Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn? til nykommer'n!


SiriEveline

Recommended Posts

Ikke for å være slem, men nå fikk jeg assosiasjoner til den reklamen: "Har den kommet som bok også nå?" :P

Ellers vil jeg bare gratulere, navn kommer jeg ikke på i farten. Men siden du skal bli kjøreskolelærer så kanskej den kan hete Volvo, Audi, Polo eller noe sånt ;)

Tusen takk :P Kan jo faktisk nevne at dagens kallenavn på valper er bilmodeller :P

Kvikk er et navn jeg tittet på selv til egen hund og tenkte også selv på Kvikk Lunch. Jeg og mamma var på butikken og så på sjokolader som potensielle hundenavn :P Men jeg avslo Kvikk fordi de andre navnene var bedre. Men de er hemmelige! Eller egentlig ikke, men du får ikke høre så du kanskje stjeler dem! :P Men for meg passet det også som Kvikk som i rask, siden det skal være en agilityhund :P

Jammen er forresten min favoritt :P Haha! Velger mitt forslag som favoritt, jeg!

Edit: Man blir kreativ når man skal lalle seg. Den må jo bare hete Omnom da! Så spiser han hele dagen lang :ahappy: Det er en liten krokodille eller noe slikt på et spill på iphones og sikkert android tlf også som du skal mate med snop. Denne heter Omnom og er supersøt! Jeg vet ikke hvordan østlendinger uttaler det, men du kan jo velge å uttale det med o eller med å. Som i Åmnåm liksom :P Kuleste navneg ever!

Bilder av Omnom

vector_omnom_from_cut_the_rope_by_earnurm-d36b2wv.png

omnom_sad_by_earnurm-d36bfs6.png

Søtere blir man bare ikke :P Og du vil jo at valpen din skal være søt eller? Valpen blir også en liten krokodille først :P Perfekt!

Søteste Omnom! Og jeg som har falt på grønn som valpens farge :P

Jammen fikk meg til å tenke på en kommentar fra tråden min om student og hund hvor jeg ble sammenlignet med en treåring som står og roper i en butikk. "Jammen mamma! Jeg vil ha sjokolade!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Altså klein?

Også kan du jo få deg en gordon setter som kan hete Gordon, og en JRT du kan kalle Jack, og en golden retriever som kan hete Goldie. Catch my drift? :ahappy:

Ikke veldig originalt iallefall, kan godt være ingen kleiner münsterlendere heter det, men jeg ville ikke blitt overrasket for å si det slik ;) Hadde vært kult på en annen rase dog. Men om du ikke vil ha hundesonennavn uansett, så er det vel en Boxer som lyder navnet Klein her inne, så vidt jeg husker.

Mange kule forslag her, og har aldri tenkt på at dagligdagse ord kan bli råtøffe hundenavn. Kan(n) fks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså klein?

Også kan du jo få deg en gordon setter som kan hete Gordon, og en JRT du kan kalle Jack, og en golden retriever som kan hete Goldie. Catch my drift? :ahappy:

Ikke veldig originalt iallefall, kan godt være ingen kleiner münsterlendere heter det, men jeg ville ikke blitt overrasket for å si det slik :P Hadde vært kult på en annen rase dog. Men om du ikke vil ha hundesonennavn uansett, så er det vel en Boxer som lyder navnet Klein her inne, så vidt jeg husker.

Mange kule forslag her, og har aldri tenkt på at dagligdagse ord kan bli råtøffe hundenavn. Kan(n) fks.

Enig der, men det er jo en svært liten rase, og er verre med f.eks. Tinka vet om tre munstere som heter det, blant annet en tispe (som heter Tinka) med en valp som heter Tinka :S (og dette er stamtavlenavn altså).

Og kan støtte Klein med at det betyr liten, noe som den andre munsteren også heter Chico = liten.

Men er vel mer interessert i dagligdagse navn, som Kanskje, Sikkert, Faktisk ;) Masse gode forslag og jeg sitter og lager en liste. Evt. lage en poll etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask

Dollar

Robin

Schnappi

Avatar

Quist

Monark

Archie

Schindler

Stjern

Seth

Nimitz

Diego

Billy

Lestat

Chase

Draco

Buck

Camo

Apollo(n)

Coda

Copper

Eik

Steel (stil)

Chief

Riley

Disney

Link

Føniks (pheonix)

Contact

Casio

Bayern

Paris

Kjemi

Biss

Sjakk

Poseidon

Sacco

Munti

Kili

Garmin

...og nå ble jeg litt tom i hodet ;) Morsomt med navn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scheisse er ikke sånn fryktelig stygt, vel! Det er omtrent sammenlignbart med "dritt", eller "søren". Og Søren er jo et guttenavn ;) (og mange ser rart på meg når jeg roper Dimling. Men det er bare fordi de er imponert over at jeg har 29 % innkalling på en polarhund :P)

Heter ikke hunden din Nansen da? Tror jeg har mikset litt navn her nå kaanskje... :ahappy:

Flere forslag: La oss se..

