Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye påmeldingsrutiner hos NKK

HHC

Recommended Posts

Les her

Hva syntes dere? Jeg syntes det var fryktelig mye styr på noe som har fungert ok? Jeg er f.eks hovedmedlem (NKK + NRK), mens deleier er familiemedlem (NRK) siden jeg sitter i noe styr og stell (og derfor må være hovedmedlem). Så nå vi bytte om eierrekkefølgen, for jeg må stå først for at vi skal få meldt på til rabbatert pris?

Jeg har jo også i ny og ned meldt på en valp her og der for valpekjøpere. Ikke alle disse er så interessert utover familiehund og er derfor ikke medlem, tipper det ikke blir lett å få disse med på utstillinger til 800,- stk heretter. For all del, jeg er enig med at man bør være medlem for å få fordeler, men tror kanskje det blir vanskeligere å få med nye hvis man først må melde dem inn og deretter melde på til en pris jeg tror ganske mange nye etterhvert syntes er litt stiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tror jeg ikke dette vil skape noen problemer, men jeg skjønner at det kan skape problemer slik du fremstiller det. Selv har jo jeg og noen venner av meg pratet om at jeg skal stille deres hunder, men om de må betale medlemskap OG påmeldingsavgift så er nok ikke det så populært for dem lengre. Virkelig kjipt, for de kunne jo blitt interessert i å stille ut mer om de ser at jeg gjør det bra med hunden demmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det høres fornuftig ut- og det fremmer nok interessen for å bli medlem.

Det koster faktisk ikke mer enn en (halv) påmeldingsavgift å være hovedmedlem av NKK.

Flott at de får et system på dette med flerhundsrabatt også. Tidligere kunne man jo trykke på "rabatt" knappen selv med en påmeldt hund. Av det jeg har hørt har de nå gått igjennom systemet sitt for å finne ut hvem som event. har gjort dette og flere har fått/ kan vente seg en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet - reglene har alltid vært der, så dette er jo da snakk om å fikse opp i et mangelfullt og/eller hullete datasystem.

Om problemet er rekruttering, kan en vel hjelpe de å melde seg inn i en klubb også? Som oppdretter kan en ha medlemskap i raseklubben det første året inkludert i valpeprisen, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det høres fornuftig ut- og det fremmer nok interessen for å bli medlem.

Det koster faktisk ikke mer enn en (halv) påmeldingsavgift å være hovedmedlem av NKK.

Flott at de får et system på dette med flerhundsrabatt også. Tidligere kunne man jo trykke på "rabatt" knappen selv med en påmeldt hund. Av det jeg har hørt har de nå gått igjennom systemet sitt for å finne ut hvem som event. har gjort dette og flere har fått/ kan vente seg en smell.

Ohh, den er litt stygg.. Aldri hatt flere enn 2 hunder, så ikke vært noe problem her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skal jeg være litt dum; skal ikke den "medlemsrabatten" automatisk komme med når man melder seg på å er medlem (og eier av hunden)? For jeg meldte meg på Nkk bø i går, og fikk ikke noe rabatt... Men leste ikke om den nye rabatten før etterpå, så jeg var ikke obs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skal jeg være litt dum; skal ikke den "medlemsrabatten" automatisk komme med når man melder seg på å er medlem (og eier av hunden)? For jeg meldte meg på Nkk bø i går, og fikk ikke noe rabatt... Men leste ikke om den nye rabatten før etterpå, så jeg var ikke obs...

Det er ingen ny rabatt, den har vært i flere år - men pga svikt i datasystemet har det blitt misbrukt.

Betalte du 700 eller 350 kroner?

700 kroner er ordinær pris for utstilling nå, mens du får stille til halv pris - 350 kroner - om du er medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa. Ja jeg betalt 350 kr... Da har jeg jo kommet relativt billig ut av det... det er en dyr hobby vi driver med;)

Ja, da har du fått den rabatten du skal ha.

Utstilling er ikke helt billig, men alle hobbyer koster :) Og det dyreste med utstilling er som regel alt det andre, ikke selve påmeldingsavgiften. Om du må kjøre et stykke, må ha overnatting, må spise ute, parkere på utstillingen, betale inngang om du har med en venn, kjøpe dyr mat i hallen, snuble over noe greier du bare må shoppe, kjøpe rosett, kjøre langt hjem igjen... Det er der pengene hagler... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om problemet er rekruttering, kan en vel hjelpe de å melde seg inn i en klubb også? Som oppdretter kan en ha medlemskap i raseklubben det første året inkludert i valpeprisen, for eksempel.

