Gå til innhold
Hundesonen.no

DKKs internasjonale utstilling i Fredericia

SFX

Recommended Posts

Jeg har verdens aller fineste Tjukkågo :whistle::lol: !! Dansk og Nordisk champion igår han.Bir ble han også,67 påmeldte bernere :) Danske cacibet er dermed i boks :)

Gruppeplassering vet vi ikke noe om...vi måtte rekke en ferge så vi ventet ikke på den :)

WOW! Gratulerer så utrolig mye, så gøy! :wub::wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dag i DK. Og jeg tror jeg nok en gang må slutte å si at Talli ikke er så bra (ja jeg gjentar det til det kjedsomelige).

Vi hadde også dommer asprirant og normalt så fører jo det til litt strengere bedømming :)

Talli skulle inn i Champ klassen og dermed den siste til å bli bedømt. Det var 10 påmeldte fordelt 50/50. Av hannhundenen var det en CK i championklasse, men CACIB ble holdt tilbake på han.

Innen jeg skulle inn var det ingen CK på tispene. Bedømmingen tok jo en hel liten evighet og virket noe kaotisk først da dommeren startet med å endre rekkefølge på oss to i championklasse. Noe som irriterete meg når jeg egentlig skulle løpe først og måtte lunte bak en annen...

Etterhvert ble nå dommer og aspirant ferdig. Så skulle de diskuterer og diskutere. Tok t.o.m inn i ringen igjen en annen tispe som de hadde sendt ut uten CK. Og når man står i ringen da og ser i sidesynte av dommeren står å gestakulerer så begynner man jo virkelig å lure. :wub:

Men jaggu gikk det veiene og Talli fikk både CK, CERT & CACIB. Og er dermed DKUCH og NORDUCH. Det er stygge andungen min det :)

Det var jo også gitt alt at Talli ble BIR siden hun fikk CACIB og ikke hannhunden. :whistle:

Dommer var: Göran Bodegård fra Sverige og kritikken var som følger:

Utmerket helhet. Myket vakre linjer og proportioner. Nær det perfekte hodet. Fint balansede balanserede vinkler framme og bag. Bra benstammen. Vakker overlinje. Beveger sig myket godt. En tik af høj kvalitet.

I gruppen hadde vi det værste dommer bytte vi kunne få... Vi fikk dommeren som gav henne blå på Lillestrøm. Jeg hadde nesten lyst til å forlate oppsamlingsringen da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dag i DK. Og jeg tror jeg nok en gang må slutte å si at Talli ikke er så bra (ja jeg gjentar det til det kjedsomelige).

Vi hadde også dommer asprirant og normalt så fører jo det til litt strengere bedømming :wub:

Talli skulle inn i Champ klassen og dermed den siste til å bli bedømt. Det var 10 påmeldte fordelt 50/50. Av hannhundenen var det en CK i championklasse, men CACIB ble holdt tilbake på han.

Innen jeg skulle inn var det ingen CK på tispene. Bedømmingen tok jo en hel liten evighet og virket noe kaotisk først da dommeren startet med å endre rekkefølge på oss to i championklasse. Noe som irriterete meg når jeg egentlig skulle løpe først og måtte lunte bak en annen...

Etterhvert ble nå dommer og aspirant ferdig. Så skulle de diskuterer og diskutere. Tok t.o.m inn i ringen igjen en annen tispe som de hadde sendt ut uten CK. Og når man står i ringen da og ser i sidesynte av dommeren står å gestakulerer så begynner man jo virkelig å lure. :wub:

Men jaggu gikk det veiene og Talli fikk både CK, CERT & CACIB. Og er dermed DKUCH og NORDUCH. Det er stygge andungen min det :)

Det var jo også gitt alt at Talli ble BIR siden hun fikk CACIB og ikke hannhunden. :whistle:

Utmerket helhet. Myket vakre linjer og proportioner. Nær det perfekte hodet. Fint balansede balanserede vinkler framme og bag. Bra benstammen. Vakker overlinje. Beveger sig myket godt. En tik af høj kvalitet.

I gruppen hadde vi det værste dommer bytte vi kunne få... Vi fikk dommeren som gav henne blå på Lillestrøm. Jeg hadde nesten lyst til å forlate oppsamlingsringen da :lol:

HURRAHEIOGHOPP!! Det er jo det vi har sagt til deg nå - Talli HAR virkelig vokst seg til :). Grattis med fiiiineste tittelen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også dommer asprirant og normalt så fører jo det til litt strengere bedømming :wub:

Etterhvert ble nå dommer og aspirant ferdig. Så skulle de diskuterer og diskutere. Tok t.o.m inn i ringen igjen en annen tispe som de hadde sendt ut uten CK. Og når man står i ringen da og ser i sidesynte av dommeren står å gestakulerer så begynner man jo virkelig å lure. :lol:

I gruppen hadde vi det værste dommer bytte vi kunne få... Vi fikk dommeren som gav henne blå på Lillestrøm. Jeg hadde nesten lyst til å forlate oppsamlingsringen da :)

Gratulerer så mye med vakre Talli, som står i skyggen av sin vakre mor, men Talli tar stadig steg fram og får sin egen spotlight!

Og så ekkelt i ringen når dommerne skaper sånn spenning og ekstra dramatikk, kan de ikke bare bli kjapt ferdig og dele ut det forbanna certet??? :wub:

Kjipt med dommerbytte i gruppa, men det teller jo ingenting - og litt ædddabædda til den dommeren som da får se at andre dommere så Tallis kvaliteter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gruppen hadde vi det værste dommer bytte vi kunne få... Vi fikk dommeren som gav henne blå på Lillestrøm. Jeg hadde nesten lyst til å forlate oppsamlingsringen da :lol:

Det er greit med spenning når det går i riktig favør da, hehe.. Gratulerer så masse..! Göran Bodegård er en skikkelig grei kar, han, hvis jeg ikke husker helt gæærnt har han nemlig gitt malleballe CERT også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...