Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og Pc-kabler

PsychoLynx

Recommended Posts

Er det fler som har dette problemet der ute?

En rolig kveld i sofaen, pc'n på bordet eller fanget og en hund som passerer. Svosj så er enten bare ledningen langt ut på gulvet, eller i sambo sitt tilfelle,- hele pc'n.

KAN de ikke lære å løfte beina disse dyra???

Gry kan ikke passere en ledning EN ENESTE GANG uten å dra deg med seg. Bridie var flink før, men har begynt å subbe den med seg hun også nå. Oppmerksomhet kanskje? :aww:

Åssen lærer man dem dette?? *rive seg i håret og sånn*

(neida, jeg lurer vel egentlig ikke seriøst på hvordan man lærer dem det, men bare en liten frustrasjonutblåsning. Trodde det var kattene som skulle ta knekken på ledningene mine jeg, ikke hundene) :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmo driter mer eller mindre i det, drar han den med seg så skjønner han det fort å løfter litt på labbene.

Tesh (9uker) prøver seg HELE tiden på å bite i de

Det jeg syns er irriterende er at Cosmo alltid (og da mener jeg alltid) skal tråkke på laptoppen, eller sove på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man hyler for ørtenhundreogfemtiene gang "Pass pcen!!" så har snusern lært at når hun er surra inn i ledninger så er det best å bare stå dønn stille og vente på hjelp. :aww: Med mindre hun har noe innmari viktig på gang. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm er sjokkert over at hunder kan finne på å surre seg inn i ledninger! Det går da ikke an! Man kan da gå som en katt forbi, under og rundt alt man ønsker her i livet. Om enn en litt diger katt da, så haler tar jo med seg ukjente ting (det er en grunn til at stuebordet mitt aldri brukes...)

Vida derimot går rett fram samme hva hun støter på, henger fast i, skumper borti eller hva det nå måtte være (og er hovedårsaken til at stuebordet er degradert til avlastningsbord med rot). Her har heldigvis ingen av PCene flydd avgårde, men ledningene nappes nå ut av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

2ne: Uhm.... Begge kablene er i kontakten under hjørnebordet. Men selv om vi sitter med pc i fanget klarer de altså å dra dem med seg. Hender jo at pc'n står på bordet, og da ligger jo ledningen perfekt i veien, men ja... De surrer seg fast allikevel gitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har vel mer det problemet at Ullrik hopper ned fra sofaen og river med seg alle sags ledninger på tur ned :P Skjønner ikke hvorfor han bare ikke går rundt :P

Har tidligere hatt problemer med at lampeledninger, radioledninger, ørten mobilladere og et par-tre dateladere ble bitt i stykker, men dette ga seg den ene gangen han fikk strøm i seg. HELDIGVIS gikk det bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordna sjølv nytt straumuttak frå ein ubrukt stikkontakt bak sofaen før kvalpen kom i hus, slik at vi har straum til data, mobil o.l. oppå sofaryggen. Ganske nøgd med meg sjølv :). Einaste leidninga vi no har tilgjengeleg, er den til den elektriske omnen, som vi nesten må ha. Men han er så flink så, dreg alltid ut stikkontakten før han byrjar å gnage. Var blid i går når vi kom heim frå helgetur, og såg at det siste Laffen hadde gjort før vi drog, var å dra ut leidninga til omnen. 13 grader i stova, der eg skulle sove for å vere nær han. Jess :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...