Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn? til nykommer'n!

SiriEveline

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vet om en korthåret collie også, men det er kun stamtavlenavn altså er det vel forsåvidt godkjent i forhold til å være uvanlig.

Men jeg liker faktisk Pinne ganske godt. Det passer jo også til en hund, med tanke på at de ofte er glad i pinner :)

Og det vet jeg ihvertfall ikke om noen som heter :lol: Samt at det ikke er sånn wacko rart :D

"Vår" heter det ikke på stamtavla altså, hans kallenavn er faktisk Monster :)

Men tror likevel ikke det er spesielt vanlig.

Hoho hva med Wacko? (du begynte!)

• Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

"Vår" heter det ikke på stamtavla altså, hans kallenavn er faktisk Monster :)

Men tror likevel ikke det er spesielt vanlig.

Hoho hva med Wacko? (du begynte!)

Hmm Wacko var ikke dumt nei *smake litt på det* (dog noe som sier meg at det er et brukt navn)

Skrevet

Feil, Fakta eller Fortrinn :) Fine navn fra Benedicte sin tråd.

Bringe

Nam nam

Godis

Sukker

Melis

Is

Smash

Mums

Caramello (kalles for Caro, Mello el.)

Hobby

Ifa

Yade

Skrevet

Feil, Fakta eller Fortrinn :) Fine navn fra Benedicte sin tråd.

Bringe

Nam nam

Godis

Sukker

Melis

Is

Smash

Mums

Caramello (kalles for Caro, Mello el.)

Hobby

Ifa

Yade

Godtesyk på lørdagskvelden? Tihi!

NamNam minner om Omnom ;P

Melis kjenner jeg faktisk flere hester som heter, av alle navn liksom. Yade var utrolig fint, men synd jeg skal ha hannhund da! :)

Og viste du at Caro betyr dyr på spansk :lol:

Beste navnet herifra er vel Fakta, men igjen, minner mer om tispenavn.

Skrevet

Shot

Gecko - syns det er et stilig navn, og kunne tenkt meg å bruke det selv. Men, broren min sin yngste hund heter det så det utgår for min del(skal heller ikke ha flere hannhunder uansett).

Tetrix - Orrfugl sitt vitenskapelige navn er tetrao tetrix. :) OH, eller Tetris! Litt vanskelig å rope kanskje.

Joker

Game

Swift

Vet ikke om noen av disse er nevnt før, har dårlig kortidshukommelse (eller, hukommelse generelt *ler*). Det blir sikkert lettere å velge navn når du finner ut hvem som blir din også. :lol:

Skrevet

Shot

Gecko - syns det er et stilig navn, og kunne tenkt meg å bruke det selv. Men, broren min sin yngste hund heter det så det utgår for min del(skal heller ikke ha flere hannhunder uansett).

Tetrix - Orrfugl sitt vitenskapelige navn er tetrao tetrix. :) OH, eller Tetris! Litt vanskelig å rope kanskje.

Joker

Game

Swift

Vet ikke om noen av disse er nevnt før, har dårlig kortidshukommelse (eller, hukommelse generelt *ler*). Det blir sikkert lettere å velge navn når du finner ut hvem som blir din også. :)

Gecko var kanskje kulere enn Wacko igjen.. Chico jaktet jo på gecko (eller firfisler da) i Mexico, så vil tro alle münstere gjør det :lol:

Tetrix var kult! Og evt. Tetris, ellers så kan jo Tetrix uttales med S.. er nok vanskeligere å "rope" enn Pinne, men syntes ikke det var umulig.

Skrevet

Spinn

Stikk

Miks

Frem(fram)

Snik

Dønn

Kryp

Ripe

Slag

Jepp

Ting

Skudd

Råd

Tok litt av her, men fikk plutselig mye inspirason:P

Skrevet

Spinn

Stikk

Miks

Frem(fram)

Snik

Dønn

Kryp

Ripe

Slag

Jepp

Ting

Skudd

Råd

Skrevet

Spinn

Stikk

Miks

Frem(fram)

Snik

Dønn

Kryp

Ripe

Slag

Jepp

Ting

Skudd

Råd

Digger navnene veldig den typen jeg liker :lol: Spinn kan jo gjøres til SpinnVill :)

Guest Gråtass
Skrevet

Jeg er sikkert litt sær, men jeg liker navn jeg da og ikke ting, adjektiver eller ord som egentlig ikke finnes.

Å kalle hunden sin for Pinne er noe jeg ikke ser humoren i. Eller gaffel, eller kanskje, ikke, liksom. Det er ikke navn. Da kan du jo bare kalle den "Eller".