Nå er det vel neppe et problem å rekruttere folk til utstilling iallefall. Så trangt som det har blitt på alle utstillinger tilsier det iallefall at det er mer enn nok av folk som stiller ut sine hunder :)

Jeg synes også det er greit at de strammer inn litt og gjør systemet mer ryddig. For min del har det liksom aldri vært noe problem - jeg står som eneeier av hundene og er medlem liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hvordan blir dette om jeg vil melde på alle de fire hundene jeg pr i dag står som eier/deleier på?

Dvs:

- Odin er kun reg på meg

- Amy er reg på meg og sambo

- Zuma er reg på meg og sambo

- Zira er reg på meg og fôrvert

---

Jeg har aldri jukset til meg noen rabatt, da det kun er max 2 ganger at vi har stillt flere enn 2 av hundene (og da før Zira ble gammel nok). Men om jeg nå ønsker å melde på alle hundene, og en av de står jeg som eier nr 2 på? Alle eiere er medlemmer i en eller flere hundeklubber.

Hvis jeg melder på våre tre her hjemme, så får jeg rabatt på nr 3, men om jeg ønsker å stille Zira, får jeg ikke rabatt for henne da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah, vil det si at jeg ikke kan melde på Peggy til noe selv da? Siden jeg har henne på fôr og hun ikke står på meg? :)

Edit: Ikke valpeshow heller evt?

Joda, men eieren må være medlem for at du skal få rabatt. I alle fall er det sånn jeg har forstått det. Og jeg håper virkelig det er sånn, ellers blir det mye mas på oppdretter og eier av Vixen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh, den er litt stygg.. Aldri hatt flere enn 2 hunder, så ikke vært noe problem her :)

Ja, men pointet er at du har kunnet jukse allikevel.... Du kunne bare trykke på rabatt-knappen, så fikk du rabatt selvom du kun meldte på en hund.

Hvordan blir dette om jeg vil melde på alle de fire hundene jeg pr i dag står som eier/deleier på?

Dvs:

- Odin er kun reg på meg

- Amy er reg på meg og sambo

- Zuma er reg på meg og sambo

- Zira er reg på meg og fôrvert

---

Jeg har aldri jukset til meg noen rabatt, da det kun er max 2 ganger at vi har stillt flere enn 2 av hundene (og da før Zira ble gammel nok). Men om jeg nå ønsker å melde på alle hundene, og en av de står jeg som eier nr 2 på? Alle eiere er medlemmer i en eller flere hundeklubber.

Hvis jeg melder på våre tre her hjemme, så får jeg rabatt på nr 3, men om jeg ønsker å stille Zira, får jeg ikke rabatt for henne da? :)

Om du ikke står som første eier på alle må du da omregistrere den som du står som 2. eier på for å få rabatten slik jeg forstår det. Dette er nå gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette blir bra, jeg. Mer orden og kontroll, liksom.

Så ja - sikkert kjekt å se til å få ordnet opp i eierskapene til hundene sine nå, da. Se til at man har samme person som står som hovedeier på alle hundene som stilles ut.

Jeg har heller ingen dårlig samvittighet for å ha jukset med det. Men det ville jo vært rimelig flaut å bli "fersket" for noe slikt.. Hi hi hi

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel neppe et problem å rekruttere folk til utstilling iallefall. Så trangt som det har blitt på alle utstillinger tilsier det iallefall at det er mer enn nok av folk som stiller ut sine hunder :)

Nei, jeg har også lagt merke til at det ikke akkurat er romslig i og rundt ringen, men det ble brukt som argument lenger opp - at rekruttering er enklere når en kan melde på for noen og hjelpe de i gang på den måten.

Det jeg lurer på, er hvordan de løser det med utenlandske hunder? For en skal jo få stille til medlemspris om en er medlem av utenlandsk klubb. Noen som vet hvordan det blir?

Jeg leste saken det ble lenket til litt kjapt, så mulig jeg overså noe der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om du ikke står som første eier på alle må du da omregistrere den som du står som 2. eier på for å få rabatten slik jeg forstår det. Dette er nå gratis.

Etter å ha pratet med NKK nå, så fikk jeg beskjed om at den 4de hunden kunne meldes på manuelt til de, samt sende med kvittering for betalt avgift (1/2 pris). Dette fordi systemet ikke var helt i orden enda og det ville ta "ett par" utstillinger innen det var fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...