Gå til innhold
Hundesonen.no

Res CERT

Carina

Recommended Posts

Var på utstilling i går, og stilte da Cane i championklassen. Cane endte opp som 2. beste hannhund med RES CERT. Trodde ikke championer kunne få sånt jeg? Har det skjedd en feil eller?

I reglene står det ihvertfall at hunden trenger bruks/jaktkrav på rasen for å motta res. CERT. Så ja, jeg antar at det har skjedd en feil der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto ikke helt hva det hadde med saken å gjøre?

At reglene er like for res.cert som for cert.. da burde det gjelde at championer ikke skal ha det. Dessverre sto det ikke mer utfyllende :icon_redface:

Står liksom bare at res cert utdeles til hunden etter cert-vinner, som evt. jakt/brukskrav.

Men for meg er det inneforstått utifra reglene at norske utst. championer IKKE får res.cert men kanskje noen har misforstått de nye reglene, eller at det har gått litt fort i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal ikke en norsk utstillingschampion ha reserve-cert.

Det kan jo være krysset i feil rute, eller at det har gått litt fort for noen. Jeg måtte bruke blankoen mer denne helga enn når jeg ellers har jobbet. Skjemaet ser annerledes ut enn før, og jeg kunne ikke lenger krysse av automatisk i de rette rutene, men måtte tenke (grøss og gru...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...