Dram

Dog/Dogg

Orkan

Vin

Kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tysk rase eller hva?

Tyske guttenavn er jo mye morsomt da ;)

Du har jo f.eks.:

- Aldo

- Alwin

- Mandel (selv synes jeg det hadde vært utrolig kult å kalle en hund for det!)

- Varick

... pluss pluss. Finnes uendelig med kule, tyske navn. Jeg stemmer for Mandel! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask

Dollar

Robin

Schnappi

Avatar

Quist

Monark

Archie

Schindler

Stjern

Seth

Nimitz

Diego

Billy

Lestat

Chase

Draco

Buck

Camo

Apollo(n)

Coda

Copper

Eik

Steel (stil)

Chief

Riley

Disney

Link

Føniks (pheonix)

Contact

Casio

Bayern

Paris

Kjemi

Biss

Sjakk

Poseidon

Sacco

Munti

Kili

Garmin

...og nå ble jeg litt tom i hodet :P Morsomt med navn ;)

Schnappi likte jeg, for det er jo en kleine krokodill :P Men det blir litt likt Snappy, som blir et typisk sånn hundeaktig navn, og det blir mange av de andre navnene også.

Garmin er kult! Men kan tenke meg det er en del som heter det :P (med tanke på Garmin Astro, hundegps!)

Flere forslag: La oss se..

Dram

Dog/Dogg

Orkan

Vin

Kit

Orkan utgår som sagt, på grunn av disse IS'ene :P Kit er jo et "vanlig" hundenavn, ihvertfall et jeg har hørt en del (film/serier fra USA)

Skulle jeg hatt Dog måtte det blitt iDog eller iHunt eller noe.

Tysk rase eller hva?

Tyske guttenavn er jo mye morsomt da :P

Du har jo f.eks.:

- Aldo

- Alwin

- Mandel (selv synes jeg det hadde vært utrolig kult å kalle en hund for det!)

- Varick

... pluss pluss. Finnes uendelig med kule, tyske navn. Jeg stemmer for Mandel! :P

Aldo var fint, har jo en kompis fra Mexico som heter det :P

Mandel var også fint, er jo mer sånne navn jeg er ute etter, som betyr noe i det daglige også. (type Oppvask, Skrubbe osv.)

Varick var også kult, men ble litt for ordentlige navn.

Må bare skyte inn at det fins en AK oppdretter som har gitt kullene sine Tolkien navn siden 1989 :P

Hva med litt mektige navn (syns jeg :ahappy: )?

Tengel

Tarek

Tarek er også fint, men blir også navn. Også heter vel kusinen til hun som har Penny (fra Penny-bladet) sin hest det :P

Billy

For navneaktig egentlig :P Er ute etter et rart navn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha. Jeg skjønner helt hva du mener med navneaktig! Min mor driver å spytterr ut navne forslag til sin kommende hund til meg dagen lang, og jeg også tenker at alle disse er for navne aktig. Slike navn som Lady og Darla eks. Jeg liker navn som betyr noe for menneskene som hører det med en gang. Ikke sånn at man må kunne et språk eller noe slikt. Selv om jeg ser på afrikanske navn til min kommende jodler :ahappy: Men der og hr jeg funnet navn som kan bety noe med en gang for folk.

Start

Stopp

Flise

Jamre

Flaks

Fusk

Juks

Lyge

German

Anti (som imot noe)

Mot

Imot

Modig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarek er også fint, men blir også navn. Også heter vel kusinen til hun som har Penny (fra Penny-bladet) sin hest det ;)

Det var etter min tid (og interesse) tror jeg :ahappy:

For navneaktig egentlig :P Er ute etter et rart navn :P

Google.no gå til oversetteren. Finn ut hva du syns er det beste i verden og google det på mange språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men hvor mange hadde lest Ringenes Herre i Norge for 18 år siden. Ikke så mange så jeg tviler på at navnet kommer derfra, men det spiller ingen rolle. Navnet er ikke vanlig og det er enkelt å rope og det er viktig.

Tjaaa.... *rekke opp hånda* Jeg f.eks.

Og når jeg fikk min første belger så var det allerede flere kull på Tolkien navn, deriblandt ett mallekull. Og jeg fikk min første belger for hmmm... snart 20 år siden faktisk.

Men til navneforslag:

Nok

Men

Stopp

Viggo (*fnise*)

Iggy

Jølle

Odi (samme som Jølle, bare at den engelske versjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...