja - men det betyr barn i flertall. Altså unger. Da får det en annen betydning enn om det er "barnet".

Edit: Og jeg klarer ikke komme med navneforslag, for jeg klarer ikke å foreslå navn jeg ikke liker - og navn jeg liker beholder jeg for meg selv, gitt! :)

Godt tips :ahappy:

Vugger veldig frem og tilbake altså.. får ta litt tenkepause, utnytte gode tiden og så se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...