Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanin!


amo97

Recommended Posts

Hei! Jeg lurte på om det er noen flere her inne som driver med kaniner, eller bare har kaniner som meg? (:

Her kan vi i alle fall vise hverandre kaninene vår å dele egenskaper!

Jeg har tre kaniner - mistet dessverre en 28.januar.. måtte gi slipp på ham..

foreløbig får jeg ikke til å laste opp bilder, men det kommer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en kanin naa, som bor hjemme hos mine foreldre mens jeg studerer, men det kommer nok alltid til aa vaere kanin i hus her. :) Jeg har stort sett hatt dvergveddere og miks av disse, men har ogsaa hatt hermeliner, minirex og naa har jeg en belgisk hare. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennenede! Jeg ønsket alltid å starte med kaninavl, men det ble dessverre aldri noe av. Jeg har en hermelin og 2 blandinger av løvehode og dvergvedder - men disse er hoppekaniner. Utrolig flotte å ha :) her vil det nok alltid å være kanin i hus også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 løvehode kaniner, to kastrerte hanner og to hunner. De bor ute hele året i et stort, hjemmelagd bur på to etasjer, og kan gå ut i et stort, inngjerda område som de vil selv. Driver ikke med hopping, oppdrett eller noenting, kaninene her er bare kosekaniner :P

Katten her i huset tror nok at han er litt kanin selv også, haha. Om natten går han inn i kaninhuset og legger seg i høyet og sover der sammen med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, vet du om noen som har rex rundt om i trøndelag? Gjerne voksen :P

Er helt ut av kanin miljøet men er så smått på utkikk etter en rex til :)

edit: eller belgisk hare.

Jonette driver med Rex iallefall: http://www.jo-nettemor.piczo.com/?cr=3

Linn Therese Sinnes har Belgisk Hare: http://odegaard.weebly.com/

Du kan jo se på nordisk kaninregister. :P

http://z11.invisionfree.com/Kaninregister/index.php?

Jeg hadde en tjuvparring for en stund siden og har noen søte små nå. :)

182668_101590676588423_100002124727397_10521_2673660_n.jpg

169079_101621453252012_100002124727397_10807_3208432_n.jpg

Disse 3 venter kull nå:

179849_101619983252159_100002124727397_10794_8314881_n.jpg

180697_101620113252146_100002124727397_10795_7720822_n.jpg

180483_101620139918810_100002124727397_10796_5137064_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to dvergveddere!

De bor hos mamma akkurat nå, men skal få de hjem til sommeren når vi er på plass i det nye huset...

PrimOgKruska2.jpg

De har veldig mye og tett pels og særlig hannen sliter mye med at bæsjen henger fast i store klaser på rompa. Om noen har noen tips på hva vi kan gjøre for å få det bedre hadde det vært supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to dvergveddere!

De bor hos mamma akkurat nå, men skal få de hjem til sommeren når vi er på plass i det nye huset...

PrimOgKruska2.jpg

De har veldig mye og tett pels og særlig hannen sliter mye med at bæsjen henger fast i store klaser på rompa. Om noen har noen tips på hva vi kan gjøre for å få det bedre hadde det vært supert :)

Hva slags fór bruker du? Kaniner trenger kraftfor med mye fiber og godt og fiberikt høy for at fordøyelsen skal være bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to dvergveddere!

De bor hos mamma akkurat nå, men skal få de hjem til sommeren når vi er på plass i det nye huset...

PrimOgKruska2.jpg

De har veldig mye og tett pels og særlig hannen sliter mye med at bæsjen henger fast i store klaser på rompa. Om noen har noen tips på hva vi kan gjøre for å få det bedre hadde det vært supert :)

Akkurat dette sliter jeg også med! Trenger også hjelp. Jeg bruker til og med også Kalle.. han har sine stunder da det nesten ikke er noe, men det kommer stadig tilbake.. bra dette ble nevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Kalle. Googlet litt og ser vi skal gjøre drastisk om på kosholdet deres :P

Oxbow og masse høy er det som er tingen eller har jeg misforstått?

