Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye påmeldingsrutiner hos NKK


HHC

Recommended Posts

Les her

Hva syntes dere? Jeg syntes det var fryktelig mye styr på noe som har fungert ok? Jeg er f.eks hovedmedlem (NKK + NRK), mens deleier er familiemedlem (NRK) siden jeg sitter i noe styr og stell (og derfor må være hovedmedlem). Så nå vi bytte om eierrekkefølgen, for jeg må stå først for at vi skal få meldt på til rabbatert pris?

Jeg har jo også i ny og ned meldt på en valp her og der for valpekjøpere. Ikke alle disse er så interessert utover familiehund og er derfor ikke medlem, tipper det ikke blir lett å få disse med på utstillinger til 800,- stk heretter. For all del, jeg er enig med at man bør være medlem for å få fordeler, men tror kanskje det blir vanskeligere å få med nye hvis man først må melde dem inn og deretter melde på til en pris jeg tror ganske mange nye etterhvert syntes er litt stiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tror jeg ikke dette vil skape noen problemer, men jeg skjønner at det kan skape problemer slik du fremstiller det. Selv har jo jeg og noen venner av meg pratet om at jeg skal stille deres hunder, men om de må betale medlemskap OG påmeldingsavgift så er nok ikke det så populært for dem lengre. Virkelig kjipt, for de kunne jo blitt interessert i å stille ut mer om de ser at jeg gjør det bra med hunden demmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det høres fornuftig ut- og det fremmer nok interessen for å bli medlem.

Det koster faktisk ikke mer enn en (halv) påmeldingsavgift å være hovedmedlem av NKK.

Flott at de får et system på dette med flerhundsrabatt også. Tidligere kunne man jo trykke på "rabatt" knappen selv med en påmeldt hund. Av det jeg har hørt har de nå gått igjennom systemet sitt for å finne ut hvem som event. har gjort dette og flere har fått/ kan vente seg en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet - reglene har alltid vært der, så dette er jo da snakk om å fikse opp i et mangelfullt og/eller hullete datasystem.

Om problemet er rekruttering, kan en vel hjelpe de å melde seg inn i en klubb også? Som oppdretter kan en ha medlemskap i raseklubben det første året inkludert i valpeprisen, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det høres fornuftig ut- og det fremmer nok interessen for å bli medlem.

Det koster faktisk ikke mer enn en (halv) påmeldingsavgift å være hovedmedlem av NKK.

Flott at de får et system på dette med flerhundsrabatt også. Tidligere kunne man jo trykke på "rabatt" knappen selv med en påmeldt hund. Av det jeg har hørt har de nå gått igjennom systemet sitt for å finne ut hvem som event. har gjort dette og flere har fått/ kan vente seg en smell.

Ohh, den er litt stygg.. Aldri hatt flere enn 2 hunder, så ikke vært noe problem her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skal jeg være litt dum; skal ikke den "medlemsrabatten" automatisk komme med når man melder seg på å er medlem (og eier av hunden)? For jeg meldte meg på Nkk bø i går, og fikk ikke noe rabatt... Men leste ikke om den nye rabatten før etterpå, så jeg var ikke obs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skal jeg være litt dum; skal ikke den "medlemsrabatten" automatisk komme med når man melder seg på å er medlem (og eier av hunden)? For jeg meldte meg på Nkk bø i går, og fikk ikke noe rabatt... Men leste ikke om den nye rabatten før etterpå, så jeg var ikke obs...

Det er ingen ny rabatt, den har vært i flere år - men pga svikt i datasystemet har det blitt misbrukt.

Betalte du 700 eller 350 kroner?

700 kroner er ordinær pris for utstilling nå, mens du får stille til halv pris - 350 kroner - om du er medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa. Ja jeg betalt 350 kr... Da har jeg jo kommet relativt billig ut av det... det er en dyr hobby vi driver med;)

Ja, da har du fått den rabatten du skal ha.

Utstilling er ikke helt billig, men alle hobbyer koster :) Og det dyreste med utstilling er som regel alt det andre, ikke selve påmeldingsavgiften. Om du må kjøre et stykke, må ha overnatting, må spise ute, parkere på utstillingen, betale inngang om du har med en venn, kjøpe dyr mat i hallen, snuble over noe greier du bare må shoppe, kjøpe rosett, kjøre langt hjem igjen... Det er der pengene hagler... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om problemet er rekruttering, kan en vel hjelpe de å melde seg inn i en klubb også? Som oppdretter kan en ha medlemskap i raseklubben det første året inkludert i valpeprisen, for eksempel.