Skrevet

Jeg er sikkert litt sær, men jeg liker navn jeg da og ikke ting, adjektiver eller ord som egentlig ikke finnes.

Å kalle hunden sin for Pinne er noe jeg ikke ser humoren i. Eller gaffel, eller kanskje, ikke, liksom. Det er ikke navn. Da kan du jo bare kalle den "Eller".

Jeg er helt enig med deg!

Å kalle en hund sånt som "gaffel" synes jeg blir altfor rart. Men det er meg.

Skrevet

Blir vel kanskje litt dumt å kalle seg selv sær, når de fleste faktisk har vanlige navn på hundene sine.

Har jo selv sagt at jeg er klar over at jeg er sær, men jeg liker faktisk "rare" navn som ikke helt er navn heller, men det er bare meg da :) Og dette er tross alt min tråd og min hund :ahappy:

Men regner vel heller ikke med at du irriterer deg over navn som Ikke osv (kommer ikke på andre i farten)? Men aksepterer andres navnevalg uten å sukke..

Skrevet

Jeg husker ikke hva som er skrevet her tidligere...

Hvilken

Hvordan

Hvorfor

Mellom

Foran

Kasus

Ellers

Selskap

Travel

Viktig

Guest Gråtass
Skrevet

Blir vel kanskje litt dumt å kalle seg selv sær, når de fleste faktisk har vanlige navn på hundene sine.

Har jo selv sagt at jeg er klar over at jeg er sær, men jeg liker faktisk "rare" navn som ikke helt er navn heller, men det er bare meg da :) Og dette er tross alt min tråd og min hund :ahappy:

Men regner vel heller ikke med at du irriterer deg over navn som Ikke osv (kommer ikke på andre i farten)? Men aksepterer andres navnevalg uten å sukke..

Oj, har jeg sagt at jeg irriterer meg? Nei, å mye betyr det ikke for meg hva andre kaller bikkjene sine. Jeg sier at jeg (som i meg personlig) ikke liker navn som ikke er navn, ja som navnet IKKE.

Jeg har ikke "vanlige" navn på hundene mine, jeg har navn på dem. Men for meg er det ikke om å gjøre å være sær, det er om å gjøre å finne et navn som jeg liker, et navn som klinger godt og om er lett for hunden å oppfatte.

Ja det er din hund, din tråd og alt annet du måtte føle et eierskap til, men det er fortsatt min mening. Like it or not..

Skrevet

Oj, har jeg sagt at jeg irriterer meg? Nei, å mye betyr det ikke for meg hva andre kaller bikkjene sine. Jeg sier at jeg (som i meg personlig) ikke liker navn som ikke er navn, ja som navnet IKKE.

Jeg har ikke "vanlige" navn på hundene mine, jeg har navn på dem. Men for meg er det ikke om å gjøre å være sær, det er om å gjøre å finne et navn som jeg liker, et navn som klinger godt og om er lett for hunden å oppfatte.

Ja det er din hund, din tråd og alt annet du måtte føle et eierskap til, men det er fortsatt min mening. Like it or not..

*Liker*

Man velger jo det man selv liker og vil ha :ahappy: og det akter jeg å gjøre. Sliter fremdeles veldig, men alle forslag tas imot, og selvom jeg kanskje ikke har lagt merke til et navn som allerede er skrevet, kan det godt hende det blir nettop det :)

Lager omtrent liste hver dag :)

Skrevet

Jeg likte Kinder best av disse :ahappy: Fint og enkelt å si.

Æsj, nå klønet jeg til quotene, men Siri - sjekk godt hva et ord betyr før du velger det, om du skal gå for tysk. Så du er sikker på at det ikke betyr noe du ikke liker.

Kinder betyr for eksempel barn, ja - men det betyr barn i flertall. Altså unger. Da får det en annen betydning enn om det er "barnet".

Edit: Og jeg klarer ikke komme med navneforslag, for jeg klarer ikke å foreslå navn jeg ikke liker - og navn jeg liker beholder jeg for meg selv, gitt! :)

Skrevet

Æsj, nå klønet jeg til quotene, men Siri - sjekk godt hva et ord betyr før du velger det, om du skal gå for tysk. Så du er sikker på at det ikke betyr noe du ikke liker.

Kinder betyr for eksempel barn, ja - men det betyr barn i flertall. Altså unger. Da får det en annen betydning enn om det er "barnet".

Edit: Og jeg klarer ikke komme med navneforslag, for jeg klarer ikke å foreslå navn jeg ikke liker - og navn jeg liker beholder jeg for meg selv, gitt! :)

Godt tips :ahappy:

Vugger veldig frem og tilbake altså.. får ta litt tenkepause, utnytte gode tiden og så se :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...