Kalle skal gå greit for de fleste kaniner, men det kan nok være lurt å prøve Oxbow for å se om de blir bedre :P Masse høy ja! Mine får oxbow, men de var helt fine i magen av Kalle også, men du får nok prøve deg fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 5 kaniner!

blogg2.jpg Dette er Oskar, Løvehodevedder!

IMG_9539.jpg

BitteLita, Dvergvedder (den brune madagascar liknande :P )

Helene, Hermelinvedder (den sorte med kvit nasetipp til venstre i bilde)

IMG_9545.jpg

Miini, den svart/kvite; Løvehodevedder :)

IMG_3957.jpg

Kalle, dvergvedder :(

Har hatt to, tre kull med kaniner, synes det er kjekt å drive litt på hobbybasis :P

Desse går ute heile året i stort innegjerda område. Alle bortsett frå Kalle for han er ikkje kastrert ennå slik som Oskar. Dei er alle byrja kome godt opp i åra, men litt fart er det i dei ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to!

Mephisto (Tøffen til daglig), løvehodeblanding på minst 4 år. Han er omplassert og opprindelig fra dyrebutikk så det er ikke så godt å si.. Han er en ganske så nervøs herremann men har blitt Tøffere siden jeg fikk han i 08.

tffen.jpg

Myosotis Daphandra (Brun til daglig) født 18.02.10, så hun har akkurat rundet året! Dette er en liten prinsesse og mors lille godklump!

brun.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg til å legge ut bilder - så da må jeg vel vise fram mine snusk også da?

Og btw! Supersøte kaniner dere alle andre også har!

DSC06008.jpg

Den trofaste og bare helt fantastiske, Bartesam :)

DSC04499.jpg

Prinsessa mi, Snøball :D

DSC06059.jpg

Minstepia , Hermine :P

DSC01304.jpg

Og det store savnet .. , Philip<3

Bartesam og Snøball er veldig dyktige hoppekaniner - flere som interesserer seg for det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har 4 som jeg hoppet med før. Er ikke aktiv innen hoppingen lenger, desverre. Men har da holdt på i endel år :P Men det er morsomt og du lærer deg å være veeldig tolmodig med å trene dyr :P

Tok bare noen random bilder av de jeg fant :P Lina, Tristan og Phoebe er halvsøsken og Yvaine er datteren til Phoebe, de bor sammen. De som bor hjemme er:

Snøflingans Ch Nero d'Avola "Tristan"

kkka.png242-2.jpg210-1.jpg

Eneste gutten i stallen :P Kjempesnill og god gutt, flink til å hoppe også, er vel den eneste av de jeg har som du faktisk kan konkurrere med :) Han er elite i alle grener m. cert og ch i høyde på 80 cm.

Kløverdalens Great Ch In Praise of You "Lina"

Kakekonk_lina5.jpglina04-300x199.jpglinal.JPG

Veldig søt lita jente, veldig bestemt men gud så snill :P Når jeg tenker meg om er egentlig alle kaninene jeg har dødssnille og stabile :P Hun er elite i alle grener m. cert og er ch i høyde (85 cm) og lengde (245 cm og norgesrekorden) :P Men nå er hun pensjonert!

Kløverdalens Moon of Baroda "Yvaine"

yvainen.jpg

Yvaine er også ei veldig søt jente :P Hun er desverre blind på det ene øyet pga skade. Når jeg var aktiv så hoppet hun litt og syntes det var sånn passe gøy, men lot henne ikke hoppe noen store hinder siden hun bare har 1 fungerende øye.

Kløverdalens Éugenie "Phoebe"

phoebe1.jpg

Phoebe er nok den mest "asosiale" kaninen jeg har av de hjemme og også den som er minst bestemt av seg. Men det finnes ikke agressjon i henne i det hele tatt, hun er bare snill :D Hun kunne blitt en veldig god hoppekanin, men desverre fikk hun brudd i det ene bakbenet mens hun gikk drektig, så det ble ikke noe mere hopping på henne.

Sånn, det var litt om mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre Hermeliner.

En hann som heter Terje, svart russer.

En hokanin som heter Hjellestads Amalie, Viltgrå

En hokanin som heter Hjellestads Aud Puma, svart otter.

Alle går løs inne, nå på vinteren. Har en "kattedo" og en kurv med høyautomat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...