Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvit hund gul av tiss - shampo?

SAGA

Recommended Posts

Noen som har erfaring med hva jeg kan bruke, evnt hvilken schampo for å få vekk gule tisseflekker på min hvite hund?

Jeg sliter så med å få vekk alt det gule i pelsen under magen og litt oppover på sidene. Uansett hvor mye jeg skrubber, sitter det alltid en god del igjen. Nå prøver jeg KW sin hvite (lilla) shampo, men den tar det ikke. Bofsen blir badet èn gang i uken, så det er jo ikke akkurat gammelt tiss heller.

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit tjæresåpe... Den er helt fantastisk.. Men usikker på om apoteket selger den lenger. Men du kan forhøre deg med de, og evnt søke det opp på nettet.. Brukte den da jeg hadde bichon frise hannhund som også tisset seg oppover mage og fremben :blink:

Edit: Her selger de i hvertfall en hjemmelaget en. Tenkte å sende de en mail å høre om pris og om de sender pr post

http://beiarnvta.no/hXGYySw7zIZV.27.idium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at all systems vithening shampoen skal være bra. Selv har jeg brukt plush puppys vithening shampo. Mulig den fjerner urin. Rød farge fra sopp fjerner den ikke. Om du vil bruke noe som sliter på pelsen så kan man bruke facial scrub fra spa lavish pet.

Men jeg tror at en vanlig god hundesjampo som noe fra allsystems eller laser lids vil holde gul urin borte. Om det er urin og ikke sopp. Min hann hund er også hvit under, men der blir det ikke missfarging men så bader vi på det sjeldneste hver fjortende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit tjæresåpe... Den er helt fantastisk.. Men usikker på om apoteket selger den lenger. Men du kan forhøre deg med de, og evnt søke det opp på nettet.. Brukte den da jeg hadde bichon frise hannhund som også tisset seg oppover mage og fremben :D

Edit: Her selger de i hvertfall en hjemmelaget en. Tenkte å sende de en mail å høre om pris og om de sender pr post

http://beiarnvta.no/hXGYySw7zIZV.27.idium

Oh! Gi beskjed om du finner ut pris på den da. Det så ut som at de hadde kun brun da? Hadde passet å bruke den på meg også, ettersom at jeg har eksem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo mange gode forslag :blink:

Trodde KW bare hadde lilla jeg òg. Kan ihvertfall ikke bruke noe somer sterkt da han bades en gang i uken.

Hvit tjæresåpe? Aldri hørt om, men kan jo være forsøket verdt om den er snill med pels og hud. Og svensk oppvaskmiddel...kanskje teste dèt og, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...