Gå til innhold
Hundesonen.no

Matforsvar/ressursforsvar

Enits

Recommended Posts

Totalt OT, men Cindy&Vibeke:

Det er litt vanskelig av og til å lese - har du tilgang til multisitatknappen? Jeg vet at ikke alle browserversjoner får den fram, men om du har den knappen (nede i høyre hjørne under hvert innlegg) kan du ved å trykke på den for hvert innlegg samle opp alt du vil svare på, trykk deretter på "svar" og du får opp alle quotene i ett innlegg. Når du poster er det så mye lettere å se hva du svarer på og hva du sier selv.

Beklager OT, og beklager maset om du allerede visste dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Vibeke: Det var ikke det jeg mente, som du sikkert ser i svaret mitt litt lengre opp (kanskje greit å forsikre seg om det først, før du blir uhøflig!). Jeg forstod det som om du trodde det var slik jeg praktiserte mine metoder, beklager misforståelsen der. Jeg bicher overhode ikke (det er vel ikke noe tvil hvem av oss som skriver bitchete vel?), og har på ingen måte sagt at dine metoder ikke funker. Jeg sier bare, snakk som folk, oppfør deg som voksen når vi diskuterer, og det finnes flere veier til Rom.

Vibeke: Sier det igjen jeg, det er mange veier til Rom. Det finnes maaange måter å trene positivt på, og jeg har ikke nevnt med et ord at ditt forslag ikke er å jobbe positivt.

Kan jeg spørre deg hvor gammel du er?

Seriøst? For det første, hvor voksent og saklig er det å spørre om min alder? Men jeg er 37 år, hjelper det deg noe å vite det?

For det andre, du rakket ned på meg, ba meg om å komme ned fra pidestallen og innse at det finnes flere metoder enn min, og hevder at du ikke tror jeg har noe erfaring, men det er jeg som er barnslig når jeg påpeker at du misforsto? For ja, du bitcher om MEG i det innlegget, og sånn du ordlegger deg, så antar jeg at du tåler å få svar på tiltale. Hvis ikke bør du prøve å ordlegge deg LITT hyggeligere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT, men Cindy&Vibeke:

Det er litt vanskelig av og til å lese - har du tilgang til multisitatknappen? Jeg vet at ikke alle browserversjoner får den fram, men om du har den knappen (nede i høyre hjørne under hvert innlegg) kan du ved å trykke på den for hvert innlegg samle opp alt du vil svare på, trykk deretter på "svar" og du får opp alle quotene i ett innlegg. Når du poster er det så mye lettere å se hva du svarer på og hva du sier selv.

Beklager OT, og beklager maset om du allerede visste dette :ahappy:

Åh...tusen takk, da blir det kanskje lettere ja. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enits: Jeg tror dette kommer til å løse seg fint jeg, flott at du vil prøve å lære henne at hun ikke har noe å frykte fra deg i form av å bli tatt fra maten eller lignende. Som sagt har begge mine BC'er hatt ressursforsvar som valper, og begge vokste det veldig fint fra seg uten noe mer om og men. Jeg kunne og kan plukke hva det skal være ut av kjeften på de uten noen protester. Men jeg skjønner godt at det er skummelt, man ser fort for seg alle slags skrekkscenarioer når den lille valpen står og freser mot alle som nærmer seg det den har! Lykke til (og så må jeg skrive under på det innlegget Belgerpia skrev bak her- veldig fornuftig synes jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? For det første, hvor voksent og saklig er det å spørre om min alder? Men jeg er 37 år, hjelper det deg noe å vite det?

For det andre, du rakket ned på meg, ba meg om å komme ned fra pidestallen og innse at det finnes flere metoder enn min, og hevder at du ikke tror jeg har noe erfaring, men det er jeg som er barnslig når jeg påpeker at du misforsto? For ja, du bitcher om MEG i det innlegget, og sånn du ordlegger deg, så antar jeg at du tåler å få svar på tiltale. Hvis ikke bør du prøve å ordlegge deg LITT hyggeligere neste gang.

Jeg beklager om det er min feil at du har skrevet så frekke innlegg, jeg skal tenke meg om neste gang jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...