Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvit hund gul av tiss - shampo?

SAGA

Recommended Posts

Noen som har erfaring med hva jeg kan bruke, evnt hvilken schampo for å få vekk gule tisseflekker på min hvite hund?

Jeg sliter så med å få vekk alt det gule i pelsen under magen og litt oppover på sidene. Uansett hvor mye jeg skrubber, sitter det alltid en god del igjen. Nå prøver jeg KW sin hvite (lilla) shampo, men den tar det ikke. Bofsen blir badet èn gang i uken, så det er jo ikke akkurat gammelt tiss heller.

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit tjæresåpe... Den er helt fantastisk.. Men usikker på om apoteket selger den lenger. Men du kan forhøre deg med de, og evnt søke det opp på nettet.. Brukte den da jeg hadde bichon frise hannhund som også tisset seg oppover mage og fremben :blink:

Edit: Her selger de i hvertfall en hjemmelaget en. Tenkte å sende de en mail å høre om pris og om de sender pr post

http://beiarnvta.no/hXGYySw7zIZV.27.idium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at all systems vithening shampoen skal være bra. Selv har jeg brukt plush puppys vithening shampo. Mulig den fjerner urin. Rød farge fra sopp fjerner den ikke. Om du vil bruke noe som sliter på pelsen så kan man bruke facial scrub fra spa lavish pet.

Men jeg tror at en vanlig god hundesjampo som noe fra allsystems eller laser lids vil holde gul urin borte. Om det er urin og ikke sopp. Min hann hund er også hvit under, men der blir det ikke missfarging men så bader vi på det sjeldneste hver fjortende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit tjæresåpe... Den er helt fantastisk.. Men usikker på om apoteket selger den lenger. Men du kan forhøre deg med de, og evnt søke det opp på nettet.. Brukte den da jeg hadde bichon frise hannhund som også tisset seg oppover mage og fremben :D

Edit: Her selger de i hvertfall en hjemmelaget en. Tenkte å sende de en mail å høre om pris og om de sender pr post

http://beiarnvta.no/hXGYySw7zIZV.27.idium

Oh! Gi beskjed om du finner ut pris på den da. Det så ut som at de hadde kun brun da? Hadde passet å bruke den på meg også, ettersom at jeg har eksem :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo mange gode forslag :blink:

Trodde KW bare hadde lilla jeg òg. Kan ihvertfall ikke bruke noe somer sterkt da han bades en gang i uken.

Hvit tjæresåpe? Aldri hørt om, men kan jo være forsøket verdt om den er snill med pels og hud. Og svensk oppvaskmiddel...kanskje teste dèt og, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...