Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppbevaring av papirsøppel


SFX

Recommended Posts

Kjære Sonen, jeg trenger tips til gode måter å oppbevare papirsøppel. Hvilke gode løsninger benytter dere?

Her blir det samlet i en plastikkpose som jeg ikke finner noe annet lurt sted å sette enn i entreen, også bæres den ut når den er full og tømmes i papircontaineren. Alternativt fyller jeg det i papirpose fra IKEA når jeg har det, og kaster alt sammen rett i containeren.

Men jeg synes ikke det er en sånn altfor dekorativ løsning å ha i gangen, så hvor kan jeg ellers sette det? Papirsøppel kan ofte være store ting, som pizzaesker, eggekartonger, aviser, etc - så det tar jo litt plass.

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en enkel sort plastkasse med lokk fra Ikea som jeg bruker til papiravfall. Er stor nok til aviser ol, og er det større ting bretter jeg det slik at det passer. Eggekartonger trampes flate. Man kan jo kjøpe en i annen farge om man ønsker? jeg synes den er genial, iom lokket kan man plassere andre ting oppå ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en blikkbøtte (ala stor søppelbøtte fra IKEA, med lokk, til min store irritasjon), stående på kontoret som er der vi produserer mest papirsøppel. Aviser o.l. går til papirkurven ved peisen som opptenningsved.

Vi har det samme på kontoret- og en stor, lav flettekurv med samme overflate som kjøleskapet som er plassert- ja- oppå kjøleskapet. Der går alt av kjøkkenpapp (melkekartonger, pizzaesker osv) mens aviser go alt annet papiravfall går i dunken på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en enkel sort plastkasse med lokk fra Ikea som jeg bruker til papiravfall. Er stor nok til aviser ol, og er det større ting bretter jeg det slik at det passer. Eggekartonger trampes flate. Man kan jo kjøpe en i annen farge om man ønsker? jeg synes den er genial, iom lokket kan man plassere andre ting oppå ved behov.

Tror jeg har noe ala det samme som deg. Altså denne:

ikea.jpg

Litt usikker på om jeg har avbildet riktig størrelse, men det er ihvertfall store nok til å romme både pizzaesker og diverse, og trengs ikke tømmes så ofte.

3 sånne har jeg stående på kjøkkenet, merket med Plast, Papir og Pant (altså flasker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg ønsker meg en penere løsning enn jeg har i dag, så jeg skjønner at IKEA er stedet. Jeg får vente til jeg har flyttet og se hvor mye plass jeg har på kjøkkenet da, eller om jeg skal vurdere et annet rom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et sånt sorteringssystem fra ikea, og den store brukte vi til papir. Får plass til pizzaesker og diverse i den. Systemet stod på skinner, så da vi monterte det, ble alt bare teit, og vi fikk ikke plass til den store dunken. Ergo gjør vi ikke dèt en gang til.. :wub: Så nå har vi i grunnen bare dunken stående i en innebod i gangen, papirsøpla ligger gjerne på kjøkkenbenken en stund før den flyttes dit, og når dunken er full kaster vi den i papirsøpla. Teit. :wub: Hadde funket like bra med en papirpose fra Ikea, men de samler jeg aviser i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en sånn en

expedit-hylle-brun__0086571_PE215404_S4.JPG

og 4 sånne

knipsa-kurv-sjogress__65407_PE176604_S4.jpg

på Ikea.

Dette skal stå i yttergangen, og de to nederste kurvene er påtenkt papir og glass/metall avfall. Mens det blir luer/votter osv i de to øverste. For jeg har nemlig irritert meg like mye over dette som deg :aww: Akkurat nå står det en pappeske i yttergangen som tømmes jevnlig bare, og jeg grøsser hver gang jeg ser den :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...