Gå til innhold
Hundesonen.no

Morsomme aktiviteter for hund og eier

HHC

Recommended Posts

Vi i klubben skal lage litt moro rundt oppstarten på innendørstreningene våre (fått innendørs treningsområde :P ) i morgen. Jeg har prøvd å fikse litt aktiviteter som er morsomme for både hund og eier, nybegynner eller litt trent. Men krativiteten har stoppet litt opp, derfor hadde jeg håpet noen soniser kunne hjulpet litt til - dere er jo så kreative! :P

Det jeg har lagt opp til foreløpig er at folk kan prøve hundene på hopp, tunell (1m lang, hehe) som vi setter sammen til en enkel fremadsending (agility) på slutten. Uoff konkurranse der enten hund eller eier må komme seg over/gjennom hvert enkelt hinder. Premie til den raskeste og en (eller flere, kommer ann på) trøstepremie®, og kanskje en dommerens favoritt?

Noe annet jeg har tenkt på er vaffelapportering (vi har jo retrievere, hehehehe), der det ut i fra hvor trent hunden er skal apporteres og leveres mest mulig av en vaffel. Erfarne hunder må apportere den som den er, mindre erfarne litt innpakket ovs. Den som får den største vaffelen levert i hånda vinner, kan se for meg en trøstepremie eller "dagens optimist" her :P

Tilslutt tenkte jeg å vise enkel innlæring (bare med godbit) av triks som rull rundt/slalom mellom beina for disse som ikke trener noe spesielt med hundene. De som trener målrettet får jo trene det inn på sin måte, men for noen er jo dette et artig triks å vise frem :P

Sååå da håper jeg kanskje noen kan komme med noen forslag til noe mer? Gjerne noe hvor barn/ungdom kan delta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...