Nå er det vel neppe et problem å rekruttere folk til utstilling iallefall. Så trangt som det har blitt på alle utstillinger tilsier det iallefall at det er mer enn nok av folk som stiller ut sine hunder :)

Jeg synes også det er greit at de strammer inn litt og gjør systemet mer ryddig. For min del har det liksom aldri vært noe problem - jeg står som eneeier av hundene og er medlem liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hvordan blir dette om jeg vil melde på alle de fire hundene jeg pr i dag står som eier/deleier på?

Dvs:

- Odin er kun reg på meg

- Amy er reg på meg og sambo

- Zuma er reg på meg og sambo

- Zira er reg på meg og fôrvert

---

Jeg har aldri jukset til meg noen rabatt, da det kun er max 2 ganger at vi har stillt flere enn 2 av hundene (og da før Zira ble gammel nok). Men om jeg nå ønsker å melde på alle hundene, og en av de står jeg som eier nr 2 på? Alle eiere er medlemmer i en eller flere hundeklubber.

Hvis jeg melder på våre tre her hjemme, så får jeg rabatt på nr 3, men om jeg ønsker å stille Zira, får jeg ikke rabatt for henne da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah, vil det si at jeg ikke kan melde på Peggy til noe selv da? Siden jeg har henne på fôr og hun ikke står på meg? :)

Edit: Ikke valpeshow heller evt?

Joda, men eieren må være medlem for at du skal få rabatt. I alle fall er det sånn jeg har forstått det. Og jeg håper virkelig det er sånn, ellers blir det mye mas på oppdretter og eier av Vixen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh, den er litt stygg.. Aldri hatt flere enn 2 hunder, så ikke vært noe problem her :)

Ja, men pointet er at du har kunnet jukse allikevel.... Du kunne bare trykke på rabatt-knappen, så fikk du rabatt selvom du kun meldte på en hund.

Hvordan blir dette om jeg vil melde på alle de fire hundene jeg pr i dag står som eier/deleier på?

Dvs:

- Odin er kun reg på meg

- Amy er reg på meg og sambo

- Zuma er reg på meg og sambo

- Zira er reg på meg og fôrvert

---

Jeg har aldri jukset til meg noen rabatt, da det kun er max 2 ganger at vi har stillt flere enn 2 av hundene (og da før Zira ble gammel nok). Men om jeg nå ønsker å melde på alle hundene, og en av de står jeg som eier nr 2 på? Alle eiere er medlemmer i en eller flere hundeklubber.

Hvis jeg melder på våre tre her hjemme, så får jeg rabatt på nr 3, men om jeg ønsker å stille Zira, får jeg ikke rabatt for henne da? :)

Om du ikke står som første eier på alle må du da omregistrere den som du står som 2. eier på for å få rabatten slik jeg forstår det. Dette er nå gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette blir bra, jeg. Mer orden og kontroll, liksom.

Så ja - sikkert kjekt å se til å få ordnet opp i eierskapene til hundene sine nå, da. Se til at man har samme person som står som hovedeier på alle hundene som stilles ut.

Jeg har heller ingen dårlig samvittighet for å ha jukset med det. Men det ville jo vært rimelig flaut å bli "fersket" for noe slikt.. Hi hi hi

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel neppe et problem å rekruttere folk til utstilling iallefall. Så trangt som det har blitt på alle utstillinger tilsier det iallefall at det er mer enn nok av folk som stiller ut sine hunder :)

Nei, jeg har også lagt merke til at det ikke akkurat er romslig i og rundt ringen, men det ble brukt som argument lenger opp - at rekruttering er enklere når en kan melde på for noen og hjelpe de i gang på den måten.

Det jeg lurer på, er hvordan de løser det med utenlandske hunder? For en skal jo få stille til medlemspris om en er medlem av utenlandsk klubb. Noen som vet hvordan det blir?

Jeg leste saken det ble lenket til litt kjapt, så mulig jeg overså noe der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Om du ikke står som første eier på alle må du da omregistrere den som du står som 2. eier på for å få rabatten slik jeg forstår det. Dette er nå gratis.

Etter å ha pratet med NKK nå, så fikk jeg beskjed om at den 4de hunden kunne meldes på manuelt til de, samt sende med kvittering for betalt avgift (1/2 pris). Dette fordi systemet ikke var helt i orden enda og det ville ta "ett par" utstillinger innen det var fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...