Gå til innhold
Hundesonen.no

Hallo alle sammen!


Stille

Recommended Posts

Hei!

Jeg har nok ingen hund, men fant ut at det kanskje går an å være medlem av hundesonen likevel... Dessuten ble det så mye snakk om en sånn "vis nytt innhold"-knapp, og det hørtes jo praktisk ut. :getlost:

Jeg er altså 22 år gammel, studerer i Tromsø, og har vært interessert i hunder så lenge jeg kan huske. Foreldrene mine vokste opp med henholdsvis beardis og cocker, og mamma hadde en vorsteh som dessverre døde før jeg ble født. Selv om foreldrene mine aldri har hatt hund sammen har både besteforeldre, tanter og onkler "bestandig" hatt hunder, blant annet hadde farfaren min en cocker som var min aller beste venn.

Selv har jeg forelska meg totalt i Lagotto Romagnolo, men det blir nok minst et år til hundekjøp blir aktuelt. Jeg vil gjerne være uavhengig og uansvarlig student en liten stund til, dessuten vil jeg gjerne komme i gang med master og være litt etablert på mitt neste studiested før jeg begynner å se etter kull. Men det betyr ikke at jeg ikke kan lese, se videoer, lete etter oppdretter, lese litt mer, og drømme! :icon_confused:

Jeg har vel egentlig fulgt med på hundesonen litt sånn fram og tilbake de siste par årene, og sånn sett var det kanskje på tide at jeg registrerte meg. ooog nå er lunsjen min over, så jeg får heller stoppe der. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som (for tiden) er hundeløse, men det er veldig lov å henge her allikevel :icon_confused:

Det var det jeg også konkluderte med ja, jeg kunne vel ikke akkurat være den eneste i verden som har lyst på hund men ikke har det nå. :getlost:

Mange trivelige folk her, så tror nok du kommer til å trives:)

Det gjør jeg sikkert. :lol:

Veldig lurt å bli medlem før du får hund, for man lærer masse her inne altså!

Jepp, det var det jeg også tenkte. Det blir ikke hund nå uansett, så da kan jeg like gjerne bruke tida på å plukke opp så mye som mulig sånn teoretisk. Og så virker det jo som om folk har det trivelig her inne. :lol:

Saa selv teller jeg ned til dagen jeg skal faa helt egen hund, det er jo bare 4 & 1/2 aar til! :P

Hihi, kjenner følelsen. Nå har jeg bare 1-2 år igjen av den ventetida, da. :P

Du vet vel at det er lagottoer i Tromsø? Er i alle fall ei som har ganske god kontroll på rasen (mitt intrykk i alle fall) :-)

Nei det visste jeg ikke, fortell? :lol:

Jeg jobba på fjellheisen en stund, og da var det lagottoer også innom. Men på jobb var jeg som regel ganske travel, så jeg rakk sjelden å veksle så mange ord med eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...