Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder og Pc-kabler

PsychoLynx

Recommended Posts

Er det fler som har dette problemet der ute?

En rolig kveld i sofaen, pc'n på bordet eller fanget og en hund som passerer. Svosj så er enten bare ledningen langt ut på gulvet, eller i sambo sitt tilfelle,- hele pc'n.

KAN de ikke lære å løfte beina disse dyra???

Gry kan ikke passere en ledning EN ENESTE GANG uten å dra deg med seg. Bridie var flink før, men har begynt å subbe den med seg hun også nå. Oppmerksomhet kanskje? :aww:

Åssen lærer man dem dette?? *rive seg i håret og sånn*

(neida, jeg lurer vel egentlig ikke seriøst på hvordan man lærer dem det, men bare en liten frustrasjonutblåsning. Trodde det var kattene som skulle ta knekken på ledningene mine jeg, ikke hundene) :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmo driter mer eller mindre i det, drar han den med seg så skjønner han det fort å løfter litt på labbene.

Tesh (9uker) prøver seg HELE tiden på å bite i de

Det jeg syns er irriterende er at Cosmo alltid (og da mener jeg alltid) skal tråkke på laptoppen, eller sove på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man hyler for ørtenhundreogfemtiene gang "Pass pcen!!" så har snusern lært at når hun er surra inn i ledninger så er det best å bare stå dønn stille og vente på hjelp. :aww: Med mindre hun har noe innmari viktig på gang. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm er sjokkert over at hunder kan finne på å surre seg inn i ledninger! Det går da ikke an! Man kan da gå som en katt forbi, under og rundt alt man ønsker her i livet. Om enn en litt diger katt da, så haler tar jo med seg ukjente ting (det er en grunn til at stuebordet mitt aldri brukes...)

Vida derimot går rett fram samme hva hun støter på, henger fast i, skumper borti eller hva det nå måtte være (og er hovedårsaken til at stuebordet er degradert til avlastningsbord med rot). Her har heldigvis ingen av PCene flydd avgårde, men ledningene nappes nå ut av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

2ne: Uhm.... Begge kablene er i kontakten under hjørnebordet. Men selv om vi sitter med pc i fanget klarer de altså å dra dem med seg. Hender jo at pc'n står på bordet, og da ligger jo ledningen perfekt i veien, men ja... De surrer seg fast allikevel gitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har vel mer det problemet at Ullrik hopper ned fra sofaen og river med seg alle sags ledninger på tur ned :P Skjønner ikke hvorfor han bare ikke går rundt :P

Har tidligere hatt problemer med at lampeledninger, radioledninger, ørten mobilladere og et par-tre dateladere ble bitt i stykker, men dette ga seg den ene gangen han fikk strøm i seg. HELDIGVIS gikk det bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordna sjølv nytt straumuttak frå ein ubrukt stikkontakt bak sofaen før kvalpen kom i hus, slik at vi har straum til data, mobil o.l. oppå sofaryggen. Ganske nøgd med meg sjølv :). Einaste leidninga vi no har tilgjengeleg, er den til den elektriske omnen, som vi nesten må ha. Men han er så flink så, dreg alltid ut stikkontakten før han byrjar å gnage. Var blid i går når vi kom heim frå helgetur, og såg at det siste Laffen hadde gjort før vi drog, var å dra ut leidninga til omnen. 13 grader i stova, der eg skulle sove for å vere nær han. Jess :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...