simira Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Dere som bruker strikkegensere til hund, får dere problemer med at halsen utvides etterhvert? Mamma strikker ribbestrikk på halsen, gjerne med en heklet kant for å "støtte opp", men fortsatt utvides halsen så nå er den snart like vid som kroppen... Noen triks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Dere som bruker strikkegensere til hund, får dere problemer med at halsen utvides etterhvert? Mamma strikker ribbestrikk på halsen, gjerne med en heklet kant for å "støtte opp", men fortsatt utvides halsen så nå er den snart like vid som kroppen... Noen triks? Amiga sin utvidet seg veeeeeeeeeeldig, såpass at hun plutselig gikk rett ut av den, tror det også har noe med garnet. Den er liksom trang og fin også går vi tur og den er nesten av når vi er ferdige :/ Hvilket garn kanskje er best egnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Kanskje det går an å sy inn en strikk/strikkbånd? Eller snøring rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hundeliv Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Det er nok garnkvaliteten som avgjør hvorvidt elastikken blir dårligere etterhvert. Mitt inntrykk er at superwash-garn oftere mister noe av elastikken, mens ubehandlet ull holder seg bedre. Men man kan på den annen side risikere at ubehandlet ull tover seg noe ved hard bruk, og da er heller ikke dét så elastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Ja, det har vi "problem" med også. Men jeg vil anta og tro at hvis man trer inn et silkebånd (eller strikker inn en strikk?) i halsen, vil det gå greit uansett. Men Moxy kan lett ta av seg sine gensere, ja - og egentlig synes jeg det er greit at hun kan regulere det selv, jeg. Hun kan enkelte ganger ha genseren på seg kjempelenge - andre ganger "snurrer" hun ut av den før hun har ¨gått over gulvet... Men Moxy har de sjelden på seg ute, da - og aldri løpende løs (da ville den jo bare blitt borte..). Til uteaktiviteter har hun dekken på, hvis det er skikkelig kaldt. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkan Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Dette er kjent. Jeg tre i en litt tykk tråd eller tynn buksestrikk i halsen, så tilpasser jeg hvor stram den skal være. Funker veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IdaC Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 mamma strikker jo gensere. di utvider seg ikke noe i halsen. hun tror det har med hvilket garn hun strikker med og hvor stramt hun strikker. du kan vaske den for da går dentilbake til sånn den var, vist det er da strikket i orntilig garnkvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmaneier Skrevet 10. Februar 2011 Rapporter Share Skrevet 10. Februar 2011 Mine første gensere utvidet seg i halsen, men ikke de siste jeg har laget. Er ullgarn jeg har brukt på alle genserne, men ulike merker. Vet ikke om det har noe å si jeg? Ihvertfall så har jeg sydd inn halsen på de som ble for store. Funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar